even voorstellen (total_recall stopt even met sl..opel)

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik even voorstellen (total_recall stopt even met sl..opel)

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    total_recall

Bij deze,

De naam Tim

Welke opel rij ik?
      Opel Vectra 1.6i 5-drs
      Donkerblauwe kleur metallic (Pearl metallic dacht ik)
      Sinds begin juli 2014

Waar kom ik vandaan?
      omg. Maastricht
      voorheen gewoond in
      omg. Doetinchem

Vorige auto
      Opel Corsa 1.4i Sport Geel-Groen metallic met spoiler
      Gesloopt
      Reed op 175 tot een keer uit duitsland komend vlakbij grenspost (boxmeer) de motor begaf
      terwijl hij normaal deze snelheid wel aankon en gas over had
      de cilinder’s 1 2 en 3 deden niet veel Cilinder 4 geen compressie en verbranden bougie.
      Daarom de vectra hierboven beschreven.

Waarom ben ik hier?
      Ik ben de Vectra aan het nakijken want hij loopt niet echt lekker

total_recall

*update*

officieel wonend in maastricht sinds een maandje
        met nog altijd mn oude vertrouwde Vec!
        die overigens weer maximale power terug heeft
        (die zal blij zijn met een trotse eigenaar die WEL naar zn Veccie omkijkt ! :P )

Dolby
        Deelnemer

Welkom op het forum. :thumb

total_recall

Bedankt ;)

KadAstra-EF
            Deelnemer

WWWelkom :thumb

Rik :)

total_recall

@total_recall wrote:

Gisteren APK gehad,

Ben nu dringend op zoek naar een andere auto, liefst een opel.
                Ben niet echt tevreden over afkeur punten en dat vreet aan me :swear
                keuze: opel Astra 1.8 station metallic blue van 1999 OF Renault 1.6 station 2000 metallic silver
                Of toch een herkeuring ander garage? :hmmz

Vandaag toch ff wat mild los getrokken, merk niks aan de motor of auto.
                toch mankementen volgens de garage:
                co2 te hoog (vandaag laten checken mag 0.30 zijn, is 0.36 stationair, vergeten te vragen wat ie mag hebben op hogere toeren)
                handrem achter remt slecht, stuurkogel links en rechts voor tussen 1 en 0.5 mm speling mag maar 0.2 mm zjn liefst helemaal niets?
                remleidingen rot, koelvloeistof word erg warm–> toch nog een massa probleem misschien <– hebben ze volgens mij niet echt door want blijft met rijden zonder lampen en kachel vent. uit op 89 /90 graden hangen.
                met lampen aan op 100 maar zakt wel weer regelmatig.
                Teveel druk op waterleidingen<– teveel :hmmz ? bij mijn weten moet ie op druk komen staat zelfs op het expansievat!?
                Airbag lampje blijft branden.
                EDIT: Garage zegt waarschijnlijk koppaking lek of kapot want er lekt olie.. hij zweet een beetje maar al 2000 km is de peil nog niet gezakt.
                What to do? :hmmz

Herkeuring gehad.. met eigen ogen gezien :cry
                Opel rijden is even voorbij, MAAR ik blijf wel actief om te helpen!! :angel
                CO2 te hoog zal een probleem blijven geven op 3000 toeren (zoals ik het gezien heb 0.5 mag het hebben en zit op 0.9)
                Stationair ligt redelijk maar ook te hoog 0.3 mag het hebben 0.38 heeft ie.
                Rem leidingen zijn degelijk wel toe aan vernieuwing.
                Water-koelvloeistof-systeem moet bijna allemaal vernieuwd worden slangen staan op springen van corrosie.
                Distributie moet vervangen worden.
                Uitlaat moet een deel worden vervangen
                Remblokken achter en handrem-kabel moet worden vernieuwd.
                1 velg lek dus moet 4 nieuwe hebben.
                Airbag lampje blijft branden .. nieuwe airbag erop getest lampje gaat uit .. nieuwe Airbag nodig.
                Geen roest op carrosserie ziet uit als nieuw op wat lichte krasjes na zei monteur zelf :thumbup
                Massa probleem nog altijd niet op kunnen lossen.
                Achter rechter verlichting werkt naar behoren.
                schokdempers voor zijn goed, achter niet dus ook 2 nieuwe..
                Co2 kan verholpen worden met wellicht veel onderzoek .. van het ergste uitgaan: reparatie 1000 euro

