Even voorstellen en de 1e vraag!

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen en de 1e vraag!

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ivotje

goedenavond allemaal,

Ik ben Ivo, kom uit Noord Brabant, en rij sinds een ruime maand een Astra H GTC 1.6i easytronic Cosmo.
      Ik heb ook een Astra H station 1.9 CDTi Edition gehad, dus ik kan wel zeggen dat ik bekend met het model ben!

De auto bevalt perfect, ik heb echter 1 vraag;

De auto heeft een regensensor. Is het zo dat deze iedere keer opnieuw geactiveerd moet worden? Ofwel; moet ik bij iedere start de regensensor opnieuw aanzetten? Dat is toch wat je wil bij een regensensor, dat ie zelf nadenkt zonder dat jij de schakelaar in de ‘interval’ stand moet zetten, iedere keer weer?

Alvast bedankt voor het antwoord! :thumb

ahrend

Ik heb ook een regensensor, en moet ook altijd 1x de wisser bedienen,bij een bui,daarna denkt ie zelf na ;)

Ivotje

Hallo Ahrend,

Dank je wel voor je snelle antwoord! Had ik het dus toch bij het rechte eind… Vraag me af of dit bij ieder merk zo is overigens…. Mooie auto heb je daar. En uit dezelfde omgeving zo te lezen!

stefanDTI

Klopt, als je een regensensor hebt op de astra H moet je hem eerst na de start één “trap” omhoog doen om de regensensor te activeren.

Bij de nieuwe opel modellen hebben ze dat weer opgelost.
            De stengel blijft staan in de positie van de laatst gekozen stand.
            Dus bij ons in de Meriva B cosmo gaat het wel allemaal van zelf en staat er ook bij het starten op het infoscherm dat de regensensor geactiveerd is..

Ivotje

Oke, maar dit doe je pas wanneer het echt regent. Je wil niet dat de ruitenwissers over een droog/vuil raam heen trekken…

Blijf het een beetje apart vinden, en dat wordt gestaafd nu, doordat het bij nieuwe modellen wel aangepast is zoals het zou moeten zijn…

gose91
              Deelnemer

Bij BMW en ik dacht ook Volvo (en vast nog meer) moet je een knopje op de hendel indrukken en dan is de autostand actief. Iets beter uitgewerkt dan bij de astra h als je het mij vraagt

Ivotje

Ik denk dat zelfs Ford en VAG dit ook beter voor elkaar hebben…

turbosix
                  Deelnemer

Als de regensensor werking het enige puntje van kritiek is van je astra dan heb je een goede auto gekocht toch? :-)

Wij hebben alleen maar Ford op het werk en alle busjes en personen wagens hebben meerdere slecht uitgedachte punten.
                    (Cruisecontrol die je bij elke keer starten moet activeren, knoppen die je per ongeluk met je knie aan zet, eco stand die je elke keer moet uitzetten omdat hij dan niet harder wil dan 110kmu, HBO studie die je moet volgen om de navi te updaten, enz..)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.