Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen: trustme
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2015 om 10:18 #17272022
Hallo allen,
Na maandenlang op dit forum te hebben rondgeneusd als gast, vond ik het tijd om mij eens aan te melden. Het zou fijn zijn als ik ook iets terug kan doen voor alle informatie die ik hier heb vergaard, niet?
Over mij:
Man, 27, woonachtig in de buurt van Arnhem/Nijmegen en na jaren te hebben gestudeerd ben ik enige tijd geleden begonnen met werken (notariaat. Echt, echt waar: dat is niet suf).De Opel:
Een mooi verhaal, waar ik graag wat dieper op wil ingaan. Van huis uit ben ik alles behalve Opel minded. Sterker nog: tijdens mijn studententijd kreeg ik zelfs een afkeer voor Opels. Dat alles was te danken aan mijn baantje als hiker. In die baan (waar ik veelal werkzaamheden verrichtte voor een grote Nederlandse leasemaatschappij) reed ik veel met Opel Astra H. En eerlijk waar: wat een dramatische ervaring was dat. Aangezien ik het nodige vergelijkingsmateriaal had, vielen mij de matige (overbekrachtigde) besturing, de hakerige versnellingsbak en het motorgeluid (van de diesels) mij op.Tot zover het geklaag. Van kleins af aan reden mijn opa en oma Opel. Ik kan mij nog goed herinneren hoe vaak ik naast mijn opa in zijn grote (rode) E-Kadett zat en nieuwsgierig om me heen keek. Op een gegeven moment werd een B-Corsa aangeschaft (1.2 16v). De aanschaf van een auto was bij opa en oma altijd een bijzonderheid. Zij konden, zoals thuis vaak werd gezegd, tussen de lunch en koffietijd een auto kopen. Zo ook met de B-Corsa. Zonder proefrit werd eind 99 de tweede B-Corsa besteld, een zilvergrijs kleurig model. Helemaal DE kleur in die tijd. Naar alle waarschijnlijkheid moet de Corsa een van de laatste in zijn serie zijn geweest, daar het kentekenbewijs melding maakt van een eerste toelating op 7 januari 2000. Nu achteraf realiseer ik me dat de fabriek van zijn voorraad af moest, aangezien mijn opa en oma ‘gratis’ airconditioning en een radio cd-speler kregen aangeboden van de dealer. Alles moest natuurlijk plaats maken voor de komst van de C-versie.
Uiteindelijk heeft vooral mijn opa weinig kunnen genieten van zijn aankoop, daar hij in 2003 een herseninfarct kreeg. Dat veroorzaakte een (gedeeltelijke) verlamming, waardoor autorijden absoluut onmogelijk was. Mijn oma heeft de auto vooral gebruikt voor ritten van en naar het revalidatiecentrum. Logisch dat er weinig kilometers werden gemaakt. Na het overlijden van mijn opa in 2006 maakte mijn oma nauwelijks meer kilometers. Omdat ik in 2006 mijn rijbewijs had gehaald, mocht ik eens in de zoveel tijd de Corsa wel eens gebruiken. In 2010 namen we afscheid van mijn oma en werd de corsa onderdeel van ‘de erfenis’. Nu ik de enige ben thuis en mijn ouders beiden al een auto hebben, kwam de Corsa gedeeltelijk aan mij ten goede. Als student moest ik op een gegeven moment afscheid nemen van mijn Ov-kaart, waardoor de Corsa als vervoersmiddel ging dienen.
En zoals alle dingen gaan in het leven (vaak per toeval) staat dus nu een opel corsa B voor mijn flat. En gezien het bovenstaande verhaal kunnen jullie begrijpen dat aan de Corsa een groot stuk emotionele waarde kleeft. De Corsa had in 2010 ongeveer 35.000 (en dat in 10 jaar tijd!!) op de teller staan, hetgeen nu ongeveer is opgelopen tot ca. 97 a 98000 km.
Ik hoop hier op het forum ook mijn ervaringen te kunnen delen. Nu ben ik geen volleerd monteur, maar ik deins niet terug van wat eigen sleutelwerk.
22 mei 2015 om 17:14 #18285268welkom hier!! :thumb
Veel plezier met je corsa :thumb22 mei 2015 om 17:39 #18285269Welkom.:)
En mooi verhaal eromheen.
Mijn moeder rijdt ook een extreme auto, een nu Tigra van 9 jaar oud (hebben m’n ouders nieuw gekocht in 2006) die nog maar op 15000km staat. M’n vader is overleden een aantal jaren terug en Ik hoop dat m’n moeder nog lang van de Tigra geniet. Maar als die ooit “vrij” komt zal het ook een speciale Opel zijn.
22 mei 2015 om 19:05 #18285270AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom op het forum en veel leesplezier. Dat heb ik ook gehad van jouw mooie verhaal. :thumb
23 mei 2015 om 23:03 #18285271mooi verhaal en welkom. ikzelf ben ook net nieuw op het forum.. herkenbaar verhaal, mijn moeder heeft ook altijd Opel gereden van de grote jongens, record, senator in ’70 tot corsa ‘1986 een ijsblauwe. een kadett champagne kleurig 1990 en haar laatste was een rode tigra naar ik meen een 96-er.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.