Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Even voorstellen – Signum 2003
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2014 om 19:48 #18254327
Zou ik ook best willen :D
Nog twee dagen wachten en dan kan ik kan ik mijn Signum in ontvangst nemen :D Ik zal dan meteen aan aantal foto’s plaatsen.
Gr. Anthony
6 oktober 2014 om 17:08 #18254328Zaterdag avond de auto opgehaald. Eerste observatie: super auto fijne auto!! (zie foto’s)
Ondertussen al weer bijna 1000km er op zitten (snelweg), zonder problemen. De auto rijdt heerlijk en heeft een hoop power. De automatische transmissie lijkt goed te werken en de verkoper verteld dat hij recent de bak olie had vervangen. Al moet ik daarbij ook zeggen dat ik weinig ervaring heb met automaten. Maargoed, so far so good.
Vandaag meteen naar mijn lokale vertrouwde garage gebracht en op de brug gegooid. En goed nieuws, hij is kurkdroog en roestvrij. Twee nieuwe knalpotten achterop en de uitlaat en ophanging in goede staat. Volgens de beste man weinig aan de hand. Wel het advies om meteen standaard beurtje uit te voeren (olie verversen/filter, luchtfilter, bougies, etc). Direct laten uitvoeren alsmede ook twee remblokjes achter. Bijna €300 lichter, maar wel een goed gevoel.
Één ‘apart’ probleem met de auto, namelijk dat de achterverlichting zich raar gedraagt. Een achterlicht unit heeft blijkbaar twee remlichten, en twee normale lampen (dagrijverlichting). Bij aanschaf deden twee lampen het niet, namelijk één remlicht lamp (links) en één normale lamp (rechts). Ook kreeg ik hiervan een error in mijn scherm. Vandaag beide lampjes keurig vervangen met nul resultaat! De error blijft. Ik ben verder gaan kijken en het viel mij op dat de twee lampen die nog wel werken, zich allebei gedragen als gecombineerde unit (normaal licht en remlicht, gebundeld in één lamp). Nougoed, op het moment voldoe ik nog aan de wet, ik heb drie werkende remlichten, en twee normale achterlichten. Alleen is het een gek gezicht want ze zitten beide op een andere plaats. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Verder is het een erg uitgebreide auto met allerlei luxe, maar raar genoeg doen de parkeer sensoren het niet. Ik begreep van de vorige eigenaar dat er een nieuwe bumper op gemonteerd was dus ik zal alle aansluitingen nog even checken binnenkort. Ook vertelde hij dat tegelijkertijd een nieuwe “stuurmodule” is geplaatst (wat het is en waarom het vervangen is weet ik niet), maar het gevolg is dat de stuur bediening het in ieder geval niet meer doet. Ik raadde de beste man aan om een nieuwe garage te zoeken Hiervan was ik op de hoogte voor de aankoop. Nougoed, in ieder geval een uitdaging voor mij Iemand enige idee hoe ik deze elektrische problemen kan troubleshooten?
Grootste angst was natuurlijk de ketting. Wat is de staat daarvan? Nou, de monteur gaf eerlijk aan weinig ervaring te hebben met kettingen, maar hij kon mij wel vertellen dat tijdens de koude start het geluid normaal was (geen geratel). Toch nog maar even naar de VOD gegaan bij Amsterdam Westpoort (Opel van Kouwen). Deze monteur was behulpzaam en bevestigde ook dat het geluid prima was (motor was wel warm). Mede vanwege de tips van Jraaf vroeg ik gelijk of hij kon zien of dit het ‘nieuwe’ type kettingspanner was. Blijkbaar kan je deze bout niet zien zitten met het blote oog, maar hij voelde er aan en zei dat deze spanner géén bobbel had. Dus dat het een oude type spanner was, aldus de beste meneer. Ik vroeg of het mogelijk is om een nieuwe versie er in te draaien. Hij zei dat het zeker mogelijk is. Maar hij raadde het sterk af omdat het blijkbaar mogelijk is dat de spanner nog op druk staat en dat daardoor de tandwielen verspringen bij het verwisselen. Met als logisch gevolg een kapotte motor. Hij voert deze reparatie daarom liever niet uit en raadde mij aan om dan beide kettingen geheel te vervangen, als ik het nog waard vond (€1200). Klopt dit verhaal? Wat raden jullie mij aan? De motor heeft ondertussen 170k gelopen.
Nouja tot nu toe een opsomming van de problemen en angsten, maar daarmee doe ik deze geweldige auto geen recht. Hij rijdt heerlijk. En de bocht prestaties. Geweldig! Ik heb ruim continu vermogen en de prestaties zijn boven verwachting. Gemiddeld verbruik van 1:13 – 1:14 (snelweg). Voor een 2.2 liter en dit gewicht niet gek denk ik!
Groet,
Anthony
6 oktober 2014 om 17:45 #18254329Das een mooie Anthony !! :thumb
Even over je verlichting : de vectra stations ( maar mss ook de signums ) hebben met de achterlicht unit problemen. De plek waar het lampje contact maakt met de plaat in de unit wordt na loop van tijd aangetast en dan krijg je dus dat probleem wat jij beschrijft.
ff opschuren kan het probleem verhelpen.veel plezier van je mooie waggie !!
6 oktober 2014 om 18:10 #18254330Als je de ketting laat vervangen bij de VOD, ben je zon 1200-1300 euries kwijt.
Heb het bij een universele garage laten doen, met originele onderdelen.
Inclusief olie en filter was ik 850 euro kwijt.
Bij mij stond de teller toen op 171.000 km’s.6 oktober 2014 om 21:04 #18254331@speaker wrote:
ff opschuren kan het probleem verhelpen.
Dank voor de tip! meteen even een dremel er tegenaan gegooid, en inderdaad, probleem verholpen :D
+10 voor Speaker :)
@SigNumberOne, dat scheelt behoorlijk wat centen! Wat mij zou weerhouden is de vraag of de betreffende garage weet wat hij doet. Gelukkig heb ik een garage waarbij de monteur eerlijk aangeeft dat kettingen vervangen niet zijn ding is, maar dat betekent dat ik dus nog geen garage heb die dat zou kunnen.Ik sprak overigens vanavond ook nog een andere monteur en die raadde mij aan om de oude spanner lekker te laten zitten en gewoon door te karren, en hopen dat het defect niet bij mij optreedt.
Groetjes,
Anthony -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.