even voorstellen vectra a

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum even voorstellen vectra a

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    ronnie opel boy
    Deelnemer

tja wieldopen zijn uit

lm is in

sorry wat -offtopic

Lemmens
      Deelnemer

Ja goed, ‘t is wat je zelf wil hè. Ik heb nooit wieldoppen gehad op een auto omdat ze 1: origineel lastig uit te halen waren en 2: duurder waren dan LM velgen. Kon ooit een setje staal krijgen voor € 50 voor 4 stuks en 10 euro per dop erbij. Setje origineel opel LM kostte me € 30. Tja, was de keuze snel gemaakt! ;)

Door grote ergernis rijden de meeste mensen die ik ken met een auto waar ooit eens wieldoppen op zaten zonder doppen omdat ze er om de haverklap afvliegen, scheuren, breken etc. Doe mij maar LM. ;)

gertje007

hartelijk dank ,ik had de doppen inderdaad op marktplaats zien staan , ik denk dat ik daarvoor maar ga , die velgen zijn mooi .

Maar wil me vectra eigenlijk zo vanaf de fabriek houden .

vind dat wel zo mooi .

gertje007

zo zijn we weer ,heeft er soms iemand een folder / of goede foto van het dashboard , ik wil eens presies weten ,welke schakelaars er ik in kan bouwen , mislampen ligt al klaar , maar wat hoort er naast de achterruitverwarming te zitten ,ik zie twee afdekkapjes zitten . ik kan me er niks van herinneren , stoel verwarming . Het is n.l zo dat het lampje stuk is van de kachelschuiven ,als ik dat , ik weet het een heel karwei is ,wil ik direct daar schakelaars in zetten ,dan brandt er wat , is wel zo vrolijk lijkt mij . toch ?

en heeft er ooit stoel verwarming in de vectra a gezeten .?

Oenatje
            Deelnemer

stoelverwarmingschakelaars zitten onder de asbak

die 2 blinde naast je kachelschakelaar is voor de airo en luchtcirculatie klep ofzoiets

Oenatje
              Deelnemer

gertje007

ha Oenatje,

kijk daar hebben we wat aan , oke airco gaat hem niet worden dus .!

ik heb inderdaad een foto gevonden van die stoel verwarming ,is een speciaal inzet stukje onder de asbak , ga ik naar opzoek ,op de sloop , de radio zie ik op de foto is er 1 met een apart display alla corsa b , word hem denk ik ook niet ,want waar kan je aflezen wat er draait ,ik neem aan niet op dat display van het verbruik ,en z .

ik wel eens even op de sloop kijken , naar een cdx met airco .

bij die stoel verwearming kan ook meters i nvan een calibra volt en olie druk ,

Oenatje
                  Deelnemer

radio werkt prima, staat bij mij alleen maar op 3fm dus ik hoef niet te zien wat er draait.

waar de spons in ligt, daar gaan die meters in van oliedruk en volt

syl-astra

mmmhhh spons in de auto terwijl je airco hebt??
                      of je airco werkt niet of je auto krijgt water binnen
                      want als je een spons nodig hebt voor je ramen droog te maken klopt er iets niet :hmmz :hmmz

Mr.F

Ik vind dat je zulke zeldzame vectra’s gewoon origineel moet laten, hoe kaal hij ook mag zijn.

Oenatje
                        Deelnemer

@syl-astra wrote:

mmmhhh spons in de auto terwijl je airco hebt??
                          of je airco werkt niet of je auto krijgt water binnen
                          want als je een spons nodig hebt voor je ramen droog te maken klopt er iets niet :hmmz :hmmz

-offtopic

Lemmens
                          Deelnemer

Mwah, ligt eraan. Door wat originele accessoires te monteren verpruts je over het algemeen verder niets*. De meeste dingen zijn toch grotendeels voorbereid in de zin van ‘paneeltje omklikken’. Zo ook originele LM velgjes, kwestie van wieltjes wisselen zonder dat je (blijvende) veranderingen hebt die je nooit meer terug zou kunnen draaien.

*m.u.v. dakramen, die gaan altijd lekken. Ook origineel. Na afloop inbouwen: nooit doen.

gertje007

is ook zo ,ik laat hem zo origineel mogelijk , dat vind ik ook het mooist .

