Even voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268379
    Marcelzafira
      Lid sinds:
      8 September 2014

      Hi Allemaal,

      Bij deze wil ik mij graag even voorstellen.
      Ik ben Marcel, 32 jaar en woon in Zaandam. Sinds augustus ben ik ook getrouwd. Samen met ons zoontje van 1 vormen we dus een gezinnetje. Tevens hebben we ook nog 2 honden (Beagles).
      In het dagelijkse leven ben ik werkzaam als accountmanager bij een hosting provider.

      Sinds eind vorige maand ben ik de trotse bezitter van een Zafira B.

      Door een steeds groter wordend gezin, waren we op zoek naar een passende auto.
      Na lang zoeken heb ik het type gevonden wat we graag willen hebben. De keuze was door de vele eisen best krap aangezien de auto moest voldoen aan de volgende eisen.

      – Niet grijs/zilver of wit (vinden we gewoon niet mooi)
      – KM stand niet boven de 100.000 (psychische grens)
      – Benzine (Diesel te duur)
      – Motorinhoud 1.8 (1.6 vindt ik te zwak, 2.0 turbo zuipt te veel, 2.2 heeft zo z’n kwaaltjes heb ik me laten vertellen)
      – Bouwjaar 2008 of jonger(we wilde er minimaal 4 jaar op vooruit gaan)
      – Geen volledig leder interieur (vindt de vrouw niet mooi)
      – Elektrische ramen achter (handig voor de kids. Je kunt op de voorstoel de ramen blokkeren :) )
      – Niet duurder dan 13.500,- (budget houdt een keer op)

      Zoals je je kunt voorstellen was dit best een lastige zoektocht. Niet alleen is ongeveer 70% van occasions zilver, maar zijn meer dan de helft van de auto’s niet voorzien van de 4 elektrische ramen. Dit waren echt de harde eisen. Gelukkig hebben we er na een tijdje 1 gevonden in Alkmaar.
      Na wat onderhandelen heb ik het voor elkaar gekregen om de velgen van een andere Zafira die hij te koop had staan, om te ruilen. Deze vindt ik mooier en zijn ook nog een maatje groter.

      De Zafira heeft ook een Panorama dak, wat niet alleen erg mooi is, maar er ook voor zorgt dat ik genoeg opberg vakjes heb!

      Hoewel hij al redelijk luxe is, heb ik toch nog wat wensen. En hopelijk kan ik dan op de steun van het Forum rekenen :)

      Wat wil ik er nog op hebben:

      – Dagrijverlichting
      – Happylightshow
      – Xenon (met projectoren in de koplamp)
      – Scheiding achterbak (honden en bagage
      – CD70/DVD90
      – Parkeer sensoren

      Wat staat er nu in de planning?

      – Dagrijverlichtin en xenon. Ik heb 2 koplampen op marktplaats gekocht welke ik heb open gemaakt. Volgende week komen de projectoren binnen en kan ik deze inbouwen in de koplampen. Dan komen tevens ook de angels eyes binnen (Ik weet het… een beetje fout, maar toch ook wel cool) en die bouw ik dan ook gelijk in. Doordat ik de koplamp open heb, kan ik alle elektronica van binnenin de koplamp pakken, waardoor ik alles op de werkbank kan installeren en ik alleen de lampen maar hoef te verwisselen. De angel eyes schakel ik op de stadslichten en met de Happylightshow zorg ik dat deze dus aan staan tijdens het rijden. Als er interesse is, kan ik wel wat foto’s maken en een how to maken.

      Hier laat ik het even bij!

      #18255437
      sleutel13
        Lid sinds:
        16 March 2014

        Nette auto hoor [THUMBS UP SIGN]

        #18255438
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :thumb

          #18255439
          Marcelzafira
            Lid sinds:
            8 September 2014

            Thanks, gaat vast goedkomen! Vandaag is van de bestuurdersstoel de bekleding vervangen (afspraak met de dealer) dus dan kan ik er helemaal los mee gaan! king:

            #18255436
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Welkom!
              Mooie auto: mooie kleur, mooie velgen, mooi dak!
              Bij een Zafira B is elektrische ramen achter inderdaad redelijk zeldzaam (in tegenstelling tot de Zafira A waar het standaard was vanaf de Elegance)
              Die xenonconversie heb ik ook ooit overwogen: je pakt het goed aan door projectors in te bouwen, de Angel eyes zullen we het maar niet over hebben :puke (maar goed dat is een kwestie
              van smaak he!) Veel plezier met je auto. En als je het leuk vind dan kun je een eigen topicje over je Zafira aanmaken waar je je verbouwingen en dergelijke in omschrijft!

              #18255440
              Marcelzafira
                Lid sinds:
                8 September 2014

                Hi @midnight black, thanks!
                Ik ben ook erg blij met de aankoop!

                Vandaag de eerste voorbereidingen gedaan voor de xenon lampen. Alle elektronica inbouwen in de lampen (canceler, ballast en relay kit) zodat ik de originele stekker kan blijven gebruiken. En inderdaad, de meningen over de angel eyes zijn verdeeld :jerry :jerry

                Goed idee om een topic te starten voor alle veranderingen! Ga ik zeker doen!

                #18255441
                Marcelzafira
                  Lid sinds:
                  8 September 2014

                  De koplampen zijn open en de projectoren (en led ringen) geïnstalleerd!

                  viewtopic.php?f=187&t=187659

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.