Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Even voorstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2013 om 08:46 #17260697
Hallo Opel rijders,
Ik ben Michael 35 jaar jong en kom uit Hengelo.
Ik rij al jaren een Opel ik ben begonnen toen ik 19 jaar was met een Opel Kadett GSI 1.8 8v
die heb ik een jaartje gehad en ben toen over gegaan naar een kadett GSI 2.0 16v wat een verschil was dat van 8v naar 16v.
Naar de 16v die ik drie jaar heb gehad heb ik voor een twee jaar in een een Charade GTTI gereden ,maar dat was helaas niet wat en ben toen over gegaan naar een Corsa van bj 1997
1.4 8v sport wat een sterke auto was dat maar ik wou toch naar een jaar weer een 16v.
Al snel zag ik hem staan een zwarte corsa van bj 1998 1.4 16v CDX met 83.000 op de teller en alle historie zat erbij de Corsa heeft bijna tien jaar bij mij een zeer goede dienst gedaaan.
Twee jaar terug ben ik vader geworden van een zoon en moest de twee deurs Corsa helaas de deur uit en heb toen de auto ingeruild voor een belastingvrije W124 Benz met zes cilinder benzine motor maar door de nieuwe regels in 2014 heb ik toch besloten om de Benz vorig week te verkopen.
Ik ben weer naar een opel op zoek geweest en kwam een Tigra tegen met volledige historie
van bj 1999 met 1.4 16v in tot staat en alle onderhoud heeft hij net gehad.
Ik heb besloten om de auto te kopen gelukkig kan mijn zoontje nu zelf er achterin klimmen vandaar dat ik een drie deurs auto heb gekocht.De auto was in perfecte staat ik heb gisteren even de afwatering kanaal van de achterklep door geblazen omdat het water daar niet weg liep.
De bougies even vervangen en hij is gepolijst.
Maar ik zit nu met een probleem gisteren wou ik de auto starten en de auto radio gaf een save mode aan op de display ik heb toen de code ingevoerd en het probleem was verholpen.Waar kan dat aan liggen dat de radio in de save mode springt?
Toen ik de auto kocht deden de ramen het nog zoals ze moeten doen wanneer je de achterklep dicht doet naar beneden gaan, maar nu niet meer.
Waar kan het aan liggen dat de ramen niet meer naar beneden gaan wanneer je de achterklep dicht doet?
Ik ben wel wezen kijken waar dat aan kan liggen maar kon niet zo wat vinden nou zag ik wel dat bij de cilinders van de achterklep stroom kabels liggen.
Toen ik hem kocht deed alles na dat de radio in de save mode is geweest deden de ramen niet meer wat ze moesten doen waar moet ik zoeken en wat kan ik het beste doen.Met vriendelijke groet Michael
18 september 2013 om 19:20 #18174331AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat met die ramen en kofferklep heb ik nu alleen links.. dat kon een relais/zekering/los draadjesprobleem zijn..
Heb er alleen nog niet zo de ballen verstand van daar eens naar te kijken (nja dat wel dan..) om het op te lossen..Mijn CV op alarmlampen doet het links ook niet en mijn raam (kofferbak sluiten) ook niet, terwijl de ramen normaal wel werken en de alarmlampen werken ook goed.. Heb alleen geen idee op welke nummer v/d zekeringen dat zit.. en als de cv niet standaard is kan dat een zoektochtje zijn..
Gr. Geeviz.
19 september 2013 om 07:48 #18174330Dames en Heren,
Is er niemand die dit probleem heeft gehad en weet waar ik moet zoeken ?
Mvg Michael
22 september 2013 om 09:12 #18174332Jawel hoor.
je zegt zelf dat je radio op SAFE stond.
Dan is er een te diepe spanningsval geweest of is kort de boordspanning los geweest om een of andere reden.Dit betekend dat de ramen even ingeleerd moeten worden.
dat doe je eenvoudig door:
– Contact aan te zetten
– Raam helemaal laten zakken
– Knop naar beneden indrukken en minimaal 2 seconden ingedrukt houden.
– Raam helemaal naar boven
– Knop naar boven indrukken, en minimaal 2 seconden ingedrukt houden.Doe dit met bijde deuren, en je automatisch openen en sluiten + de kofferklep openen doet het weer…
Willem
23 september 2013 om 06:27 #18174333Willem,
Van het weekend deed het rechterraam in een keer weer.
Ik heb links opnieuw ingeleerd ,maar hij doet het nog steeds niet terwijl hij het gewoon heeft gedaan.
Na die zogenaamde diepe spanningsval doet hij het niet.Bedankt voor je reactie
Mvg Michael -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.