Even voorstellen plus vraag.

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen plus vraag.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ariebaars

Goedenavond allemaal,

Zal me even voorstellen, ik ben Arie Baars, 19 jaar, en kom uit de betuwe.
      Sinds dik 3 jaar ben ik in het bezit van een opel kadett c coupe, orgineel rallye op kenteken, deze ben ik gaan opknappen, en van opknappen kwam helemaal demonteren, koets strak maken, spuiten en noem maar op de hele boel, dus gewoon helemaal compleet gerestaureerd!
      Inmiddels alweer gemonteerd, en rijdend, maar nog niet helemaal klaar!
      En voor dagelijks gebruik rij ik een opel frontera 2.2 16v wagon, 4×4 natuurlijk, mooi donkergroen, dus alles bij elkaar niets om over te klagen, dus dat doen we dan ook maar niet..
      En voor degene die het graag willen weten, ik ben een broertje van mijn broer, maar dat snapte jullie al, maar die noemt zijn eigen vectra99 hier op het forum..

Maar, Nu komt het, het is natuurlijk nog lang geen winter, maar voor het geval dat moet wel mijn kachel van de frontera werken, en je raad het al, die doet het niet.
      Ik heb de stekker aan de achterkant er afgepielt, en doorgemeten, en geen stroom, zekeringen allemaal heel!!
      Wie kan mij verder helpen, heeft er een idee?? Voordat ik vanalles losgooi en niks opschiet.

Alvast bedankt voor jullie hullup.
      grts arie.

Kermitkiller

welkom hier :kewlpics :kewlpics :kewlpics en zit er nie ergens een relais tussen die defect is

ariebaars

Dankje.

Klopt, maar het relai werkt wel, heb ik getest. Weerstand doorgemeten, die is ook goed.
          Gister even gewoon zo prik gezet op kachelmotor, die doet het ook gewoon.
          Verder krijg ik nergens stroom, behalve voor bij het relai.
          Ik zou het echt niet meer weten eigenlijk, dus als iemand tips heeft of ervaringen daarmee, graag!
          Of een paar schema´s, zou meschien ook kunnen helpen.

Alvast bedankt.
          Groeten Arie.

VideoRipper

Dus voor het relais heb je wel spanning, maar erna niet (wanneer hij bekrachtigd is)?
            Dan is toch je relais stuk (contactpunten verrot).

Als je toch spanning krijgt na het relais, dan is de kabel tussen relais en kachelmotor
            ergens stuk.
            Haal een multimeter bij de bouwmarkt (je hebt ze al voor een tientje ofzo) als je er
            nog geen een hebt; je kunt eigenlijk niet zonder.

Ook namens mij welkom, uiteraard. :afro

ariebaars

Dankje voor je reactie, maar dat is het niet helaas,
              relai werkt gewoon, alleen hij krijgt geen stuurstroompie om te schakelen.
              Dus ergens mis ik gewoon een spanning die het complete rondje compleet maakt, maar waar..

Groet Arie.

VideoRipper

@ariebaars wrote:

relai werkt gewoon, alleen hij krijgt geen stuurstroompie om te schakelen.

Ah, op die manier…
                Ja, dan is een schema wel handig inderdaad.

Staat hij hier niet tussen (lijkt me wel)? :thumb

[EDIT]
                Oeps sorry, ik zie dat het voor je Frontera is… :oops:
                [/EDIT]

Greetz,

Peter.

ariebaars

Vandaag weer wat vorderingen gemaakt, maar we zijn er nog niet.

Ik mis nog een stuurstroom op mijn relais, inmiddels draait alles wel(tijdelijk), ik heb namelijk het relais voorin doorverbonden en een massa gelegd op de zwarte draad van de schakelaar stekker.
                  Maar dan werkt hij niet meer via het contact, ik krijg namelijk geen stuurstroom op het relais(wit rode draad), vandaar even doorverbonden.

Ik ga ervan uit dat mijn stuurstroom via het contactslot loopt, of zit daar nog meer tussen?? Zekering of iets??

Hoor het graag.
                  Groeten Arie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.