Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Even voorstellen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2013 om 11:10 #17260904
Goedendag Omega bestuurders/sters.
Ik ben sinds gisteren in het bezit gekomen van een Omega 2.5 uit 99 sedan automaat.
Beul van een wagen. Het lijkt meer op lanceren dan op optrekken. Bah wat rot(lol)
Twee weken geleden een Omega gekocht voor mijn vriendin. Een 2 liter caravan diamond 16v uit 98.
Beduidend een stuk kalmere auto. Had wat problemen met zekering 14 maar na een geforceerde kortsluiting te maken
bleek de ruitensproeier verwarming de boosdoener te zijn, maar het blijkt dat hij het zonder verwarming op de sproeier prima rijdt.
Het probleem wat er nu is met de caravan is dat de temperatuur op standje HI subtropisch is maar 1 tikje lager de kachel niet thuis geeft. Moet ik dit zoeken in de 3 weg klep kachelradiateur of iets anders. Heb wel een stalen stangetje over wat achter het console hoort te zitten, maar weet eigenlijk niet welk nut dit heeft. Iemand een idee.
Voor de rest zijn wij zeer te spreken over de Omegas.
Ik wens iedereen veilige kilometers toe en alvast bedankt voor jullie eventuele tips, adviezen.
Groeten van Serge en Corina.28 september 2013 om 15:27 #18176005Beste Serge en Corina
Welkom hier op het Opel-forum :thumbup :thumbup
Groeten van Corsaliefhebber
28 september 2013 om 18:14 #18176006Welkom, we zijn wel benieuwd hoe die Omega’s erbij staan: :kewlpics
28 september 2013 om 23:48 #18176007Als je hem op HI zet en hij wordt erg warm, dan werkt de doorgifte in ieder geval en is ook de kachelradiator in orde. Ik zou het zoeken in de aansturing. Je kunt door de OFF + AUTO knop tegelijk in te drukken de ECC resetten. Wellicht helpt dat.
Anders met een Tech2 (diagnosecomputer die de dealer gebruikt) laten kalibreren. Je kunt dan ook meteen kijken of de diverse sensoren (bijv. binnen temp, buiten temp) de juiste waarden geven. Wijkt dat ergens af, dan gaat de ECC op basis van die verkeerde waarden ook verkeerde dingen doen. Op HI heeft hij geen eigen wil meer, dan gaat alles gewoon op de warmste stand en op vol vermogen.
29 september 2013 om 07:44 #18176008Ik had zelf ook al het id dat de sensor op het bedieningspaneel verkeerde waardes meet. Stof en dergelijke. Zal hem eens voorzichtig schoonmaken. Misschien dat het helpt.
Vandaag eerst inlaat spruitstuk aanpakken. De 2 liter heeft valse lucht en bij het afzetten een afblaas fluit. Leuk een beetje knutselen haha.
Bedankt alvast.29 september 2013 om 09:19 #18176009Mooiste is uitblazen met een Luchtspuit (Compressor)
Willem
29 september 2013 om 12:42 #18176010De 2 liter is weer gefixed. Inlaat spruitstuk pakking was kapot. Ff nieuwe geplaatste. Loopt weer mooi. Nu de kachel nog. Gaan we ook fixen. Eerst de V-6 schoonmaken en verse olie geven. Zal die fijn vinden.
29 september 2013 om 14:50 #18176011Welkom op het form met de 2 laatste achterwiel aangedreven opel’s. Voor je vriendin een Omega kopen dat hoor je niet veel.
Maar het betekend wel dat je haar met een gerust hart de weg op kan sturen in auto die veiliger is dan al dat moderne spul met 5 sterren met de crash test
29 september 2013 om 18:26 #18176012Ja dat is wel zeker. Maar ze heeft liever een auto dan een koekblikje. En ze had al eerder een omega gehad. We hadden hiervoor 2 Zweedse opels een 93 en een 95. Hele fijne auto’s maar het werd tijd voor wat anders dus nu 2x een omega. Fijn rijden dat wel. Eigenlijk is het zoeven. Bevalt ons prima.
30 september 2013 om 08:53 #18176013Dat de kachel niet werk op de standen onder de negen geeft aan dat de kachel weerstand stuk is. Deze zit achter het dashboard kastje in het aanzuigkanaal van de kachel.
1 oktober 2013 om 20:03 #18176014Goedendag Omega liefhebbers/sters.
Ik ben in het bezit van een Omega sedan 2.5 uit 98. Ik heb de auto nu krap een week en heb ondertussen wat kleinigheidjes aan de auto gedaan. Frisse olie erin schoon filtertje dat soort dingen. Maar ik ben nu bezig om het rolgordijn te fixen maar vrees dat dit mission impossible gaat worden. De armen zijn gebroken en het motortje werkt alleen met een tik van de hamer. Heeft iemand zo’n gordijn liggen of een idee om dit te fixen of wat voor een goed idee dan ook. Ben best handig en schrik nergens van, maar vervangen is denk ik de beste optie. Ik hoop dat een mede liefhebber er 1 heeft liggen of weet waar ze te krijgen zijn. Ik woon zelf in Hoevelaken dus een beetje in deze regio zou fijn zijn. Ik heb al een verzoek staan op de onderdelen lijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten van Serge.2 oktober 2013 om 07:52 #18176015Registreer je anders effe op http://www.opelomegaportal.nl.
Berry is daar de man van de reserveonderdelen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.