Ik neus hier al langere tijd rond op dit forum. Rij namelijk al een paar jaar een Vectra 3.2V6 station en ik had zin om er een hobby auto bij te kopen. Gezien mijn Opelhart viel de keus op die o zo mooie Calibra. In mijn ogen één van de mooiste Opels ooit gebouwd. Sinds 2 weken ben ik in bezit van een blauw-paarse Calibra V6, bouwjaar 1996 in de “black magic” uitvoering. Overigens geen idee wat dat inhoudt. Auto heeft 165.000 km gelopen en is lekker luxe uitgevoerd: beige leer met stoelverwarming, airco en schuifdak. Hij is nog in best nette staat maar heeft natuurlijk zijn gebruikssporen na 18 jaar. De komende tijd ga ik alle dingetjes die me niet bevallen aanpakken waarbij ik de Calibra zo veel mogelijk origineel wil houden. Ik zal me de komende tijd vast regelmatig gaan melden met een aantal vraagjes en ik hoop dat ik net zulke nuttige antwoorden ga krijgen als in het Vectra-gedeelte op dit form. Hieronder alvast wat piccies van mijn nieuwe aankoop.
Mooie wagen en mooi kleur combi. Zal je wel meteen vertellen dat black magic een zwarte is… dus zal dit geen black magic zijn. (maar dat maakt niet uit)