Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Even voorstellen: "nieuwe Rekord" en oude gebruiker.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2016 om 18:18 #17277174
Ik wou me even (opnieuw) voorstellen aangezien ik na jaren afwezigheid mijn inlog kwijt ben.
Mijn naam staat hiernaast, same as in real life, Chris dus, ooit jaren geleden hier actief als iets als mantachris ofzo maar minder belangrijk.
Sinds afgelopen weekeind trotse bezitter van een Rekord E2 2.0E automaat Berlina.
De Rekord is uit ’83 ingevoerd uit Duitsland maar dat mag mijn pret niet drukken.
Na vroeger een vrij kale 2.0S onk gereden te hebben is dit een pareltje die alleen wel een goede schoonmaakbeurt mag hebben.
Veerpoten en a stijlen zijn door de vorige eigenaar al grondig aangepast en natuurlijk als je gaat strippen kom je altijd wat tegen tot nu toe een harde koets zonder krokante stukken zichtbaar.Er zit zeker nog werk aan want de mistlampen werken niet en onder de kap voorin ligt het een en ander aan draadjes niet aangesloten, zou zo maar met elkaar en het invoeren te maken kunnen hebben maar daar ben ik niet bang voor, dat vogel ik wel uit. ;)
Waar ik nog wel mee zit is de exacte werking van een voor mij van opel niet bekend (mischien vanwege zeldzaam?) Ventilatie/airco? systeem. je hoort iig wel het een en ander aan “zuigende” geluidjes zacht achter het dashboard vandaan bij veranderen van stand van de draaiknop en de schuiven reageren ook verschillend bij de verschillende standen van de draaiknop.
En onder het mom van niet geschoten: Mocht ergens nog een lip liggen die op de volgende foto ontbreekt, ik hou me aanbevolen, liefst regio Arnhem want dat is lekker dichtbij maar als het niet anders is. ;)
En ook vroeg ik me af of dit origineel is:
En dan bedoel ik natuurlijk de dubbele schakelaar voor mistlampen voor.
Want achteruitverwarming is altijd wel aanwezig en mistachterlicht ook en de stoelverwarming heeft 2 standen naar ik aanneem voor alleen de bestuurder of beide in stand 1 en 2 (niet getest nog).En had Opel standaard een electrische antenne geleverd op dit model?
Want ik heb drie draden kunnen traceren, een rode en groen wat mij een constante en geschakelde + lijken een een bruine die ook idd op de massa is aangesloten, volgens de vorige eigenaar moest t werken maar dat krijg ik nog niet aan de praat.En nog even de koffer opener afstellen want die schakelt wel maar laat de klep niet los nog maar dat is waarschijnlijk even spelen met de slotbeugel en het een en ander smeren.
Dit was het voor nu even maar er komt vast meer,,,
Alvast dank voor de eventuele antwoorden. :thumb
Natuurlijk komt er nog wel heea aan vragen27 juni 2016 om 19:36 #18321974Nog een paar plaatjes bij het praatje, al lijkt het een eenzijdige conversatie :kewlpics :jerry
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
27 juni 2016 om 21:39 #18321975Ik ga wel wikipedia etc doen,, bye bye friends :)
27 juni 2016 om 21:54 #18321976AnoniemLid sinds:
1 January 1970dus als je niet binnen een paar uur reactie krijgt
ben je er weer voor een paar jaar vandoor?????????leuke rekord met best wat optie,s
of die een airco heeft kun je toch onder de motorkap wel zien???voor t zelfde geld zit er enkel n draaiknopje in van 1 met airco
zelf eerst eens de knopjes proberen
geeft je ongetwijfeld meer duidelijkheid
ipv hier vragen te stellenkan best zijn dat er 1 mistlampschakelaartje
gebruikt is omdat er 1 stoelverwarmingsschakelaartje defect was
wie zal t zeggen?????Wikipedia vast niet :jerry :jerry :jerry
28 juni 2016 om 05:36 #18321977De schakelaar naast het stuur (Rechts) is een airco schakelaar. Aangezien je kachel de middelste bedieningshendel mist verwacht ik dat dit een auto is met orgineel airco. Normaliter heb je geen dubbele mistlampschakelaar voor de achterzijde dus ik verwacht dat je twee stoelverwarmingschakelaar hebt met één verkeerd logotje.
Ik heb dit zelf bij mijn senator ook gehad een vreemde schakelaar, heb dit opgelost door het glaasje eruit te halen (schakelaar is te demonteren) vervolgens het glasje blank te schuren en te stikkeren en dan het logotje uitsnijden.
