Even voorstellen, en slecht lopende (storingen) omega 2.2:(

Forumindex Forums Modellen Omega Even voorstellen, en slecht lopende (storingen) omega 2.2:(

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Carlomega2.2

beste forumleden/liefhebbers,

onlangs een hele leuke omega b 2.2 16v y22xe 106kw automaat uit 1999 aangeschaft. Met cruise control, xenon verlichting, bc, cv, ecc, lm velgen etc etc
      tijdens het proefrijden niks aan de hand en alles werkt op de climate control na.

Toen ik thuiskwam deed ik hem uit en zodra ik weer weg wou startte hij slecht, liep onregelmatig, verzoop en haperde en stotterde.
      Meteen naar een kennis met een eigen garage gereden en daar zelf uitgelezen met zijn obd2 apparaat. Kreeg de volgende codes:

(P0340) Nokkenaspositiesensorcircuit, storing
      (P0170) Lambda sensor en uitlaat rijk of arm
      (P0136) Unknown
      (P1555) Unknown
      (P1405) Terugkoppeling egr-klep en spanning te hoog of te laag
      (P0500) Voertuig snelheids sensor storing

Ook op de boordcomputer stond de tekst automaat/versnellingsbak.

Ik heb de codes gewist. En toen wou ik hem weer starten maar startte hij helemaal niet meer. Even 10 minuten met rust gelaten en weer gestart. Toen deed hij het wel. Er kwam 1 code terug: de nokkenaspositiesensorcircuit storing.
      Gelukkig kun je hier makkelijk bij en heb een nieuwe besteld en vervangen. Helaas heeft dit niet geholpen.
      Heb nu een nieuwe luchtmassameter besteld. Hoop dat dit het is.

De auto is momenteel geschorst omdat de apk is verlopen en ik eerst de storing eruit wil halen.
      De apk is geen probleem en rolt hij zo door heen volgens de monteur maar moest eerst maar de storing eruit zien te krijgen. Ik lees veel verschillende oorzaken hier op t forum.

Hij heeft 2 weken stil gestaan en heb hem zojuist gestart. Liep als een zonnetje, stukje gereden en het enige was dat hij af en toe een heel klein beetje haperde. Bij thuiskomst uitgezet en na 5 minuten weer gestart. Meteen was het weer mis en het storingslampje brand en hij loopt zwaar beroerd.

Hebben jullie nog tips om te checken/wat het kan zijn? Ik ga komende week de lmm vervangen en kijken wat hij dan doet.

Carlo

johanhummer9
      Deelnemer

Denk nokassensor kapot want volgens mij is dit een zelfde motor als de x18xe ed

Carlomega2.2

ja, die heb ik dus vervangen voor een nieuwe. Zonder resultaat…

J-Omega

Originele of imitatie sensor ?

ZakhooiTM
            Deelnemer

Doet hij dit ook wanneer je de luchtmassa meter eens ontkoppelt ?

Carlomega2.2

originele sensor.

Ook heb ik toen het storingslampje niet brandde, en hij liep goed, de lmm stekker ontkoppeld en dan dezelfde symptomen + storingslampje weer aan.

Hoop dat dit het is, krijg deze week een nieuwe lmm binnen

Haasje17
                Moderator

Je krijgt nokkenassensor storing, maar ik vermoed dat je krukassensor is. Omdat je zegt dat die helemaal niet meer wilde starten.

Carlomega2.2

klopt, hij sloeg helemaal niet meer aan. Pas na 10 minuten met rust laten deed ie het weer.
                    Als dit het niet is, dan ga ik de krukassensor maar vervangen :shock:

RamSwa72
                    Deelnemer

Ik denk ook dat het je krukas sensor is .
                      Succes met de reparatie …. :jerry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.