Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Even voorstellen en mijn Vectra-b X2.5XE V6 automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2010 om 10:47 #17735953
automaatbakken hebben een electronische stuur unit.
die kan dus gewoon uitgelezen worden bij elke garage met een uitgebreid universeel diagnose apparaat (zoals een Bosch of een Launch)
4 oktober 2010 om 16:04 #17735954Op-Com
4 oktober 2010 om 21:21 #17735955Vandaag mijn OPCOM geprobeerd.
Even leuk mee rondgekeken, staat inderdaad
ook een afdeling transmissie in. Zat ook een
foutcode in, weet zo niet meer wat. Had met
P en de N stand te maken.5 oktober 2010 om 07:14 #17735956Ja die wil wel vaker een foutje geven.
Henk, kun je ook meetwaarden bekijken van de transmssie??
Willem
5 oktober 2010 om 07:26 #17735957Moet ik nog even uitzoeken Willem.
Ben een volslagen leek met zo’n ding,
ga er vandaag mee aan de gang.
Volgens mij is dat wel mogelijk, want er waren
verschillende opties voor de standen van de keuzehandel.5 oktober 2010 om 07:28 #17735958ik weet niet of je een Nederlandse taal hebt of English language op je op-com
maar bij de english one is dat dus Measure blocks
Willem
5 oktober 2010 om 08:33 #17735959Heb de nederlandse versie Willem.
Heb even gekeken, en je kan dus allerlei
waardes bekijken. Heel veel dingen over de transmissie
waar ik dus niks van weet.5 oktober 2010 om 08:37 #17735960haha, voor mij zijn sommige dingen ook abacadabra.
willem
5 oktober 2010 om 08:51 #17735961Kan zelfs zie wat de “slip” is van de koppelomvormer.
Ook de oliedruk, temperatuur en nog wat andere moeilijke
woorden als solenoïde en dergelijke.5 oktober 2010 om 13:56 #17735962Heren, heb gisteren geprobeerd op jullie te reageren, alleen lag de server er volgens mij uit.
Ik heb de olie van de automaat zelf nagekeken (heb geen Op-Com), deze gaat richting zwart en ruikt inderdaad aangebrand!!
Zou mijn probleem voor een deel opgelost kunnen worden door de olie te vervangen?
En welke olie kan ik het best gebruiken voor de automaat. Heet dat ATF?
Is het dan ook raadzaam om het oliefilter te vervangen?
5 oktober 2010 om 14:18 #17735963hehe hmmm :hmmz
kijk artvis . . . er moet een reden zijn waarom die olie zo warm is geworden dat die verbrand is.
Uit zichzelf verbandt olie niet als alles soepel loopt.
denk bv aan een lager dat verrot loopt en gruwelijk warm wordt door de wrijving.als alles soepel loopt, wordt die olie niet zo warm.
Nu ben ik geen automaat specialist . . . maar het klinkt niet goed in mijn oren.
kut voor je dat je geen garantie hebt afgesloten.
5 oktober 2010 om 17:21 #17735964origineel gepost door sw_reijnders
hehe hmmm :hmmzkijk artvis . . . er moet een reden zijn waarom die olie zo warm is geworden dat die verbrand is.
Uit zichzelf verbandt olie niet als alles soepel loopt.
denk bv aan een lager dat verrot loopt en gruwelijk warm wordt door de wrijving.als alles soepel loopt, wordt die olie niet zo warm.
Nu ben ik geen automaat specialist . . . maar het klinkt niet goed in mijn oren.
kut voor je dat je geen garantie hebt afgesloten.
Gewoon door Zwaar gebruik en nooit verversen.
Schijnt nogal een $%&@ klus te zijn om het filter te vervangen.
Maar verversen is wel belangrijk ja, en kan je een hele stap de goede richting ophelpen.
Willem
6 oktober 2010 om 09:37 #17735965origineel gepost door Artvis
En welke olie kan ik het best gebruiken voor de automaat. Heet dat ATF?Is het dan ook raadzaam om het oliefilter te vervangen?
> forum offline:
– Klopt, ik kon een tijdje ook niet op het forum..> Olie automaatbak:
– ATF Dexron-II (D-II / D2)
– het beste is met filter uiteraard, maar hoe die precies zit??Willem
6 oktober 2010 om 09:39 #17735966origineel gepost door Henk042
Kan zelfs zie wat de “slip” is van de koppelomvormer.
Ook de oliedruk, temperatuur en nog wat andere moeilijke
woorden als solenoïde en dergelijke.Ik heb vandaag even een Vectra V6 automaat (5pitter op het moment :hmmz ) aan de op-com gehad.
en in de bak gekeken.
en inderdaad, je kan zelfs de drukken per versnelling bekijken, en wat word ingeschakeld.
keuzehendel standen controleren enzo.
ook ontdekt dat als je van R naar P schakelt heel langzaam dat ie even Fault weergeeft in de keuzehendelstanden haha..
