Even voorstellen met m'n nieuwe auto

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Even voorstellen met m'n nieuwe auto

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    D.J.R.
    Deelnemer

Nee ruik niks maar durf niet al te lang contact er op te laten staan.
      Heb nu de hele kassie er uit en neem hem mee naar de electro boer en moeten de maar ff veder kijken.

Ik kan zeker niet rijden zonder dat kasje?

sw_reijnders
      Deelnemer

ik zou het niet doen

De magneetkleppen liggen nu open en blood in je motor ruimte
        ik zou daar geen vuil op willen hebben.

D.J.R.
        Deelnemer

Ben vandaag terug geweest met de TRW 13091801 naar de electro boer om dat ik ten eerste een verkeerde pootje had af geknipt van de nieuwe relay maar wel zodaanig dat ik het er op gesoldeerd kon krijgen.
          Maar door het open zagen van dat kasje heb ik een djode geraakt en deze lag er half af.
          Dat kleine dingetje naast het oude relay.

Gelukkig hadden ze een ander alternatief voor me.

Ook maar gelijk nog een nieuwe relay mee genomen en deze er in gesoldeerd.
          Heb alleen een uitsparing moeten maken in de deksel en deze later dicht gekit.

Daarna de boel er op geschroefd en stekker er weer in contact om gedraaid en geen gezoem meer onder de kap alleen ging het abs lampje niet uit.
          Heb toen de auto gestart en in eens was het lampie uit.
          Ben even 3 kwartier gaan rijden maar hij ging gelukkig niet meer aan.
          Ook even flinke nood stops gemaakt en hij werkt perfect.
          Dus we zijn weer zo blij als een kleine jong.
          Alleen toen ik de straat weer in reed begon dat lampie (auto met steek sleutel) weer te branden.
          Zou het kunnen zijn dat alles nog gewist moet worden?

Ps wil iedereen nogmaals bedanken dat dit probleem is op gelost.:thumbup

Dirkjan

afterburner27

origineel gepost door D.J.R.
            Ben vandaag terug geweest met de TRW 13091801 naar de electro boer om dat ik ten eerste een verkeerde pootje had af geknipt van de nieuwe relay maar wel zodaanig dat ik het er op gesoldeerd kon krijgen.
            Maar door het open zagen van dat kasje heb ik een djode geraakt en deze lag er half af.
            Dat kleine dingetje naast het oude relay.

Gelukkig hadden ze een ander alternatief voor me.

Ook maar gelijk nog een nieuwe relay mee genomen en deze er in gesoldeerd.
            Heb alleen een uitsparing moeten maken in de deksel en deze later dicht gekit.

Daarna de boel er op geschroefd en stekker er weer in contact om gedraaid en geen gezoem meer onder de kap alleen ging het abs lampje niet uit.
            Heb toen de auto gestart en in eens was het lampie uit.
            Ben even 3 kwartier gaan rijden maar hij ging gelukkig niet meer aan.
            Ook even flinke nood stops gemaakt en hij werkt perfect.
            Dus we zijn weer zo blij als een kleine jong.
            Alleen toen ik de straat weer in reed begon dat lampie (auto met steek sleutel) weer te branden.
            Zou het kunnen zijn dat alles nog gewist moet worden?

Ps wil iedereen nogmaals bedanken dat dit probleem is op gelost.:thumbup

Dirkjan

Hee Dirkjan, waarom hangt er zwevend en niet geisoleerd een radiale condensator over je print..??
            Je had ook gewoon een smd versie kunnen monteren…is wel een stuk netter.

En het relai is altijd via het vendornummer terug te vinden en te bestellen..

Wel goed dat je op het idee komt hem zelf te repareren, had ik namelijk ook zelf gedaan. en zeker voor dat geld..

Mooi verhaal om te lezen…

Ps misschien is het wel leuk, dat er mensen met een OP-COM indien er problemen zijn bij collega VEC rijders eens langs te gaan voor een bakkie, en storingsdiagnose.
            Help je medeliefhebbers…

Ik ben voor..!!!! zodra mijn OP-COM hier is wil ik dat best doen…

Misschien een pol starten….is dat wat..????
            Onzinnig geld uitgeven aan uitlezen bij dealer, kun je beter doen aan verse koffie!!!! toch

sw_reijnders
            Deelnemer

oooooh ik heb al behoorlijk aantal opels aan mijn Opcom gehad hoor :angel

neem het ook regelmatig mee naar meetings.
              er is altijd wel iemand met een foutmelding die HELP roept :jerry

Van mij mogen mensen ook altijd langs komen hoor in Bergen op Zoom.
              Het punt is vaak dat het voor de meeste mensen niet echt op de route is ;)

afterburner27

Ik heb het in een andere topic ook al vermeld…
                Ik wil dat ook best doen…
                Misschien dat we een poll moeten starten om te kijken wie een opcom heeft, en wat de woonplaats is…
                Lijkt me best leuk om dat uit te zoeken… eigen dealer netwerk…:angel

sw_reijnders
                Deelnemer

Maar als je even het Opcom topic leest, dan zie je al heel vaak staan . . . “ik heb hem ook besteld” :vertag:jerry

D.J.R.
                  Deelnemer

Haha ja nou Wijchen en bergen op zoom is voor mijn niet ver rijden en ja zo iets kunnen we regelen toch.
                    We kennen allemaal buren dag nou bij ons noemen we het ……………………… ja vul zelf maar in.

