Even voorstellen / Opel Astra F ’96

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen / Opel Astra F ’96

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    PVM-ASTRA

Hallo,

Ik ben Patrick (22) in het bezit van een Opel Astra F 1.6 8V uit 1996, zonder roest :afro

Fotos :

Heb zo snel niet meer fotos zal ik misschien nog even uploaden, is trouwens mooier rood in het echt dan op de foto

Er zijn een paar (min) punten maar weet niet of ik deze hier moet stellen of in het Astra gedeelte.

Namelijk
      – Stuurbekrachtiging is nogal zwaar vergeleken andere auto’s
      – Tikkend geluid in het blok (gaat sneller bij meer toeren, niet te horen bij hogere snelheden)

Verder nog plannen om centrale deurvergrendeling in te bouwen, leuke velgjes en misschien angel eyes maar weet niet of dit staat. En een armsteun (maar liefst geen slappe universele sjonnie arm steun)

Groeten

gose91
      Deelnemer

Welkom! En een hele mooie, natte auto! Je hebt vast wel ergens roest, maar het valt bij de latere F’jes idd erg mee (gelukkig).

Ik weet niet wat je van je bekrachtiging verwacht, maar met één vinger sturen tijdens parkeren oid zoals in de nieuwste auto’s gaat je nooit lukken. Kijk eens hoeveel stuurolie je nog hebt (zwarte potje links naast de accu). En anders is er vast iets versleten.

Als je niet het idee hebt dat je motor op 3 cilinders loopt, hoeft dat tikken niet erg te zijn.

PVM-ASTRA

Bedankt, Ja dat zal vast wel ergens maar nog niet gevonden, verder getectyleerd.

Dat potje zit over de helft (naar mijn idee) maar is wat bruinig en dun van kleur??

gose91
          Deelnemer

Ook niet achter of rond de tankdop?! Kan hoor, maar zelfs de laatste F’jes zijn daar meestal al begonnen

Stuurbekrachtigingsolie is helder rood. Geen idee of verversen helpt en hoe dat eventueel zou moeten.

TWA
            Deelnemer

Welkom! Voor de kleur ziet ie er nog goed uit :thumb

Je zit natuurlijk nog wel op 13″ bandjes, dus kan wat zwaarder zijn idd.

Mbt tikken: olie bijvullen waarschijnlijk. Tjek oliestand ffies. Kan natuurlijk ook iets geheel anders zijn. Probeer er achter te komen waar precies t geluid vandaan komt. Succes hoe dan ook

Greetz Emiel

pascal1109
              Deelnemer

Perfecte pasvorm armsteun moet je van het merk Azuga hebben.
                Deze zit er bij mij ook in en past echt perfect. Precies over je middenconsole heen en ook de uitsparingen zitten goed.

Hier op ebay staat hij voor een heel hoge prijs
                http://www.ebay.de/itm/300559057137?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
                Ik heb er destijds VEEL minder voor betaald (rond de 50 oid). Maar als ik nu naar de homepage van de fabrikant ga, zie ik hem er niet meer tussen staan. Wellicht dat hij daardoor explosief gestegen is in prijs? Misschien dat je met wat beter zoeken (en onderhandelen) nog een mooie deal kunt treffen.

PVM-ASTRA

@gose91 , nee ook niet rond de tankdop, schiet me net te binnen dat er wel net onder het kenteken een plekje zit, je ziet daar de lak wat bol staan. Zal dit binnenkort even wegwerken, zat ook wel wat bij de wielkasten (klein beetje) maar die heeft de garage waar die wegkomt al weggewerkt en bijgekleurd.

@TWA
                  , Dankje!, ja dat zou inderdaad best kunnen, dus dan moet en die velgen maar snel komen. Olie stand was goed, wel wat verkeerd van kleur.

@ pascal1109 , zoveel heb ik er niet voor over haha maar zal het even inde gaten houden op internet, zijn helaas weinig te vinden voor dit model en zat ook aan rond de 50,- te denken.

GOGOGO_1555
                  Deelnemer

nog een Astra F Sprint :thumb (Uitvoering: Champion I )

welkom op het forum

kwa Stuurbekrachtiging’s olie kan er Gewoon ATF olie in

@ Gose1 Zelf heb ik helaas wel roest bij m’n tankklep :cry

PVM-ASTRA

Bedankt GOGOGO_1555

Heb je dit zelf ook gedaan met ATF olie? Komt mooi uit want had even gelezen dat tegen het tikkende geluid ook een drupje ATF olie in moet.
                      En hoe was jou stuurbekrachtiging?

GOGOGO_1555
                      Deelnemer

bij mij liep ie toen ik hem kocht een beetje droog
                        dus volop herrie uit de pomp

ik werkte tot laatst bij een universeel garage bedrijf en daar deed ik eigelijk altijd Atf olie bij de stuurbekrachtiging

en ja dat tikken is het niet zo dat zodra de motor warm is dat het veel minder wordt dan kan je een beetje 5W40 bij de motorolie gooien (niet de Max overschrijden uiteraard)

mijn ervaring met de Astra G’s waarin een 1.6 8v in ligt is dat t tikken meestal van een klepstoter is 5W40 hielp daar bij omdat het iets dunnere olie is en makkelijker in de klepstoter komt en dus mooi opvult

mischien een keer de motorolie flushen dat kan ook helpen

PVM-ASTRA

GOGOGO_1555, Had het idee van wel maar toen ik laatst thuiskwam van werk (30km) heb ik even in stilstand het gaspedaal ingedrukt en hoorde toen nog het ‘getik’ dus het word niet minder bij warme motor.

Wat bedoel jet met niet de max overschrijden, ik zat namelijk er over na te denken om dit weekend de olie te verversen en hier 5w40 in te doen.

GOGOGO_1555
                          Deelnemer

heb bovenste bijgewerkt

met niet de max overschrijden bedoel ik de oliepeil

gose91
                            Deelnemer

Weet je hoe oud de olie is? Als jij die auto net hebt (heb ik nergens kunnen lezen) en de vorige eigenaar was niet zo verzot op onderhoud of heeft alleen maar korte ritten gereden is je olie gewoon “versleten”. Je geeft zelf al aan dat de olie er niet echt goed uitziet…

Probeer eens een oliewissel met wat goedkopere 5w40 of 10W40 olie. Dan kan je, als dat helpt, een motorflush doen en daarna sjieke olie gebruiken.

PVM-ASTRA

Ik zou het niet weten, heb hem in augustus gekocht bij een Vakgarage. En heeft 2 vorige eigenaars gehad, ik ga dit weekend even alles nalopen onder de motorkap en ook het olie verversen en 5w40 erin doen. Dan zie ik even wat het resultaat is.

Ook Angel Eyes en xenon kit gekocht! :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.