Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen, Insignia 2.0 Turbo, 162kw 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2013 om 23:14 #17261657
Beste forumleden!
vandaag aangemeld en natuurlijk eerst even voorstellen.
Op een helaas trieste manier ben ik in het bezit gekomen van een Opel Insignia.
Mijn vader is helaas anderhalve week geleden overleden en ik heb zijn auto gekocht, omdat ik daar een sterke emotionele waarde aan hecht en omdat mijn vader en ik echte autoliefhebbers zijn.
Hij heeft zijn hele leven Opel gereden en dit was dan nu zijn laatste.
Ik heb zijn laatste auto altijd als zeer bijzonder beschouwt vanwege de anonimiteit, maar toch volledigheid van de auto.Welnu, ben ik in het bezit van:
Opel Insignia
eerste toelating november 2009
2.0 Turbo 162kw/220pk 4×4 Sedan, Sport
Handgeschakeld.Ik zal nog in de boekjes moeten duiken wat er standaard op en aan zit maar de meest opvallende zaken:
– AFL
– 19inch
– Park Pilot
– Adaptief onderstel
– Verwarmde voorstoelen en gekoelde bestuurdersstoel
– DVD navigatie
– Zwart lederen, geperforeerde bekledingverder veel wat standaard was volgens mij. De auto is niet in showroomstaat. Mijn vader was absoluut geen poetser. Dus afgelopen weekend de zomervelgen eraf gehaald en de 17inch winterbanden eronder.
De zomervelgen grondig gereinigd en in de was gezet.
De lederen bekleding gereinigd en in de leerwas gezet.
De buitenkant van de auto is het volgende project, inclusief het poleisten van enkele kleinere krasjes.De Insignia heeft 65.000km gereden.
En een van mijn vaders trotsen, gechipt (Rica) door de Opel Dealer tot 305pk en 450Nm.
Dit gekoppeld aan de Sport instelling van het adaptieve onderstel zodat je niet altijd met deze overvloed aan kracht onderweg bent.
De reden van het chippen was een simpele: het kost maar 1.000 euro….
Mijn vader durfde de stand nauwelijks te gebruiken.
Hij was een extreem rustige rijder en vertellen wat de auto kon was belangrijker dan het te laten zien.
De aandrijfassen zullen dus weinig te leiden hebben gehad.Wat ik nog vergeet, de kleur, ik heb geen kleurnaam, maar daar kunnen jullie mij vast wel aan helpen? Muisgrijs noem ik het nu maar even.
Deze Insignia is mijn project geworden. Ik heb de auto niet nodig maar ik kan en wil er geen afstand van doen. Mijn vrouw gaat er dus mee rijden.
De foto’s voor zover ik die nu gemaakt heb, er komen er meer zodra ik mijn poetswerk verricht heb:
(even uitvogelen hoe dat moet)4 november 2013 om 23:36 #18189790Welkom!
en nog gecondoleerd met je vader.
heel mooi dat de auto binnen de familie blijft, ben benieuwd naar de foto’s ;)26 november 2013 om 08:37 #18189791ook nog welkom hier :thumb
20 juli 2016 om 09:12 #18189792Welkom!
Gecondoleerd en goed om te zien dat jij nu voor de auto gaat zorgen.
Ik hoop dat je er ondanks alles nog goede memories aan blijft houden en nog veel plezier er mee kan beleven.
20 juli 2016 om 12:16 #18189793@Paradox09 wrote:
Welkom!
Ik hoop dat je er ondanks alles nog goede memories aan blijft houden en nog veel plezier er mee kan beleven.
Topic is 3 jaar oud :sleeping :hmmz
21 juli 2016 om 05:13 #18189794@Opeltje17 wrote:
@Paradox09 wrote:
Welkom!
Topic is 3 jaar oud :sleeping :hmmz
Excuseer mij ik heb mij compleet verkeken op de datum.
21 juli 2016 om 15:02 #18189795dan kan ie nu toch wel pica plaatsen !? :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.