Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Even voorstellen en distributieset Corsa 1.5TD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2015 om 09:10 #17271800
Hallo allemaal,
Ik ben Ruben, 23 jaar, en woon en studeer in Arnhem. Ik studeer autotechniek aan de HTS maar nu kom ik er toch even niet meer uit. Drie maanden terug heb ik een Corsa B 1.5 turbo diesel gekocht ivm de vele kilometers die mijn vriendin en ik maken, maar die heeft zo’n twee weken geleden door een geknapt koelvloeistof slangetje de kop krom getrokken, wat natuurlijk resulteerde in een lekke koppakking. Gezien het onderhoud van de Corsa helaas niet helemaal (zeg maar helemaal niet) bekend is heb ik besloten het gelijk goed aan te pakken en de kop te reviseren, nieuwe pakkingen, nieuwe waterpomp, nieuwe v-snaren, nieuwe olie, nieuwe filters, en een nieuwe distributieset te monteren. Maar:
De distributieset die geleverd werd bleek niet dezelfde te zijn als die er al op zit (zie foto). De enige die ik overal kan vinden is echter die set die al verkeerd geleverd werd. De set die op mijn motor zit lijkt dezelfde als die van een 1.7D te zijn, maar er zijn verschillende sets voor 1.7D’s te verkrijgen, afhankelijk van het motornummer. Ik kan dus niet zomaar een 1.7D set bestellen en die erop zetten, want dan weet ik niet welke ik moet hebben. Ten slotte is een originele set bestellen geen optie want die komt neer op zo’n 350 euro (en zelfs dan weet ik niet of het wel de goede zou zijn).
Welke distributieset moet ik nou bestellen?
6 mei 2015 om 09:56 #18283780Welkom!
Wat is je kenteken?
6 mei 2015 om 10:05 #18283781Kenteken is RG-LS-38
Motornummer is 2616406 mei 2015 om 10:37 #18283782Deze moet je hebben…
http://m.mister-auto.nl/fl/distributieset/opel-corsa-b-73-78-79-1-5-td-67pk_v1838_g307.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zijn sets voor een 1.5TD (jouw blok volgens kenteken) geen 1.7D
Er wordt geen onderscheid gemaakt wat motornummers betreft.(Site is alleen ter referentie, zo heb je de artikelnummers en kan je een beetje rondshoppen)
6 mei 2015 om 10:46 #18283783Dat is precies die ik besteld heb. Die van Contitech in dat rijtje van mister-auto is degene die op de foto staat.
Mijn hele probleem is dus dat de set die volgens kenteken geleverd wordt niet de set is die erop moet.
En het is geen 1.7D nee, dat weet ik, ik heb het zelfs nagemeten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.