Even voorstellen ik ben nieuw hier (Corsa)

Forumindex Forums Modellen Corsa Even voorstellen ik ben nieuw hier (Corsa)

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    dennis2330

Even voorstellen ik ben dennis uit flevoland,
      en heb jaar in jaar uit vectra gereden, mijn laatste vectra B 1.6 16v Sport
      is motorisch naar de knoppen gegegaan en moest ik afstand van nemen bij een handelaar
      die weet ik veel wat ermee gaat doen..!? (hij zei voor de export) maar zal me niets verbazen als die straks ergens in Nederland met een kapotte motor rondrijdt.

Dus nog een paar euro voor gehad en rondgekeken voor een auto voor dat bedrag of iets meer,
      daarbij kwam ik op Mp een hele leuke corsa B 5drs bj 94er 66000 km automaat tegen particulier met de gehele onderhoud historie
      en laat die meid nu net de gehele auto hebben laten maken bij een garage, dus:
      Nieuwe koppakking (oude kurk was uitgedroogd) nieuwe klepdeksel pakking, nieuwe ditributieset met rollen en alles, grote beurt,
      nieuwe uitlaat van voor tot achter, nieuwe banden, rem blokkies van 80% en ook nog goed in de lak.

Misschien vergeet ik nu ook nog wel wat :hmmz ohja een nieuw achterraam en Cv had ze laten maken/plaatsen.
      Ze verkocht hem omdat ze een nieuwere veeeel nieuwere auto geerfd heeft.

Maar het is een fijne auto rijdt en schakelt soepel, maar het is en blijft een roest modelletje,..

Ik dacht dat ik de hele auto wel goed gecheckd had bij de koop, maar heb toch aan de bijrijders kant niet goed gekeken..
      Daar zie ik toch wel op denk de draagarm wat flinke roest schade 15 a 20 % door.
      Dus zoek ik nog een lasbedrijfje in flevoland die dit voor een mooi prijsje wil doen wie weet er 1…??
      Voor de rest vrij normale roest vorming niet erg ook niet in reserve wiel kast of accu bak, onderkant motorkap super strak allemaal nog.

Ook heb ik de papieren erbij gekregen van de grote beurt en ben dit gaan na lopen.. nou ik kan je vertellen niet alles is vervangen als waarvoor is aangeslagen en betaald door de vorige eigenaar, (benzinefiter, luchtfilter, Olie wel Oliefilter niet maar dit doe ik bij de volgende beurt weer, ook zag ik dat de bougiekabels er wel erg gaar bij hangen en 1 daarvan die schuurt over een andere slang en is bijna door.. :shock: heb ik even verholpen tijdelijk.
      Voor de rest echt een fijne auto stuurt wel vrij zwaar ja er zit stuurbekrachtiging op, maar jah ben een vecrta B 2000 gewend hè.

Nu nog even vervangen:

Olie van de automaat bak verversen.
      Nieuwe bougiekabels + verdelerkap en rotor.
      Benz Filter.
      En las werk.

Als iemand misschien de spullen heeft liggen hoor ik het ook heel graag straks in het zomerzonnetje lekker knutseleee!! :thumb

Corsaliefhebber
      Deelnemer

Welkom :thumb :thumb

JJ-

Welcome :thumb

Kleine-Paul
          Deelnemer

Klinkt goed, mooi uitgebreid verhaal.

Welkom en succes met de auto. Lees over de automaat olie, dat moet ik ook eens doen ;)

dennis2330

@Kleine-Paul wrote:

Welkom en succes met de auto. Lees over de automaat olie, dat moet ik ook eens doen ;)

Mooi dat je iemand weer op ideeen kan brengen op deze mannier, is alleen maar beter voor je auto.

Heb me laten vertellen dat de automaat bak om de 5 a 6 jr moet en zo en zo om de 60.000 km
              Let wel op.. er moet speciale olie in dat moet je even uitzoeken.

Succes! :thumb

Kleine-Paul
              Deelnemer

@dennis2330 wrote:

@Kleine-Paul wrote:

Mooi dat je iemand weer op ideeen kan brengen op deze mannier, is alleen maar beter voor je auto.

Heb me laten vertellen dat de automaat bak om de 5 a 6 jr moet en zo en zo om de 60.000 km
                Let wel op.. er moet speciale olie in dat moet je even uitzoeken.

Succes! :thumb

ATF Dexron II olie ;)

robert_corsa

welkom. flinke overrstap zeg.

zou ook eens kijken achter in je wielkasten hoor.
                  je heb een kwetsbaar jaartal.
                  auto op de krik, wiel eraf, en even lekker rustig kijken en kloppen.
                  ook bij de veren eens kijken.
                  kan de lasser daar ook wellicht even naar kijken, anders ben je de volgende apk wellicht de klos

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.