Even voorstellen (en meteen vragen)

Forumindex Forums Modellen Omega Even voorstellen (en meteen vragen)

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Yeren

Dag allemaal,

Zojuist heb ik mijn derde Omega gekocht. Ik wilde vroeger nooit iets van Opel hebben, maar ja als je er eenmaal in gereden hebt is het toch klaar. En daarbij zijn er voor mijn lengte maar heel weinig auto’s waar ik comfortabel achter het stuur kan zitten zonder op de achterbank te zitten.
      Mijn eerste was een A-type waar de laatste drie veel aan gelast moest worden. Vijf jaar geleden een ’95 2l gekocht met maar 75k op de teller. Deze heeft helaas bij het stoplicht klem gezeten tussen een voorligger en achterligger en gaat er nu uit.
      Als laatste heb ik nu een ’96 X2.5XE gekocht, ziet er plekken op de deuren goed uit en is motorisch (hoop ik) goed. Alleen technisch heb ik een aantal problemen waar ik hoop tips voor reparatie voor te krijgen:

1. Airco doet het niet, ventilators e.d. wel
      2. Bestuurdersstoel met memory doet niet, passagiersstoel wel
      3. Temperatuurmeter staat op max.
      4. Motormanagement lampje blijft branden

Er zit bovendien een alarm bij met 4 knoppen. Slot dicht, slot open (die snap ik), speakertje met kruis en als laatste een belletje. Deze laatste twee geven verder geen reactie van de auto als ik ze indruk.

PS Ik kwam de afkorting ecc tegen op het forum, wat betekent dat?

Ik wacht op een reactie, en als je dit leest, wel euh bedankt in ieder geval voor het lezen.

Yeren

Famempeters

welkom hier .

1e Airco er zit een druk wachter op de auto die voorkomt als de
        druk in het systeem te laag is het schakelen van de magneet
        koppeling zodat de airco pomp niet loos staat te draaien.

Advies laat bij een airco boer druk controleren daar komt dan uit wat er aan de hand is en dan kijken of je het zelf kan repareren .

2e motor lampje kan ven alles zijn laten uit lezen VOD (vriendelijke opel dealer) enigste oplossing .

3e temp meter kan de meter zelf zijn of een rotte temp zender deze controleren temp zender kost €8,00 zo ongeveer .kan verband houden met het motor controlle lampje ???

4e stoel zal wel gewoon gezien de leeftijd kaduuk zijn mee leren leven denk ik zo .

kortom ik zou zelf eerst de auto op storing laten uitlezen en daar me werkplan op af stemmen .

ECC

dat is dat gedoe in je daschbord de bediening van je Airco
        Elektronische Climaat Controll

kijk is even is wel werk in een van de bougie gaten ??? of er geen olie in staat is een euvel !!!klepdekselpakkingen

bert

Vega
        Deelnemer

Welkom hier.

1) je airco systeem kan leeg zijn, er zit geen koelmiddel in.

2) reageren de knoppen helemaal niet? Kijk de zekeringen even na, F5 F12 F15 (volgens schema vanaf 1998, weet niet of dat bij jouw klopt)

3) waarschijnlijk blijft de wijzer vast staan, bouw de tellerunit uit en kijk de meter na.

4) dit zal je moeten laten uitlezen door de VOD die kunnen je dan vertellen wat het probleem is.

Alarm met 4 knoppen, geen idee.

ECC = Electronic Clima Control

caponetyuh
          Deelnemer

meestal is het de egr van de 25 wat het dan niet meer doet als het mmlampje gaat branden maar je kan het beste laten uitlezen

Yeren

2) De knoppen van de bestuurdersstoel reageren allemaal niet, de passagiersstoel wel. Zekeringen zijn OK. Is er misschien een makkelijke manier om de zitting van de bestuurdersstoel te verwijderen zodat ik bij de controlunit van de stoel kom.
              3) Kom er net achter dat de wijzer het soms wel doet. Gaf net een tikje op het scherm en toen sprong die van max. op een normale temp.

Voor wat betreft de lampjes (en de rest, zal wel niet mijn laatste Omega zijn) heb ik een Opcom bestelt.

PS Wat is egr?

Vega
              Deelnemer

EGR = Uitlaatgasrecirculatie.

Je kan door middel van de vier bouten de stoel eruit halen, als je daar nog bij kunt komen.
                Aan de linkerkant van de stoel onder het afdek plastic liggen de stekkers, kijk daar eens naar misschien zit er iets los.

Onder de stoel tegen de zitting aan zit de ECU van de stoel, met een beetje geluk kan je er net bij met je handen om ook daar de stekkers te controleren.

Yeren

Zitting demonteren ging niet. Maar ik heb toch maar de voedingsstekker los gehaald om de spanningen te checken. Waren goed. Nadat ik deze terugplaatste deed de stoel het weer. Dus bedankt voor de tips.
                  Kan iemand mij kort vertellen hoe ik de instellingen programmeer? Ben nog op zoek naar een instructieboekje.

Mickel_MV6

Stoel en spiegels in de juiste stand zetten, de M indrukken en ingedrukt houden en dan de 1, 2 of 3 indrukken,
                    daarna alles los laten.

Yeren

Te vroeg gejuicht. Toen ik net de stoel nog een keer probeerde deed hij het weer niet. Stekker los, contact aan/uit, stekker vast. En hij doet het weer. Zal dus toch wel iets in de ECU van de stoel zijn.:wtf

Vega
                      Deelnemer

Je kan de ECU uitlaten lezen door de VOD, misschien vinden ze een foutmelding

[size=-1]Foto Sjors-V6[/size]

Yeren

Bedankt voor de scan. Dat uitlezen kan hopelijk ook met de OPCOM, ik heb melding gekregen dat deze onderweg is vanuit een ver land.

Yeren

Update:
                            Contact uit/aan maakt niets uit. Wanneer de vaste spanning even onderbroken wordt (dus ook accu los) dan doet de stoel het weer even. Ook als ik de auto start. Na een tijdje doet de stoel het niet meer en moet dus de spanning weer onderbroken worden.

Yeren

Even een update, ik heb een OPCOM gebruikt om de storingen uit te lezen, de enige storing was de volgende:”00089 – O2 Sensor 2 Open Circuit”.

Verder viel me op dat bij het controleren van de airbags alleen een Drivers-airbag genoemd werd.

Communicatie met de ECU van de bestuurdersstoel is niet mogelijk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.