Maar even terug te komen op dat (waarom hangt er zwevend en niet geisoleerd een radiale condensator over je print..??)
                    Het werkt toch en er zit een kappie over heen en dan zit er ook nog een knal rode kap over heen:jerry:jerry
                    En dat voor 6 euro zit mij het best.
                    Anders had het zeker 1000 euro of meer gekost.

afterburner27

kijk maar eens naar de tweede foto, condensator ligt over de smd print heen, met lange poten, en niet geisoleerd.
                      Als ik zoiets zie bij elektronica ,gaan me de haren rechtop staan…
                      Ja sorrie, ben nou eenmaal een elektronica freak..kan ik ook niet helpen ahahah

Maar je hebt gelijk..is voor weinig gerepareerd…
                      En wat dat burendag betreft, dat komt echt wel goed.. ik laat hier wel weten wanneer ik de opcom tot m’n beschikking heb…
                      Mochten er dan wat dingen uitgelzen of gereset moeten worden komt dat helemaal goed..

Gr Nico

D.J.R.
                      Deelnemer

Dat is prima want het lampje dat een auto met steeksleutel moet voorstellen gaat zo nu en dan branden.
                        Kan natuurlijk zijn dat er nog oude storingen in zitten en gereset moeten worden.

Wat de condensotor betreft die hangt zekers 10mm los van smd print dus daar gebeurt echt niks mee en als ik isolatie troep had dan had ik dat zekers even gedaan maar moet eerlijk zijn tís niet in me opgekomen.

Laat me weten als je een op-com ter beschikking hebt,dan kom ik even een bakkie doen.

G Dirkjan

azx111

origineel gepost door sw_reijnders
                          geen idee . . . hoeft niet aan jou te liggen, misschien is het wel een verkeerd relais.

heb je alles goed vast gesoldeerd

haal je ECU er eens uit, stinkt deze (muffe brandlucht?)

Misschien had je hem toch beter even kunnen laten repareren door een professional, kost wel meer dan 3 EUR maar kans op succes is veel groter. Ik was 240EUR kwijt maar ben zeer tevreden kijk maar eens op http://abs-nl.ecu-rc.com/

Succes

sw_reijnders
                          Deelnemer

als je de rest van het topic leest, zie je dat hij gewoon werkt ;).

ieder zn ding . . . maar ik vind 240 euro VEEL geld voor een componentje van 3 euro!!!

JanW75
                            Deelnemer

origineel gepost door azx111

geen idee . . . hoeft niet aan jou te liggen, misschien is het wel een verkeerd relais.

Misschien had je hem toch beter even kunnen laten repareren door een professional, kost wel meer dan 3 EUR maar kans op succes is veel groter. Ik was 240EUR kwijt maar ben zeer tevreden kijk maar eens op http://abs-nl.ecu-rc.com/

Succes

Goh zou hij misschien voor dat bedrijf werken :wtf

Eerste post en dan meteen reclame:swear

sw_reijnders
                              Deelnemer

nou jan, daar wil ik hem nog niet op afrekenen.
                                Maar het wekt wel vraagtekens.

We zitten hier tenslotte ook om auto’s zelf te repareren en niet om gelijk de garage in te hollen voor een astronomisch bedrag.

Als dat zo was, reed ik wel een insignia of astra-j leasebak :vertag

JanW75
                                Deelnemer

nou jan, daar wil ik hem nog niet op afrekenen.
                                  Maar het wekt wel vraagtekens.

We zullen zien, we zullen zien

We zitten hier tenslotte ook om auto’s zelf te repareren en niet om gelijk de garage in te hollen voor een astronomisch bedrag.

Als dat zo was, reed ik wel een insignia of astra-j leasebak :vertag

Uiteraard probeer zelf ook altijd zelf te repareren.
                                  Dankzij deze site heb ik het aan gedurft om een tijdje terug mijn distributie en waterpomp te vervangen.
                                  Duurde wat langer(je blijft controleren voordat je durft te starten), maar uiteindelijk zonder problemen gelukt.

O ja als er iemand een keer gebruik wil maken van mijn op-com, dan kan/mag dat altijd natuurlijk.

Ik woon zelf in Raalte.

Wellicht is een sticky topic mogelijk waarin iedereen die zijn op-com beschikbaar wil stellen een bericht kan plaatsen met waar hij woont.
                                  Zodat als iemand daar gebruik van wil maken een u2u kan sturen.

D.J.R.
                                  Deelnemer

origineel gepost door azx111

Succes

Ik kon hem laten maken voor 265 euro maar dat is nog een hoop geld.
                                    En als timmerman zijnde moet je toch veel kunnen.
                                    Het enigste waar je goed voor uit moet kijken is het los zagen of snijden van de computer en dat je niet iets raakt zo als bij mij.:cry
                                    Maar tot nu toe is ie nog steeds goed en z’n relay kun je zelf ook wel plaatsen.
                                    Let er ook op dat je als je een relay met 5 pootjes heb wel de goede af knipt want ik knipte dus de verkeerde af ja spiegelbeeld.:D
                                    Het heeft mij 6 euro gekost en 250 euro bespaart.:vertag

Dirkjan

Ps stel je even voor. staat wel zo netjes.

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.