6 oktober 2010 om 10:57 #17735967Echt wel een nuttig apparaat die opcom.
Kan een hoop geld schelen bij de VOD.6 oktober 2010 om 18:07 #17735968De Op-Com lijkt me inderdaad wel een handig apparaat. Ik kom ze van Chinese makelij tegen op E-bay (klonen).
Gebruiken jullie deze ook?Alleen zie ik verschillende chinese leveranciers of fabrieken. Zit hier ook nog verschil in?
Is er bijvoorbeeld een kloon en een kloon van de kloon?
6 oktober 2010 om 18:44 #17735969origineel gepost door Artvis
De Op-Com lijkt me inderdaad wel een handig apparaat. Ik kom ze van Chinese makelij tegen op E-bay (klonen).
Gebruiken jullie deze ook?Alleen zie ik verschillende chinese leveranciers of fabrieken. Zit hier ook nog verschil in?
Is er bijvoorbeeld een kloon en een kloon van de kloon?
ik zou op Ebay Engeland kijken;)staan er ook een paar
13 oktober 2010 om 19:07 #17735970en hoe is het nu met de vectra????
Zit er al een nieuwe bak in?13 oktober 2010 om 20:00 #17735971sterkte met de vec :( hoop voor je dat je er toch nog snel plezier van zult hebben..
15 oktober 2010 om 15:18 #17735972origineel gepost door mike hammer
toch jammer dat ze dan geen antwoord meer geven.
Maar als ze raad nodig hebben dan wel.
Wij zijn ook benieuwd hoe het afgelopen is!!!!
staat die op de sloop of rijdt tie alweer????????Waar slaat dat nou weer op, je weet niet eens wat er aan ten grondslag ligt waarom iemand niet reageert.
Er zijn ook mensen met een druk (werkzaam) dagelijks leven, en zodoende minder/weinig tijd.Artvis stelt zich keurig netjes voor, en zit met een probleem en vraagt zodoende iets (waar een forum ook voor is toch ????) en dan is het wéér niet goed
omdat ‘ie niet optijd weer terug zou reageren.. :sleeping Want anders hebben we hier het gezeik weer van;
“oh het is hier geen problem car, eerst netjes voorstellen, bla bla bla….”Daarbij, voor het laatst hier gereageerd op 06-10-2010. welgeteld 9 hele dagen verder nu..
17 oktober 2010 om 12:39 #17735973Heren,
Het heeft even geduurd. Ik heb het inderdaad druk gehad de laatste tijd.
Mijn wagen staat inmiddels 2 weken voor de deur en ben er radeloos van. Ik durf er geen lange stukken meer mee te rijden. De laatste keer begon de wagen bij de 80 km/h te schudden, gaf ik dan gas dan ging dit gepaard met alleen maar bonken of een soort van klappen. Niet over kunnen schakelen leek het.
Voel me echt genaaid door de handelaar. Hij is met me meegereden onlangs en gaf zelf aan dat het niet goed is. Nu begon de wagen ook nog eens hoge toeren te draaien alvorens over te schakelen met een bonk. Hij dacht zelf dat het iets was met de Motorsteunen (goeie smoes) en stuurde mij door naar zijn garage. Ben nu al drie keer bij zijn garage geweest en elke keer is er niets gebeurd aan de wagen als ik deze op kom halen :swear Het kost mij veel tijd en energie. Ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden.
Ik ben nu met de verzekering aan het uitzoeken of ik de handelaar aansprakelijk kan stellen voor het mankement wat ik heb. Er zal dan uiteindelijk een diagnose gemaakt moeten worden om dit aan te tonen, alleen wacht ik op groen licht van de verzekering wat te doen alvorens veel geld uit te geven.
Op advies van het opel-forum wil ik wel eerst proberen om er nieuwe olie in te doen. Ik wil dan beginnen met spoelolie en vervolgens nieuwe ATF olie erin doen. Weet één van jullie welke spoelolie ik het best kan gebruiken?
Zodra ik meer duidelijkheid heb over het verloop laat ik jullie meer weten.
17 oktober 2010 om 12:43 #17735974bak zelf moet vervangen worden.
Of ie het nou wil of niet
17 oktober 2010 om 12:47 #17735975Dus geen nieuwe olie erin?
Bak vervangen en de verkoper aansprakelijk maken hier voor!!
17 oktober 2010 om 12:53 #17735976jep . . . maar dat zal liggen aan je verkoop voorwaarden.
ben je rechtsbijstand verzekerd?17 oktober 2010 om 12:57 #17735977je kan proberen de olie te verversen
maar ik denk in geval van jouw dat het niet zo heel veel meer zou uitmaken.
Is de olie niet gelig van kleur??
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.