Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen, met nostalgie voor de oude Opels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2015 om 16:35 #17272534
Gisteren heb ik me aangemeld op dit forum.
Dus, even voorstellen past daar ook bij.
Het slechte nieuws, ik rijd al jaren geen Opel meer (maar nog altijd autoliefhebber!)
Goede nieuws, ik heb nog altijd wat met de oude Opel modellen, en ken die ook behoorlijk.Mijn vader reed Opel vanaf ca 1956 en elke paar jaar kwam er een nieuwe. De eerste paar modellen ken ik alleen van foto’s maar vanaf ca 1963 kan ik de modellen zelf herinneren zoals ze elkaar opvolgden. Dit waren telkens Opel Olympia Rekords, en later ‘gewoon’ Rekord. Zo volgden de modellen P1,P2,A,B,C,D etc.
Een leuk detail is dat vrijwel alle folders en boekjes er nog zijn.Eenmaal in bezit van mijn rijbewijs moest het dus ook een Opel worden.
Verschillende gehad waaronder de Rekord D half omgebouwd tot Commodore en ca 6 jaar mee gereden. De laatste was een Monza, die ik 25 jaar geleden in een (Bovag) carrosseriebedrijf geheel heb gerestaureerd. Hiervan heb ik toen een complete diarapportage gemaakt. Deze wagen heb ik ca 20 jaar geleden verkocht met een taxatierapport.Afgelopen week zocht ik voor de aardigheid nog eens naar dit kenteken en trof mijn oude Monza (originele NL kenteken) aan op een aankondiging van een veiling, met nog veel meer Monza’s. Die veiling vindt op 13 nov. plaats. Op de foto zit de wagen geheel onder het stof en er staat vermeld dat de wagen lang heeft stilgestaan. Ik kan natuurlijk nu niets meer zeggen over de huidige staat. De km stand is nauwelijks hoger dan toen ik deze Monza verkocht (of het is inmiddels 100.000 meer op de teller…)
Dit werd mijn eerste post op het forum in onderwerp ‘Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!!’
Inmiddels heb ik een beetje rondgeklikt op dit mooie forum en mijn nostalgie ruim opgehaald aan de prachtige plaatjes van Commodores B en Monza’s die ik hier aantref.
En zo werd even voorstellen bijna een hele pagina met tekst.
Mvg. Ave.
31 oktober 2015 om 17:13 #18288721Welkom op het forum. Hier zitten voldoende mooi Opels tussen. :thumb
31 oktober 2015 om 20:13 #18288722Welkom! En nog plannen om je oude Monza terug te kopen?
1 november 2015 om 16:19 #18288723Wel heel even over nagedacht, maar die tijd is toch echt afgesloten.
Mocht er ooit een heel mooie Commodore B coupé aangeboden worden… ;)
Mvg. Ave
4 november 2015 om 17:35 #18288724Bedankt voor de reacties en de Like.
Vraagje, hoe kan ik op dit forum zoeken naar bijvoorbeeld een kenteken of naar een zoekterm als Rekord D ?Als je een kenteken ingeeft dan worden de streepjes als scheidingstekens gezien zodat er drie zoektermen ontstaan, die dan elk te kort zijn. Tussen aanhalingstekens plaatsen helpt niet.
Mvg. Ave.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.