extra camera in vooruit Astra J sportstourer

Forumindex Forums Modellen Astra extra camera in vooruit Astra J sportstourer

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    harms

Wie kan mij wat informatie verschaffen, ik heb een extra camera in mijn voorruit zitten dus eigenlijk zitten er meerdere
      ik snap dat er 1 zit voor groot licht assistentie en 1 voor automatische licht detectie maar er zit nog een grote maar nu de vraag waar is deze voor
      want ik heb geen opel eye of lane assist als optie .Kan het zijn dat de camera er wel zit maar niet geactiveerd is?
      ik heb een foto’s maar krijg hem er niet op
      hoor graag, alvast bedankt voor de moeite

Andre_Ede

De regensensor.

harms

Ik denk niet de regensensor want het is echt een camera van bijna 3 cm breed die recht naar voren gericht staat tevens is er doordat de camera naar voren staat een uitsparing in het zwarte gedeelte van het raam. Had bij mijn astra h ook regensensor en had toen die uitsparing ook niet

Iemand anders een idee

gose91
          Deelnemer

Dan zou je toch denken aan opel eye. Kan je een foto van dat ding plaatsen?

Andre_Ede

Welke bedoel je ?

Opel eye uit zijn huisje

harms

Zoals op de foto hier boven lijkt hij het meeste heb namelijk ook 3 uitsparingen wil best een foto plaatsen alleen weet niet meer hoe maar als het opel eye kan ik dat activeren nogmaals het staat niet op de optie lijst

Andre_Ede

Heb even gekeken, ik heb de derde in het midden niet, dus zal de middelste 1 van ogen van de Opel Eye zijn.
                  Maar ook de pukkel in het dashboard hoort erbij en ook moet je senoren rondom de auto hebben, en een extra
                  knop op het stuur.
                  Bij de cruise controle zitten dan 4 druk knopjes ipv van 3 als dat ook allemaal erop zit, tja dan zou je zeggen dat je hem via de software aan moeten kunnen zetten, als teminste de software van alle Astra’s gelijk is.

harms

ik heb gelijk even gekeken heb wel die pukkel in het midden van het dashboard. Maar op het stuur bij de cruise controle heb ik dat wieltje zitten daarnaast de knop cruise control uitschakelen en aan de andere kant kant cruise controle inschakelen.
                    bedankt voor je info

RISL
                    Moderator

Die “pukkel” is tbv je climate control. Als de zon er op komt, zit daar een sensor in die dus merkt dat de zon vol op de ruit staat en die stuurt de airco aan, zodat die alvast gaat werken voordat de auto opwarmt.
                      Dat zei de VOD iig toen m’n pa er laatst was.

Andre_Ede

Oke lees net ook dat je ook nog een extra toets moet hebben voor Lane Departure Warning en dat daar ook een extra waarschuwingslampje op het dashboard moet zitten ik vermoed op de middenconsol.

Deze zal je waarschijnlijk missen

Andre_Ede

De pukkel in het dashboard heeft meerdere functie’s in zich o.a. Tunnel detectie en nog een paar andere zakken.
                          Maar dat hangt erg af wat welke uitvoering je hebt, b.v. bij mijn AFL werkt de pukkel weer niet voor de Tunnel detectie.
                          Terwijl bij andere de lichten aangaan als ze de pukkel bedekken, bij mij gebeurt er dan niets.
                          Omdat ik deus sensor 19 heb ipv 18.

Functie van het bolletje nummer 18, 19 is de sensor op de vooruit

harms

ik een redelijk uitgebreide uitvoering alleen geen lane assist en opel eye

maar om een lang verhaal kort te maken er zit dus een aangesloten camera voor lane assist of opel eye maar daar kan ik dus verder niets mee aangezien ik de opties op mijn stuur niet heb zitten??
                            nogmaals bedankt voor de info

Andre_Ede

Inderdaad, en nog een knop op de middenconsel.

Best wel apart dat je wel de camera hebt maar de rest niet, misschien een fout bij de productie
                              dat er een set lag voor een complete Astra, terwijl jij de Opel Eye niet besteld had.

Misschien de leverancier deze maar geleverd omdat hij anders 10.000 euro boete te pakken had.

harms

Idd vreemd maar is niet anders in ieder geval bedankt voor je info fijn weekend gr jeroen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.