Even voorstellen en een vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen en een vraag

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    osgilith
    Deelnemer

Hallo mede Opel-fans,
      Ik ben Ian Kikkert uit Alphen aan den Rijn en de trotse bezitter van een Astra G 1.6 16v uit ’99 (xp-jb-98)
      Het is een geweldige auto die mij nooit in de steek laat. Hiervoor reed ik in een Astra F 1.6 uit ’97 maar deze had zijn beste tijd na 250,000km. Op de teller en een aanrijding op mijn achter kant wel gehad. Maar ook deze heeft mij ook altrijd trouw van a naar b gebracht

Nu heb 2 kleine vragen om gelijk met de deur in huis te vallen, de astra moet in deze dagen weer richting de jaarlijkse APK keuring, nu loop ik ergens tegen aan,
      2 weken geleden heb ik mijn koplampen gereinigd met dat headlight restore spul van turtle wax (werkt super overigens) daarbij tilde ik bij de koplamp aan de passagiers zijde het afdicht rubbertje boven op de unit wat op omdat ik zag dat daar wat vuil onder zat, daarna weer netjes terug gelegd en zag er dicht uit, nu zag ik dat er in de unit vocht zit, (logisch met al die regen :() dit wordt niet goed gekeurd bij de APK (toch?) Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit er het beste uit, zonder gelijk een andere koplamp te moeten halen? Of is dat niet te doen?

Dan mijn 2e vraag, ik heb enige tijd geleden in het buitenland, op een land weggetje een put reschaafd met de katalysator, nu zit er du sinds die tijd een stukje keramiek los in de kat. Ik wil er wel een andere kat. Opzetten maar heb daar nu nog niet zoveel zin, tijd en geld voor. Het wordt weer kouder en het geratel inde kat hoor je niet als de ramen dicht zijn dus in het voorjaar wilde ik daar naar gaan kijken, alleen wordt de auto goed gekeurd met het losse keramiek of niet, ik zou zeggen van wel omdat het er toch nog in zit en het dus toch reinigd, maar hoe denken jullie hierover?

Ik kijk uit naar de antwoorden, en zal eerdaags eens wat foto’s van mijn Astra maken.

midnight black
      Deelnemer

Welkom,

Vocht uit de koplamp halen zou je kunnen proberen door de lamp eruit te halen en de boel te fohnen. Je moet je afvragen hoe het vocht in de koplamp kan komen, het rubber boven op de koplamp heeft geen afdichtende functie van het koplampglas. Er zit aan de onderzijde van de koplamp een klein kort slangetje is dit nog goed open?
        Wat betreft de kat, ik zou er gewoon op gokken dat ie goed door de apk komt, succes.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.