Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Eventuele problemen bij ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2010 om 05:59 #17222529
Ik heb een andere calibra gekocht met een kapotte X20XEV
motor. De auto heeft een boardcomputer en airco.
Nou gaat er een C20XE in die uit een calibra kwam zonder
dit alles. Zijn er mogelijke problemen te verwachten wat betreft deze 2 dingen?
De C20XE is al voorzien van een multiriem.16 juni 2010 om 08:04 #17688666Je zult dan geen airco meer hebben! Of je moet een pomp hebben die op de c20xe past! Boordcomputer zal niet veel problemen geven!
16 juni 2010 om 09:54 #17688667Het passen van de pomp moet geen probleem zijn. Onderblokken van een XEV en een XE zijn wat vorm betreft exact gelijk.
17 juni 2010 om 10:24 #17688668Niemand die hier meer verstand van heeft?
Gaat mij meer om het electrische gedeelte.21 juni 2010 om 10:57 #17688669ik heb in mijn astra vorig jaar een c20xe M2.8 in gelegt, was een C18XE, geen problemen gehad met de airco
21 juni 2010 om 15:09 #17688670Da’s mooi…..
En nou nog de boardcomputer???
Ik weet niet waar die allemaal op aangesloten zit.21 juni 2010 om 15:34 #17688671het elektrische gedeelte kan je niet om zetten een x20xev draait op simtec en een c20xe draait op motronic 2 hele verschillende systemen kabel boom moter moet je dus ook vervangen
21 juni 2010 om 16:33 #17688672waarom niet weer een x20xev erin heb je verder niks te veranderen
21 juni 2010 om 18:16 #17688673Tsja…goeie vraag….dus een goed antwoord:
Een X20XEV moet ik weer aan gaan schaffen…
de C20XE komt uit mijn huidige Calibra…dus..Geen kosten!!
Ik heb vorig jaar net alle pakkingen, keerringen, o-ringen,koppakking..kortom alles wat je maar kan bedenken vernieuwd aan dit blok. Ook heb ik een buisje leten persen in het oliekanaal. Dus ik zou wel gek zijn om een ander blok te nemen.
@svdk20: Dat de kabelboom veranderd moet worden snap ik. Heb ik met mijn huidige Calibra ook gedaan..is van oorprong een C20NE…maar hangt nu een C20XE in.
Het gaat mij om de boardcomputer(niet de ecu dus)…hoe zit dat aangesloten op de XEV, en werkt dat nog als ik er een XE inhang??21 juni 2010 om 18:56 #17688674Stuur wim-v6 een berichtje, als die het niet weet dan….
Maar geef je groot gelijk dat je je oude 16v erin wilt doen, vind die ecotec blokken maar niks:)
21 juni 2010 om 20:00 #17688675Het is niet dat ik die ecotec blokken niks vind.
Integendeel…ik heb een Vectra B 18 16v van ’96 gehad op lpg met 256.000 op de teller, en dat motortje draaide echt als een zonnetje.
Maar ja…ga niets kopen als ik al iets goeds heb liggen.22 juni 2010 om 16:34 #17688676mijn bc werkt ook nog steeds in de gsi naar de swap van c18xe naar c20xe
22 juni 2010 om 18:45 #17688677Okay…dus met een beetje geluk blijft alles gewoon werken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.