Maar inderdaad , dingetjes die je er zo in kan klikken kan wel, maar moet wel werken ,dan toch . ook die lampjes achter me kachel doen het niet, ik weet dat het een hels karwei is , je sloopt meer dan dat hij er beter van wordt .

Oenatje
                              Deelnemer

er zit maar 1 lampje achter het paneeltje

Lemmens
                                Deelnemer

Valt mee. De kachel zit vast met twee schroefjes links en een of twee achter het klokje en haal je het hele spul zo los. Heb ‘t bij de mijne vroeger ook wel eens vervangen. Stelt niet heel veel voor, je moet alleen een beetje aan de kachelunit trekken om ‘m naar voren te halen maar dat kan geen kwaad. :)

Kijk hier even: viewtopic.php?f=6&t=159228

gertje007

nou ,zijn we weer na een maandje , de temperatuur meter werkt ,was indedaad de sensor ,ikke heel blij .

Ik laat hem maar zoals hij is ,heb het lampje vervsngen achter de kachel ,halve auto gesloopt .maar goed hij brand ,nou brandt licht zachtjes op , had ik ook al in mijn andere vectra ,ook laat ik dat maar zo .

Waarik me mateloos aan ittiteer aan me wieldoppen ,kan alleen maar beschadigde kopen via marktplaats , daar baal ik van op de sloop ook niks te vinden , wie o wie heeft er twee voor mij te koop .

o ja toch nog een probleemje , ik vind dat de temp van de motor veel te lang koud blijft ,ik heb het idee dat de thermostaat gewoon openstaat .en niet meer sluit .
                                    ik maak dit op uit : als ik de motor start en gewoon laat draaien ,hij heel langzaam naar de 100 graden loopt en de fan aandoet .

wie geeft me een hint ,ik weinig zin om heel de distributie riem eraf te halen , maar ja moet het dan moet het . voor de rest rijdt hij als een trein ,al vind ik hem niet super zuinig .

gertje007

toch vraag ik het nog maar een keertje , die temperatuurmeter staat volgens mij veel te laag , hij blijft zo lang in het baluwe staan, komt wel warme lucht uit . En ook nog maar een keer is dit nu een expression uitvoering , ben namelijk opzoek naar een stukje strip op het rechter achter scherm .

Wel leuk ik heb vier nieuwe wieldoppen , teminste gekocht op markt plaats .

Lemmens
                                      Deelnemer

Dan zal de thermostaat toch wel aan z’n eind zijn vrees ik. In dat geval wordt ‘t toch even de boel uitbouwen. Nooit geweten dat er bij een 1600 de riem voor eraf moest. In dat geval zou ik ook meteen even de waterpomp mee (laten) vervangen. Zit ‘t meteen allemaal goed.

Wat ik weet van een ex-opel monteur is dat er na inleveren van lease en bij winkeldochters vaak plakkers met ‘expression’ en een ander mattensetje in werden gelegd om ze wat op te leuken. ‘t Zegt verder niet heel veel. Mijn vorige A uit 1991 was vanaf een GL bij de dealer ‘ineens’ een GT geworden. Zo was er een spoiler over de originele emblemen heen gemonteerd, GT sticker op de zijkant van de deur en een rode band langs de bumperrand. Ging nergens over natuurlijk en heb binnen 24 uur na aanschaf die zooi eraf gehaald aangezien het gewoon een GL was (geen luxe dus). Buiten het feit dat ik stickers, rare kleurcombi’s, frutsels en slecht gemonteerde accessoires op een auto heeeeeeeeel erg lelijk vind. ;)

gertje007

ha Lemmers ,

Was dat nou ? Een dealer een opel opleuken tja nog nooit ver nagedacht ?

ik heb een vectra a2e toerentelelr zo’n digitaal klokje met bijten temperatuur electriche voorramen . Deel bare achterbank .en tja die strips er op . en zo’n raar logo op het voorscherm .

gertje007

Zo , ik heb mooie wieldoppen kunnen kopen .

Degene die erop horen .

Ik mis wel aan de bijrijderskant achter de strip , heb geprobeert de strips on de koplampen eraf te halen , 1 is de gelukt de ander
                                            werd een drama , ik wilden er 1 stuk van maken , Jammer , ik ga nu alle strips eraf halen , aan de bijrijderkant . en op zoek naar een oplossing ik vind hem wel kaal zo .

ook is het geen expression ,naar een mij geen bekende uitvoering .

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.