Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2016 om 22:14 #17276419
Hallo iedereen,
Misschien hebben sommige mij al voorbij zien komen in het Astra gedeelte van dit forum, maar ik ben dus rjkooijman, 21 jaar en student Informatica in Breda. Mijn Opel is officieel mijn 2e auto, maar mijn eerste auto heeft het een half jaar volgehouden dus dat noem ik niet echt een auto gehad hebben haha. Mijn eerste auto was een Honda Civic 1.4 uit 97. Deze heb ik helaas naar de sloop moeten brengen met een vastgelopen motor.
Van de week eindelijk mijn tweede autootje gekocht. Een rode Astra G Hatchback (3 drs) met een 1.6 uit ’99 met 121.xxx op de teller. Ziet er nog goed uit, interieur ook dus ondanks de leeftijd toch maar gekocht. Wanneer ik de distributieriem vervangen heb (hopelijk volgende week gedaan) heb ik al het grote/dure onderhoud gehad aan de auto (4 nieuwe banden gekregen bij aflevering).
Wat ik met mijn Opeltje wil doen is voornamelijk zo lang mogelijk blijven rijden. Volgend jaar willen ik en mijn vriendin namelijk met de auto op vakantie, en als de Astra het blijft doen zoals hij het nu doet, wordt dit een fijne reisauto. Verder zal het om wat meer comfort en wellicht beetje motortuning gaan. Dingen zoals elektrische ramen ontbreken en dat vind ik toch wel prettig om te hebben in mijn auto. Ik heb nog niet zo’n hele brede technische achtergrond, maar hoop met hulp van jullie en de rest van het internet aan uit te komen. Verder zou ik ook nog wel CC willen hebben op mijn Astra’tje, voornamelijk ook voor de vakantie, maar zo op het internet is dat pas mogelijk bij de facelift van het model, dus moet even kijken of dat wel écht gaat lukken of haalbaar is. Het blokje heeft maar 75pk en ook al kom ik hier wel mee vooruit en is t afdoende voor nu, zou ik toch graag wat meer willen hebben. Het hoeft geen racemonster te worden met meer als 100pk maar rond de 100 zou ik toch wel leuker vinden. Ik zat er aan te denken door beetje te snoepen met in- en uitlaatsysteem om mee te beginnen, en dan te kijken wat ik er nog meer aan kan doen. Bij Honda’s gebeurd dit vaker zoals iedereen dit wel weet, dus ik hoop/denk dat dit ook wel mogelijk moet zijn bij het Astra’tje (immers zijn ze ook met meer als 100pk uit een 1.6 vanuit de fabriek geleverd). Uiteindelijk wil ik tussendoor ook het geluid wat upgraden. Zoals in mijn andere topic in het Astra gedeelte al naar voren is gekomen, ik hou van een goed stukje muziek, kwalitatief moet het geluid ook goed zijn, maar ik wil niet een auto hebben die ik door de McDrive kan laten rijden door de subwoofer aan te zetten bijvoorbeeld.
Mochten jullie nog vragen hebben over mij persoonlijk of eventueel foto’s van mijn Astra’tje willen zien, feel free to ask :afro
Houdoee!
29 april 2016 om 07:17 #18317734Welkom op het forum.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.