28 juni 2016 om 17:42 #18321978Chique bak Chris, veel succes ermee. Dubbele schakelaar, misschien omdat in het ene land je maar 1 mistachterlicht mag voeren en in een ander land verplicht twee.
28 juni 2016 om 20:46 #18321979Blauwe ster is maximaal koelen aanjager gaat dan via een relais op stand 4
Witte ster is koelen maar dan regelbaar met standen 1/2/3/4 fan snelheden
Blauw/groen wil zeggen onderin warm en dan op de ruiten koelen
Groen wil zeggen warme lucht
Pijl naar onderen is warme lucht bij de voeten
Pijl naar boven is koude lucht enkel op de vooruit.Heb je de ac aan het werk?
Zit der nog R12 in?Als der nog R12 inzit kan ik je dit verklappen:
http://www.ebay.com/itm/R12-Refrigerant-12-R-12-Lot-of-3-12-oz-cans-IGLO-/252438259455?hash=item3ac67e26ff:g:EawAAOSwvgdW3JGn&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Cold-Shot-R-12-Freon-Refrigerant-14-OZ-Can-NEW-OLD-STOCK-Kit-/272287333828?hash=item3f6596fdc4:g:FOUAAOSw3YNXZvYN&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;Ff een paar van die blikje bestellen en dan zelf vullen tot je airco goed koud uitblaast en je draait weer…..Zonder ombouw mijn AC werkt al jaren probleemloos zo stelt vullen stelt niks voor enkel der moet wel druk op het systeem zitten…
Dit was mijn AC ooit:
https://www.youtube.com/watch?v=_IXr8FV4-RQ” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar goed laten vullen en ombouwen enz enz kost veel dit kost niks en werkt zoals af fabriek..
Je moet gewoon voelen of der nog druk opzit door ff te drukken op het ventiel,als der nog druk opzit en der zit geen R134 sticker ergens onder de kap dan zou ik zo met R12 bijvullen.
29 juni 2016 om 20:13 #18321980De uitleg van de airco is iig goed zoals het hierboven omschreven word,
Mijn senator heeft t ook iig,en sommige landen is inderdaad verplicht 2mistlampen,dus even schakelaar omzetten,branden ze allebij,dan weet je t,word je kont warm,weet je ook waar t voor is :thumb
Mooie uitvoering btw,heb je nog updates in de planning?
Zoals andere velgen ofzo?Vind deze velgen btw 1van de mooiste :wors
Mvg
1 juli 2016 om 07:06 #18321981AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt erop dat chris
Nog op wikipedia bezig is :jerryEerst geen geduld om n reactie af te wachten
Nu zelf niet meer reageren???Jammer is wel n leuke rekord
Had de vorderingen wel willen volgen..1 juli 2016 om 07:48 #183219821 juli 2016 om 14:49 #18321983Dank voor alle constructieve antwoorden en zeker de uitleg mbt de airco is hulpvol.
Natuurlijk onder de kap al wat onderdelen gevonden en kunnen benoemen.Stoelverwarming is een knop met drie standen, uit/stoel 1 / beide stoelen ga ik vanuit maar moet dat nog even nameten.
Ben ook al wat documentatie aan het scoren om meer info te hebben, zowel digitaal als op papier.Velgen blijven gehandhaaft. origineel en vijf stuks word steeds zeldzamer en ik vind het ook gewoon een mooi setje alleen worden ze ook wel wat opgeknapt in de toekomst natuurlijk maar echte schade zit er niet aan gelukkig.
Natuurlijk al weer wat verder met de grote schoonmaak en aandachtspuntjes maar ook vanwege werk en prive verplichtingen nog niet eerder hier op gereageerd, Wiki is een hobby van me en niet een alternatief zoals Louwe blijkbaar denkt ;) beetje schot voor open doel maar toch: niet alles is wat het op het eerst lijkt te zijn, eerst even afwachten voor het blaten zeggen ze in t oosten. ;)
1 juli 2016 om 16:45 #18321984AnoniemLid sinds:
1 January 1970In t noorden zeggen we oa
Geduld is n schone zaak :shock:Maar was ook niet.al.te.serieus bedoeld man
T is een.leuke rekord
Zo.n.set wielen kwam ik onlangs nog tegen op
Onderdelen markt bockhorn
Had ze eerlijk gezegd eerder voor wieldoppen aangezien
Pas.toen.ik dat setje zag liggen viel t me.op dat t velgen zijn….Wel redelijk zeldzaam denk ik :thumbup
1 juli 2016 om 17:10 #18321985is al goed denk ik.
Ik dacht eerst ook dat t wieldoppen waren tot ik beter keek, en nalezen leerde me dat ze origineel geleverd werden bij de berlina oa. dus blijvertjes wat mij betreft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.