Even voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266383
    JurgenM
      Lid sinds:
      9 April 2014

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw hier maar toch al enkele weken bezig met het forum af te lezen dus misschien eens tijd om mij even voor te stellen.
      Ik ben Jürgen 29j en woon in Maaseik BE (Limburg), ben getrouwd en heb twee dochters. Ja drie vrouwen op mijn kot :-), maar niets mis mee hoor.

      Ik heb nu 6 weken een Vectra sw 19DTH (150pk) handbak van 2007 met nu 142.000km (gekocht op 137.000) op de teller.
      Ik zou eigenlijk niet weten welke uitvoering ik heb. Hij heeft in ieder geval het dvd90 systeem, adaptive xenon (of hoe dat ook heet met meedraaiende koplampen), parkeersensoren voor- achter, regen- en lichtsensor, zetelverwarming, alarm, bediening voor de radio achteraan, elektrisch inklapbare spiegels enz.
      Ik kende de vectra al maar dan een 1.9 van 120pk van 2005 (kennis), maar ik moet zeggen dat deze toch wat aangenamer rijdt, mede ook door het vermogen waarschijnlijk.

      Werkjes die op mijn lijstje staan:
      – Aangezien één of andere klojo die achter mij wilde parkeren dacht dat mijn auto een halve meter korter was en vol op de rechter achterhoek is gereden :swear , een nieuwe achterbumper met lip en kofferbescherming.
      (Man of vrouw is natuurlijk doodleuk weg gereden.) Ik had hem trouwens juist een week. :(
      Ben eerst aan het zien voor afbraak ofzo, misschien heeft iemand een tip?
      – De telefoonhouder vervangen door een bekerhouder. Heeft iemand toevallig nog ene liggen?
      – Aux en/of usb aansuiting op de dvd90, heb ik al veel over gelezen en is blijkbaar toch niet zo simpel.
      – Waarschijnlijk laten chippen maar dan wel in de vorm van herprogrammatie of optimalisatie.
      – Ruiten van de voorste portieren lichtjes laten blinderen. (heb ik gewoon eens gedacht)
      – Een beetje verlagen maar dit is een groot twijfelgeval omdat ik schrik heb dat het comfort aanzienlijk verminderd.
      – foutjes van de voorbumper wegwerken

      Zo dat was het dan voorlopig :)

      Hier nog enkele foto’s (gsm):
      (hoe kan ik deze hier plaatsen want het lukt mij niet)

      Zie link:
      http://s1078.photobucket.com/user/JurgenM/library/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18238230
      RaymondVec
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2014

        Welkom hier.
        Nette sw heb je hoor, dik in de optie’s.

        Als je wilt gaan verlagen met een schroefset, zoals ik gedaan heb, kan ik je vertellen dat het comfort best een stuk vermindert.
        Je kan natuurlijk ook gaan werken met verlagings veren, of het comfort daar bij veel verminderd weet ik niet maar er zijn er hier genoeg die dat gedaan hebben.

        #18238231
        JurgenM
          Lid sinds:
          9 April 2014

          @RaymondVec wrote:

          Welkom hier.
          Nette sw heb je hoor, dik in de optie’s.

          Als je wilt gaan verlagen met een schroefset, zoals ik gedaan heb, kan ik je vertellen dat het comfort best een stuk vermindert.
          Je kan natuurlijk ook gaan werken met verlagings veren, of het comfort daar bij veel verminderd weet ik niet maar er zijn er hier genoeg die dat gedaan hebben.

          Thx!
          Ja als ik het doe zullen het waarschijnlijk verlagings veren worden, hoeft voor mij niet zo laag te liggen.

          Maar die van jou ligt wel mooi hoor.

          #18238232
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Hey naamgenoot :afro Welkom hier.
            Klinkt als een cosmo uitvoering. maar met de C2 weet je het niet :hmmz Als je het boekje hebt zou het er in kunnen staan.
            Zonde van de schade, en idd gewoon even de demontage bedrijven aflopen via internet. Zit vast wel wat voor je bij.

            Verlagen zonder veel in te boeten op comfort zou ik dan doen met een pro kit van Eibach doen :thumb
            Als je gaat chippen, laat dan gelijk je DPF (roetfilter) verwijderen. Dat scheelt je toekomstig een hoop ellende, mits je vec die heeft maar ik denk van wel.

