Even voorstellen en advies nodig

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Even voorstellen en advies nodig

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    TrickyDick

Goedendag allemaal,

ik ben Dick uit Almelo. Ik heb vroeger jaren Opel gereden, na een Kadett E 1.3 volgden een Kadett E facelift 1.4i, Astra 1.4GL Stationwagon, Vectra B 1.8 16V en Meriva A 1.8 16V. Ben toen een tijdje verdwaald in Mitsubishi’s en als laatste een Skoda Fabia Greenline 1.2 TDi Combi. Deze laatste rijd ik nu 5 jaar maar stiekem begint het te kriebelen; ik wil weer een Meriva.

Ook omdat de Fab bij koude starts steeds meer rammelt en we ons storen aan een zoemende brandstofpomp en de stoelen sterk verslechteren. En geen vertrouwen hebben in een lange levensduur van VAG motoren. Wat hielp was een goede inruil die we geboden kregen door een sympathieke Opel-dealer in het Oosten des lands.

Nu echter komt het advies-gedeelte. Deze dealer heeft 2 Meriva voorraadmodellen: een 1.4 100pk en een 1.4 120pk Turbo. Wat is wijsheid? Ik sta niet echt bekend vanwege m’n zware rechtervoet en had daarom eerst besloten te gaan voor de turboloze 1.4. Echter in tests lees en hoor je veel dat de 1.4 100pk niet bepaald overhoudt.

Daarom zijn mijn vragen aan jullie:
      – is voor 1000 euro meer de motor met Turbo met 20pk verstandig (ook gezien het feit dat ik jaarlijks op vakantie in de Alpen ga?), in de specificaties lees ik dat hij bijvoorbeeld de sprint naar 100 bijna 3 seconden sneller voltooid.
      – maken deze motoren qua zuinigheid en motorgeluid veel uit?
      – hoe is het gesteld met de betrouwbaarheid van Opel motoren in het algemeen en turbo-motoren in het bijzonder? Is dit beter dan bij VAG? Door de problemen bij VAG ben ik een beetje turbo paranoide geworden of is dit bij Opel niet terecht?

Ik ben heel erg benieuwd naar julllie ervaringen en adviezen, waarschijnlijk gaat mijn aankoop de komende week daar namelijk veel van afhangen! Daarom alvast enorm bedankt!

Groeten uit Almelo,

Dick

midnight black
      Deelnemer

Welkom! Ik zou voor het turboblok gaan. De pijnpunten van deze motoren kan ik je echter niet vertellen.

Juffer1
        Deelnemer

Informeer eens welke versnellingsbakken er bij de motoren zitten. Vermoedelijk heeft de 1.4T zo’ n hele fijne M32 bak waar je na 100.000km een bakrevisie aan kan laten doen.

Lees ook even dit topic : viewtopic.php?f=5&t=189855

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.