Even voorstellen, beter laat dan nooit – Opel Corsa 1.4i

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen, beter laat dan nooit – Opel Corsa 1.4i

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231679
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Hallo,

      Ik zit al een tijdje op het forum en heb ook al wat vragen gesteld, maar was er nog niet aan toe gekomen me even voor te stellen. Mijn vorige auto’s waren een Renault 19 uit ’92 en een Renault Laguna uit ’96. Erg comfortabele auto’s maar ik was de typische Renault kwalen wel zat. De Laguna kwam niet meer door de APK want dat ging bakken met geld kosten. Toen maar even een jaartje zonder auto gezeten en met de fiets, bus en benenwagen naar het werk gegaan. Maar kreeg dit voorjaar toch weer de rij-kriebels.. =P

      Dus ik heb de Corsa 1.4i Automatic Swing uit ’94 inmiddels aangeschaft en ben er erg blij mee. Hij rijdt als een zonnetje :-) Ik heb er zelf even een kleine onderhoudsbeurt aan gedaan; olie+filter vervangen, luchtfiltertje, bougies, de lekkende kleppendeksel pakking met behulp van wat adviezen hier op het forum en dat is prima gelukt. Blokje en kap meteen mooi schoongemaakt met de remmen-reiniger en alles zit mooi dicht en lekt niet (hoera!)

      Er zitten wel veel kleine roestplekjes op, de meeste heeft de vorige eigenaar netjes bijgewerkt met een lak-stiftje, maar ik zal zelf toch nog even aan de slag moeten bijvoorbeeld onder de voorste rand van de motorkap en onderste deur randen etc. (hebben jullie ervaring met Rustyco? heb daar wat spectaculaire filmpjes over gezien…)

      Waar ik me ook nog mee bezig wil gaan houden is de lak eens goed poetsen/polijsten, want hij heeft wel heel veel kleine krasjes. Dat zelfde geldt ook voor het glaswerk – kan je dat zelf eigenlijk ook polijsten om de krasjes eruit te krijgen?

      Maar verder ziet de auto er erg netjes uit voor z’n 17 jaar en ik vind de Automaat lekker relaxed rijden :-)

      Groeten,

      Dimitri

      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=150636&p=1956558#p1956558

      #17804991
      waltwalt500
        Lid sinds:
        26 June 2011

        ziet r idd nog leuk uit…

        welkom en veel plezier hier :thumb

        #17804992
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Welkom! De Corsa ziet er goed uit!

          #17804993
          Kermitkiller
            Lid sinds:
            26 March 2005

            ook welkom hier :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.