Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen: Marco en zijn Insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2016 om 08:23 #17274989
Hallo allemaal,
Ik zwerf al een half jaartje op het forum rond, het wordt nu toch eens tijd om mezelf voor te stellen.
Ik ben Marco, forumnaam Solo. Ik ben 30 jaar, en behoorlijk autogek.
Ik heb de laatste 5 jaar met veel plezier in mijn Ford Focus ST gereden, maar in september voor het eerst vader geworden
en dan is zo’n stuiterende tweedeurs niet echt handig natuurlijk!Daarom een goede deal kunnen maken bij de Opel Den Breejen in Almkerk en een knappe Opel Insignia aangeschaft.
Focus ST is een 2.5 liter, 5 cilinder. Waren wat kleine modificaties aan gedaan (verlaging, andere velgen, luchtfilter, chiptuning 280 pk), en was echt een beest van een auto!
De Insignia is een 2.0 turbo 4×4, 250 pk, Cosmo automaat, OPC-line. Bomvolle auto met onder andere leren bekleding, Flexride, 20″, AFL en adaptieve cruisecontrol.
Ik heb nog niet heel veel plannen met de auto, er is al een achteruitrijcamera ingebouwd (waar ik nu wat issues mee heb), verder wil ik nog graag verlagen, spoorverbreders en heel misschien laten chippen.
Wellicht tot een keer op een meeting!
Groet,
Marco.13 januari 2016 om 10:24 #18307846Welkom op het forum. Hele mooi Ford ST heb je gehad en nu een geweldig mooi Insignia. Veel plezier ermee. :thumb
28 januari 2016 om 08:19 #18307847Kleine update: issues met de camera zijn opgelost, werd een verkeerde kabel gebruikt om de camera te voeden.
Nu door voor het volgende, verlagingsveren!Mijn voorkeur ging uit naar de Intrax veren, mede vanwege de goede recensies hier op het forum, echter na contact met Eugene van GM Parts
bleek dat Intrax geen veren voor de Sports Tourer 4×4 maakt.Ik had goede ervaringen met de Eibach veren onder mijn Focus, maar zie overal dat de Eibach veren de Insignia niet recht verlagen.
Daarom zit ik nu te twijfelen over de H&R veren, op verschillende Duitse fora, ziet de verlaging er netjes uit met deze veren, auto staat recht,
en zelfs iets lager dan met de Eibach veren. Alleen lees ik in veel reacties dat de H&R veren, een stuk harder zijn dan de Eibach veren.Iemand advies? Alvast bedankt!
23 februari 2016 om 09:29 #18307848Weer kleine update: Inmiddels is de interface module vervangen, en nu lijkt de camera wel te blijven werken bij het inschakelen van de achteruitversnelling,
echter nu wel strepen/interferentie in het beeld wanneer de camera actief is en de motor loopt.. wordt vervolgd dus!Over de veren ben ik nu wel uit, dit worden de H&R zodra de zomerwielen er weer onder zitten.
Nu nog twijfel over de spacers: zal ik voor en achter 20 mm monteren? Op sommige foto’s lijken de voorwielen bij 20 mm spacers net iets buiten de kassen te komen?
Is het dan niet beter om voor 15 mm en achter 20 mm te monteren?Iemand tips? Bedankt!
23 februari 2016 om 10:13 #18307849Wat betreft spoorverbreders. meten is weten. Gewoon een meetlat tegen je band aan tot aan de rand wielkast. Dan weet je tot hoeveel je kunt gaan. Ga wel 5 mm van de rand afzitten dan weet je zeker dat je veilig zit. Als je flink gaat verlagen dan zou ik niet zodanig breed gaan dat je wielen buiten je wielkasten uitkomt. Dat gaat anders telkens aanlopen.
3 maart 2016 om 10:11 #18307850Kogel is door de kerk: Spoorverbreders 20 mm voor en achter besteld en setje H&R veren -30/30mm.
Omdat we zo lekker bezig waren ook gelijk maar setje LED mistlampen erbij gedaan.Vanmorgen met parkeren kreeg ik de melding: “Achteras vereist service”
Iemand bekend met deze melding? Hopelijk niets ernstigs!
Volgende week gaat de auto hiervoor terug naar de dealer, kijken ze gelijk naar deze melding en de interferentie bij de achteruitrijcamera.Hopelijk daarna gewoon weer een tijd dealervrij van de auto genieten..
2 juli 2016 om 20:06 #18307851Mag ik je vragen wat het probleem bij jou was met service achteras?
Ik heb namelijk momenteel hetzelfde probleem.Alvast bedankt,
Colin
2 juli 2016 om 20:30 #18307852Oliepomp was kapot, waardoor het achterdif niet gesmeerd was. Gelukkig was ik er op tijd bij en had ik geen vervolg schade. Auto was net uit de garantie, maar uiteindelijk toch onder coulance door de garage opgelost
Succes met de reparatie als je m zelf moet betalen, was geen malse rekening!
2 juli 2016 om 20:35 #18307853Bedankt voor je antwoordt.
Vrees dat het voor eigen rekening is maar over welk bedrag praten we dan?
Ik heb de Insignia vandaag opgehaalt (particulier) dus ga zo snel mogelijk naar de dealer voor meer info en zal zeker de oude eigenaar nog opbellen..3 juli 2016 om 06:16 #18307854Geloof dat de pomp rond de 600 euro was.
Dan nog iets van 300 euro aan arbeid. En ze hadden voor de zekerheid de olie van het achterdif ververst wat ook iets van 150 euro kost.Uiteindelijk heb ik door de coulance maar 300 euro hoeven te betalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.