Even voorstellen….. Opel Astra H GTC 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen….. Opel Astra H GTC 1.6

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    RobiWanKenobi
    Deelnemer

Dag allen,
      Even een kort voorstelmomentje voordat ik het forum ga bestoken met bezoekjes en wellicht vragen.
      Ik hoop dat ik van wat expertise gebruik mag maken ;)

Sinds vorig jaar eigenaar van een Opel Astra GTC 1.6 (2007), met prachtig panorama voorruit. Altijd al Opels gehad trouwens, van oude tot nieuwere Vectra’s en Astra’s.
      De nieuwste aanwinst is dus mijn Astra GTC, waar ik, als jullie behoefte hebben, graag wat foto’s van plaats.
      De auto was volledig zwart en ik heb zelf wat chrome accenten aangebracht zoals spiegelkappen, chroomlijsten langs de ramen en op de deurgrepen.
      Anders was ie bijna saai :-).

Ik wil er graag zelf wat aan gaan sleutelen, maar met mijn beperkte autokennis zal ik jullie hulp af en toe nodig hebben.
      Ik heb wel een mechanisch hart vanwege jarenlange ervaring bij defensie in mechanische wapensystemen (boordkanon van de marine).
      Kortom, ik wil heel graag, nu de kennis nog :-).

Dit was even betreffende het voorstellen.
      Mijn auto staat op het moment bij de garage voor een onderhoudsbeurt. Daar werd ik daarnet door gebeld en daar vertelde men mij dat er voor € 1800 aan reparaties aan de auto moet gebeuren.
      Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik vind dat veel geld. Betreft nieuwe uitlaat, nieuwe schijven en blokken achter, condensor airco bedankt en onderhoudsbeurt.
      Ik ga in elk geval beginnen met kostenbesparing door zelf van de achterremmen de schijven en de blokken te vervangen.
      Ik heb al gezien dat ik met dit forum een eind kom, en ik ken iemand die errug handig is. Tips zijn altijd welkom :-)

Een andere vraag: is een condensor nu hetzelfde als een condensator in airco-termen?

Engee
      Deelnemer

Vind ik echt een hoop geld :-o :thumbdown . Denk dat als je een deel zelf doet en je de beurt bij opel doet, dat je met 1/3 ervan klaar moet zijn.

RobiWanKenobi
        Deelnemer

Dat had ik zelf ook in gedachten ;)
          De beurt wordt al uitgevoerd “as we speak”, en voor de rest van de werkzaamheden ga ik vanavond eens uitgebreid achter dit forum zitten en internet afstruinen…
          Ik hoop dat het scheelt :vertag

Anoniem

De beurt had je ook flink geld op kunnen besparen, is makkelijk zelf te doen en genoeg mensen hier bereid om ff te helpen vermoed ik zo…

RobiWanKenobi
            Deelnemer

Hoi Pixels66, dat realiseerde ik mij ook toen ik de factuur en de werkzaamheden eens goed doornam (na betaling uiteraard).
              Ik heb wat prijzen bekeken op http://www.mister-auto.nl en daar staan toch nét iets andere prijzen op zeg maar….
              Ik hoop wat terug te verdienen door e.e.a. zelf te doen, te beginnen met de remblokken en remschijven achter, die zijn wel erg belangrijk :-).
              De volgende stap wordt de condensor of condensator vervangen, deze staat ook op mister auto, maar vergt wel wat meer werk…
              Ik ga maar eens op zoek naar een werkplaatsboekje ;)

Opeltje17
              Deelnemer

Condensor is niet veel werk hoor bumper er effe af, en los schroeven wel zorgen dat het airco systeem leeg is(zal wel als je de condensor vervangt)

RobiWanKenobi
                Deelnemer

Dat zijn de antwoorden die ik graag hoor :-).
                  Dat hoopte ik al, ik had al even gekeken en gezien dat de bumper best wel een sta in de weg is.
                  Inderdaad één voordeel: het systeem is volledig leeg :(
                  Dat wordt stap twee ná de remblokken!

Opeltje17
                  Deelnemer

Remblokken en schijven zijn ook prima te doen let alleen effe op dat je de zuigers terug moet draaien i.v.m het handrem mechanisme.

Daar heb je een speciaal setje voor, maar lukt ook met een lijmtang en een waterpomptang.

RobiWanKenobi
                    Deelnemer

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand er wat zinnigs over kan zeggen?
                      Maakt het voor de remmen nog uit als ik bijvoorbeeld schijven en blokken van Bosch neem of is bijvoorbeeld Delphi beter?
                      De prijzen lopen niet heel erg uiteen maar ik wil wel gewoon een goed merk…

Dezelfde vraag geldt eigenlijk voor de condensor. Er zit nogal wat prijsverschil in tussen de merken.
                      Zo kom ik de merken BOLK, NRF, Mobile Air en Nissens tegen, met een prijsverschil tussen € 50,- tot € 100. Waar zit dat verschil in qua kwaliteit?
                      Hebben jullie nog voorkeur qua merk naar aanleiding van ervaringen??

Weet verder iemand waar ik het beste terecht kan voor een uitlaatpijp? Ik weet dat Brezan het gedeelte dat ik nodig heb verkoopt voor € 199,-.
                      Ik kan er ook voor kiezen alleen het flexibele gedeelte te laten vervangen door iemand die dat kan lassen voor een vriendenprijsje.
                      Wat adviseren de kenners :wors ?

Ik ben begonnen met een werkplaatshandboek DVD. Komt morgen binnen! Een vriend van mij is helemaal thuis in remmen dus ik ga met frisse moed beginnen aan de restauratie. Benieuwd wat ik bespaar op de oorspronkelijke € 1800 waar de dealer mee kwam :hmmz

michield

:kewlpics

oh wacht…. :wtf

:jerry

:thumb

Die vragen wat betreft het grote prijsverschil tussen de verschillende merken voor bijvoorbeeld remblokken / schijven ben ik ook benieuwd naar trouwens.
                        Dit kan inderdaad zo maar oplopen tot een verschil van rond de 50 euro. :hmmz

Anoniem

Kijk voor de grap eens op fsrs-opelwebshop.nl, originele spullen en goede prijzen, ik mag er altijd graag bestellen! Als je niet uit de exacte spullen komt, gebruik de chat functie met ze! Werkt perfect!

RobiWanKenobi
                          Deelnemer

In het geval iemand het tóch interessant vindt:
                            Remschijven en blokken aangeschaft via Mister-Auto: prijs totaal € 90,-.
                            Via Voordeelparts.nl heb ik een nieuwe voorste uitlaatpijp voor € 133,- en een condensor voor € 79,-.

Ik ga de remmen met een maat van mij inbouwen en de condensor ga ik morgen bekijken.
                            Ik heb via Marktplaats een Duits werkplaatshandboek (digitaal) aangeschaft en daar staat alles redelijk goed beschreven.
                            Tot zover heb ik goede hoop dus :-).

Zijn er mensen geïnteresseerd in een soort “How-To” vwb de uitbouw en inbouw van de condensor???
                            Als ik er dan toch mee bezig ben, kan ik net zo goed een foto-collage maken van de inbouw….

stefanDTI

Beste onderdelen bestellen FSRS opel parts , is origineel opel en voordelig.

Anoniem

Ik zou de howto zeker maken, goeie aanvulling hier op het howto gedeelte! En onderdelen idd via FSRS, niets anders dan goeie ervaringen daar…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.