            Veel km plezier met je vec toegewenst.
            Groet jraaf

            #18238233
            kadettgte@freeler.nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 March 2005

              :thumb :thumb Hoi welkom hier weer sw erbij veel plezier met je vec , jammer dat je gelijk schade had :swear

              #18238234
              gwriemersma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2010

                Mooie vec :thumb
                Zoals Jraaf zegt milieu zooi eruit :swear scheelt je in de toekomst hoop ellende :angel
                Vreemd dat raaf je niet naar onze vrienden van KCPerformance langs stuurt king: zij kennen dit type blok mede dankzij Jraaf :jerry heel goed

                En wat betreft de verlaging rij zelf plusminus 30k per jaar met 30/30 verlaging geen klachten van mijzelf :sleeping maar ook niet van de passagiers

                #18238235
                JurgenM
                  Lid sinds:
                  9 April 2014

                  Bedankt voor de reacties!

                  Had ik dat eerder geweten van de EGR, deze heb ik laten vervangen vlak na aankoop.
                  Dacht dat het te ingewikkeld zou zijn om alles er tussenuit te laten. Werkt dit trouwen niet nefast voor de controle op de uitlaatgassen bij de keuring?

                  KCPerformance zal ik dan zeker in mijn achterhoofd houden ;)

                  Puur ter info
                  Hoe maken jullie het onderscheid tussen een c2 en c3? Heeft dit ook met het modellenjaar te maken dan?

                  #18238236
                  RaymondVec
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 January 2014

                    @JurgenM wrote:

                    @RaymondVec wrote:

                    Welkom hier.
                    Nette sw heb je hoor, dik in de optie’s.

                    Als je wilt gaan verlagen met een schroefset, zoals ik gedaan heb, kan ik je vertellen dat het comfort best een stuk vermindert.
                    Je kan natuurlijk ook gaan werken met verlagings veren, of het comfort daar bij veel verminderd weet ik niet maar er zijn er hier genoeg die dat gedaan hebben.

                    Thx!
                    Ja als ik het doe zullen het waarschijnlijk verlagings veren worden, hoeft voor mij niet zo laag te liggen.

                    Maar die van jou ligt wel mooi hoor.

                    Dankje, denk dat verlagingsveren voor jou ook het beste is met 2 kinderen achterin ;)

                    Het verschil tussen C1 en C2, C3 bestaat niet ;), is kwa uiterlijk goed te zien op deze foto van mijn gts samen met die van noogy2000.

                    Links is de de C2 (vanaf 2006) en rechts is de C1 (vanaf 2002 tot 2006).
                    Verschil in de achterkant is er zowel bij de sedan, gts en sw nooit geweest.
                    Verder is het interieur wat verandert bij de C2 ten opzichte van de C1.

                    #18238237
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      ff het spreekwoordelijke zout op de slak :angel C1 tot en met 08-2005 van uit de fabriek C2 vanaf 09-2005 uit de fabriek.
                      Op kenteken is uiteraard een heel ander plaatje :angel De achterbumper heeft ook een kleine facelift doorgemaakt maar is zo nihil dat slechts een enkeling het opmerkt.

                      Voorts zijn er aan het interieur enkele stripjes en roostertjes aangepast. Onderhuids in ieder geval de kabelboom en stuurapparaten.
                      Echter is praktisch op model niveau alles uitwisselbaar.

                      Groet jraaf

                      #18238238
                      Bartjex88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 June 2009

                        Wat is er anders aan de achterbumper als ik vragen mag;)

                        #18238240
                        turbosix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2010

                          De GTS’en van 2008 hebben een achterbumper zonder uitlaat-uitsparing(en).
                          Dus zeg maar een sedan bumper die geheel in kleur is.

                          #18238239
                          GTS Vectra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2011

                            Welkom, nette Vectra heb je naamgenoot .
                            Voor de foto’s moet je de url kopiëren, en die hier plakken .

                            Groeten Jurgen,

                            #18238241
                            JurgenM
                              Lid sinds:
                              9 April 2014

                              @RaymondVec wrote:

                              Als je wilt gaan verlagen met een schroefset, zoals ik gedaan heb, kan ik je vertellen dat het comfort best een stuk vermindert.
                              Je kan natuurlijk

                              Dankje, denk dat verlagingsveren voor jou ook het beste is met 2 kinderen achterin ;)

                              Het verschil tussen C1 en C2, C3 bestaat niet ;), is kwa uiterlijk goed te zien op deze foto van mijn gts samen met die van noogy2000.

                              Links is de de C2 (vanaf 2006) en rechts is de C1 (vanaf 2002 tot 2006).
                              Verschil in de achterkant is er zowel bij de sedan, gts en sw nooit geweest.
                              Verder is het interieur wat verandert bij de C2 ten opzichte van de C1.

                              Dan heb ik dat van C3 toch ergens verkeerd gelezen.
                              Wel veel naamgenoten hier precies :D. Hoor je bij ons toch niet zo veel.

                              @GTS Vectra wrote:

                              Welkom, nette Vectra heb je naamgenoot .
                              Voor de foto’s moet je de url kopiëren, en die hier plakken .

                              Groeten Jurgen,

                              Bedankt!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.