Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › even voorstellen en opzoek naar info
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2013 om 20:24 #17262297
Hallo opel rijders.
Mijn naam is Andrew uit Nieuwegein. De opel die ik rij, is een kadett b automaat coupe f uit 1970.
Mijn kadett had een 1100 motor en ben overgegaan naar een 1200 motor. Ondanks dat m’n kadett lekker rijdt, zou ik er toch meer vermogen in willen.
Ik wil er een modernere motor in willen zette, maar ik weet niet hoe het zit met het aansluiten van een ECU.
Werkt de ECU al door simpel weg de accu er op aan te sluiten via het contact of zijn er dingen die ik echt niet over het hoofd mag zien.Meer vermogen is dus ook meer spanning op de achteras een chassis. Heeft iemand een idee om het chassis op een subtiele manier te verstevigen. En welke achteras word aangeraden. Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe ik de remmen sterker kan maken. Ik heb voor schijven en achter trommels.
Ik weet nog niet wat voor motor ik wil gaan gebruiken. Ik heb al wel gekeken naar mx5 en bmw motoren.
Alle info is welkom.
Met vriendelijke groet,
Andrew2 december 2013 om 22:45 #18196520Als je voor serieus vermogen wilt gaan, waarom niet gewoon een C20LET er in? Dan wel een goede achter as pakken. Wat ik laatst heb gezien was een E Kadett met Mercedes achter as, dan heb je wel super licht onafgeveerd gewicht, omdat het met steekassen gaat en onafhankelijke draagarmen.
Verder moet ieder voor zich weten wat hij met zijn auto doet, maar zo’n plan als dit pak je of wel 100% goed aan en dat kost gewoon geld, of je blijft er van af met zo’n klassieker. Halverwege stranden is denk ik erg zonde…
Oh en qua ECU, met de generatie motoren van tussen 1985 en 1994 (pak ‘m beet) hoef je niet zo ingewikkeld te doen, gewoon spanning er op en gaan.
Wat verstevigen betreft, een kooi gaat het makkelijkst natuurlijk, maar je kan soms in de kokers een en ander aan buis of rechthoek koker materiaal verwerken. Moet de boel alleen wel open en daarna weer dicht. Ik ken de Kadett B koets niet zo heel goed, dus kan er verder niet zo veel in adviseren…
2 december 2013 om 23:34 #18196521Bedankt voor de info. Duidelijk en eerlijk.
Ik wil de opel ook echt niet verpesten. Heb begrepen dat de coupe f niet veel meer gezien word.
De bedoeling is ook dat ik alleen de motor vervang. De rest blijft zoals het is.
Voor ik überhaupt ga beginnen, wil ik eerst een plan van aanpak maken. Zoveel mogelijk details van tevoren behandelen.In de tussen tijd wacht ik op meer info en zal ik meer research doen.
Btw die foto’s zijn echt super. Dat moet een mooi project zijn geweest.
3 december 2013 om 07:40 #18196522Waarom niet gewoon een 1.6 er in, heb je toch al leuk wat extra vermogen en heb je kans dat je achter as kan blijven zitten nog.
3 december 2013 om 08:34 #18196523Een F is inderdaad zeldzaam, vraag me af welke je heb een 2 deurs of de 4 deurs.
Ik zou gaan voor een sterkkere motor uit die tijd zoals iderdaad een 1.6 of een 1.9 uit de Rallye.
3 december 2013 om 11:36 #18196524Ik ga wel wat research doen voor 1600 of 1900. Wat voor type motor moet het zijn. Uit welk model enz
Ik heb de twee deurs. Nu het over de deuren gaat, die van mij zijn niet in lijn met de auto. Deuren sluiten wel maar niet helemaal zoals het hoort. Kan iemand mij advies geven om ze goed te krijgen.
3 december 2013 om 12:13 #18196525Ik weet dat er een Kadett B club bestaan heeft of die er nog is weet ik niet, misschien zitten daar mensen die je goed opweg kunnen helpen.
De Kadett B is ook met een 1.6 of 1.9 geleverd dus dat zal dnek ik de eenvoudigste ombouw zijn.
4 december 2013 om 21:12 #18196526Ik dacht dat de achteras van een opel GT ook past, die zijn misschien makkelijk te vinden ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.