Alles bij elkaar kost het me tussen de 2500 en 3000 euro en dat geld heb ik niet, het is de carrosserie wel waard!!
                Besloten zeeeerrr lang twijfelen:
                Auto in te ruilen als (sl)opel helaas :cry maar t veccie rijdt nog SUPER !! beter als ik hem kochte mar goed, als inruil voor een..
                Suzuki Baleno station 1.6 16v aanstaande weekend gaat de ruil van kracht, ben even klaar met opel na 2 kat-in-zak gekochte auto’s :swear
                de Astra en Renault als andere optie kwamen bij het zien ook bedrogen uit foto’s waren mooier maar goed

Tot zover de update van m’n Veccie, die ik toch best ga missen nu die voor mij gezien beter presteert als ooit.

soepkiepe
                Deelnemer

Co te hoog…
                  Ff in de 4 een stukje over de snelweg gaan. Zakt ie vaak wel wat.

Kvs te warm??
                  Nooit van gehoord als apk punt.

Opeltje17
                  Deelnemer

Zijn relatief simpele puntjes, en makkelijk op te lossen met bijvoorbeeld de hulp van een forum lid.

Voor het CO effe een injector reinigen erin en effe goed warm rijden, airbag lampje is geen afkeur naar een reparatie advies punt.

K.v.s te warm???

total_recall

Die gooi ik elke 4000 km er al in dan pas tank 3kwart vol, en zo hoog mogelijk toeren blijven houden waar mogelijk.
                      Maar na een halfjaar nog niet schoon genoeg ? :shock:
                      Ja de 1e garage zei me dat, dat de K.V.S te warm werd (dashboard meter lol) en teveel druk had .. wat ik ook vreemd vond teveel druk?
                      In ieder geval had ik al aangegeven dat de waarde verkeerd gelezen kon worden in de dashboard omdat het een massaprobleem betreft.

De 2e garage zei me alleen: De slangen moeten wel allemaal vernieuwd worden die vertonen diepe scheurtjes,
                      waar een lek kan ontstaan door verdere uitdroging en of corrosie van de k.v.s slangen.
                      was geen afkeur wel advies setje slangen koste me 70 euro
                      K.V.S Warmte was volgens garage 2 ook lulkoek want bij de 4 gas meting zeker wel 8 minuten tussen de 3000 en 3300 toeren gehad.
                      Motor werd niet warmer als 95 graden volgens de meter. (uitlezen op ecu was niet nodig)
                      Pas bij het ontsteken van verlichting of interieur ventilator inschakelen vloog ie naar de 100 en toch af en toe terug naar 95 met radiator ventilator die aansprong.
                      Bij het uitschakelen van de motor en enkel terug op contact netjes 93 / 95 graden volgens de meter.

Airbag lampje die blijft branden is inderdaad een aandachtspuntje. daarom getest met nieuwe airbag module na het uitlezen en geen reactie kwam.
                      Toen bleef het lampje weg, dus moet die ook vervangen worden, omdat de huidige waarschijnlijk niet werkt.

Zijn veel simpele punten mee eens, maar het geld er voor hebben is deel 2.
                      Al moeten veel dingen op de brug gebeuren die ik niet heb
                      dan zijn er nog: 4 nieuwe velgen, stuk uitlaat, remkabel, remblokken, schokdempers, en de grootste kostenpost: Distributie+rollers+multiriem+waterpomp+ K.V.S voor dat wat wegloopt

en wat ik nog vergeten ben of hierboven niet vernoemt heb * ben het verslag kwijt van garage 2 :???: *
                      maar die kon veel punten van garage 1 niet thuisbrengen in ieder geval

bart-gsi
                      Deelnemer

uumm.. waarom breng je um niet naar een apk station.. die alleen APK doen en geen reparaties.. vaak keuringen bij garages komen ze met punten om geld aan je te verdienen.. want zo`n keuring kost geen drol.. en een APK station kan geen geld aan je verdienen omdat ze geen reparaties uitvoeren…
                        ik ga voor mijn keuringen naar hilvarenbeek naar van abeelen apk.. ik weet niet of er ook zoiets bij jouw in de buurt zit
                        vaak kun je zonder afspraak binnen rijden en na 30 minuten sta je buiten.. en heb je een lijstje wat je advies en afkeur punten zijn

total_recall

Zover ik weet, in de buurt enkel in België maar dat is denk ik voor Nederland niet rechtsgeldig.
                          En dan zal hij alsnog niet door de keuring komen als ze die zelfde punten gaan vinden.

Maar we blijven gewoon hier komen op t forum om te helpen waar mogelijk :D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.