extra meters aansluiten?

Forumindex Forums Modellen Corsa extra meters aansluiten?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    smoke_soldier
    Deelnemer

Hallo corsa liefhebbers!

ik heb de dringende vraag naar tips & trics betreft extra meters *aansluiten*

het gaat om de ampere meter volt meter extra toerenteller en water temperatuur meter.

het aansluiten van de lampjes heb ik al gedaan maar ze werken nog daadwerkelijk niet.

ik hoop snel van jullie te horen!

p.s: het gaat om een corsa B x14xe 16V
      tot snel

mvg kenny

Haasje17
      Moderator

Volt meter is gewoon – en + aansluiten. Als er geen geschakelde plus appart op zit, de plus van je radio / contact nemen.
        Beetje afhankelijk van de ampere meter, maar in de meeste gevallen doe je deze in serie direct bij de accu ofwel + accu en + naar de rest zodat alle stroom hierlangs moet als ware. Maar er zijn er ook welke je op de + en – aansluiten, dit is welliswaar geen echte ampere meter.

BlackDevil

Als het goed is zit er ook een handleiding bij met uitleg hoe je een en ander aansluit.

Ik heb voor mijn extra meters een apart kabelboompje gemaakt. De verlichting van de meters heb ik zo aangesloten dat ze aangaan bij het inschakelen van de verlichting en ook gedimd kunnen worden met het instelwieltje onder de lichtknop.

Let er wel op dat je nieuw te leggen kabels goed zekert tegen kortsluiting.

turbo.d
          Deelnemer

Vraag me af wat het nut is van een extra toerenteller en een extra water temp meter. die heb je toch al in je dashboard :?:
            Naar mijn idee kan je dan beter het volgende installeren:

– olie temperatuur meter
            – cilinderkop temperatuur meter
            – olie druk meter.

Deze geven extra informatie over de motor tov de reeds bestaanden.
            Kans bestaat wel dat je dus extra sensoren moet plaatsen.

gr
            Marcel

Anoniem

@turbo.d wrote:

Vraag me af wat het nut is van een extra toerenteller en een extra water temp meter. die heb je toch al in je dashboard :?:
              Naar mijn idee kan je dan beter het volgende installeren:

– olie temperatuur meter
              – cilinderkop temperatuur meter
              – olie druk meter.

Deze geven extra informatie over de motor tov de reeds bestaanden.
              Kans bestaat wel dat je dus extra sensoren moet plaatsen.

gr
              Marcel

Lijkt me een beter idee om te doen dan wat de TS voorstelde. Olie temp & drukmeter geven aardig de toestand van je motor weer. Verder zou ik nog een vacuümmeter (onderdruk meter) en of een brandstofdruk meter. Dan heb je ongeveer alle info wat je kan gebruiken voor je machine in het oog te houden. De aansluiting van deze meters is redelijk een eenvoudig te noemen. Plaatsing kan Bv: tegen de linkervoorruitstijl …

Ampèremeter voegt inderdaad weinig aan info, tevens een voltmeter ook. Beide kunnen nuttig zijn als je een zware muziek installatie plaats ( met eventueel een extra batterij op het boord net), zo kan je de laadtoestand beter controleren. Anders heeft het weinig nut/zin om deze twee te plaatsen :sleeping

smoke_soldier
              Deelnemer
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.