even voorstellen + een vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa even voorstellen + een vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kevin Janssen

hallo,

mijn naam is Kevin Janssen en ik ben nieuw op dit forum.
      ik heb een corsa b 1.2 16v van het jaar 2000

nu heb ik een probleem met mijn corsa.
      als ik hem wil doortrekken, gaat hij maar tot de 3500/4000 toeren, daarna begint hij te stotteren en komt hij niet meer veel hoger in te toeren. bij sommige versnellingen wel en sommige ook weer niet. gisteren zat ik met 4 man in de auto en kwam ik amper de berg op omdat hij de hele tijd in storing viel(dit probleem is niet nieuw, maar wil het nu toch wel echt opgelost hebben omdat het zwaar irritant is). gewoon vlakke weg is 9 van de 10 keer geen probleem.
      nu heb ik hem uitgelezen en kwam ik op de volgende foutcode:

P0130 – O2 sensor circuit voltage low – present

na wat onderzoek kwam ik uit op de lambda sonde, na deze vervangen te hebben is het wel beter geworden, maar het was nog niet helemaal verholpen. ook is het gasklephuis met de bijbehorende sensors en dergelijke vervangen, dit heeft ook weer een beetje geholpen.
      nu is het probleem nog steeds niet weg. na nog wat rondgekeken te hebben, kwam ik uit op de luchtmassa meter.
      alleen weet ik nu niet zeker wat het is.

iemand anders nog suggesties wat het zou kunnen zijn?

corsa14slow
      Deelnemer

Die LMM geven regelmatig de geest.
        Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de stekker van de LMM los haalt ;)

btw: Welkom :D

Kevin Janssen

Als ik de stekker loshaal start hij ongelofelijk slecht, loopt hij moeilijk stationair en als ik het gas indruk loopt hij erg stotterendde toeren in…
          Wilde al een powerfilter monteren om te kijken wat hij dan doet, maar daar heb ik geen positieve dinger over gelezen

corsa14slow
          Deelnemer

dus nog slechter dan met stekker erop? dan is er idd meer aan de hand… :???: :???:
            powerfilter is misschien leuk voor ‘t geluid maar je levert er wel wat PK’s op in… doe mij maar dan zo’n inleg filter. (ik heb gewoon de standaard filter, doet wat ie moet doen, prima zo.)

Kevin Janssen

Wat denk je dat er dan nog meer aan de hand is?

Ben idd aant denken om een k&n inleg filter te halen, heeft dat meer zin?

wim-v6
              Deelnemer

Ook inleg isvgemeten MIN PK’s

Veel voorkomend bij deze motoren zijn Luchtmassameter, Egr, en Lambdasonden

LMM en Lambda alleen vervangen voor origineel

Sent from my OP-COM using Tapatalk

Kevin Janssen

@wim-v6 wrote:

Ook inleg isvgemeten MIN PK’s

Veel voorkomend bij deze motoren zijn Luchtmassameter, Egr, en Lambdasonden

LMM en Lambda alleen vervangen voor origineel

Sent from my OP-COM using Tapatalk

Lambda sonde is al vervangen door origineel, ga eind deze week nieuwe lmm kopen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.