Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Even voorstellen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2013 om 17:48 #17256292
Goedeavond!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Mitchell, 25 jaar en ik kom uit Brabant.
Ben sinds september 2011 in het bezit van een Vectra C uit 2006.
Heb me aangemeld op dit forum omdat er een aantal dingen beginnen te mankeren aan mijn auto.
Benieuwd naar ervaringen van andere en of deze mankementen opel-kwaaltjes zijn.Ook zou ik de mankementen graag zelf willen repareren.
Alle hulp is welkom maar de prijzen die ze tegenwoordig vragen in een garage zijn ronduit belachelijk.Fijne avond nog!
18 maart 2013 om 17:51 #18117265welkom, ervaringen zijn er zat op het forum.
we willen natuurlijk wel wat :kewlpics van je bolide.18 maart 2013 om 17:52 #18117266@peter86 wrote:
welkom, ervaringen zijn er zat op het forum.
we willen natuurlijk wel wat :kewlpics van je bolide.Mijn tot nu toe standaard bolide moet nodig gewassen worden.
Als dat gebeurd is, zal ik de foto’s posten!18 maart 2013 om 17:54 #18117267AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ach, door de vuiligheid kijken we heen, dus op met die foto’s! ;)
Wat zijn precies je problemen? Ik heb ook al een flink aantal typische Z18XE kwaaltjes gehad en zelf verholpen, dus vertel maar, dan antwoorden we nadat we de foto’s zien ;)
18 maart 2013 om 17:57 #18117268@pixels66 wrote:
Ach, door de vuiligheid kijken we heen, dus op met die foto’s! ;)
Wat zijn precies je problemen? Ik heb ook al een flink aantal typische Z18XE kwaaltjes gehad en zelf verholpen, dus vertel maar, dan antwoorden we nadat we de foto’s zien ;)
:jerry :jerry :jerry
18 maart 2013 om 18:03 #18117269@pixels66 wrote:
Ach, door de vuiligheid kijken we heen, dus op met die foto’s! ;)
Wat zijn precies je problemen? Ik heb ook al een flink aantal typische Z18XE kwaaltjes gehad en zelf verholpen, dus vertel maar, dan antwoorden we nadat we de foto’s zien ;)
– Auto moet klein beurtje hebben.
– Ik heb gekraak als ik over drempels en door kuilen rijdt. (al aantal topics gelezen over rubbers en dergelijke, maar ik ben een leek!)
– Pioneer radio erin, (stuurbediening doet het dus niet meer, verloop-kabel wel in huis maar geen idee hoe ik hem moet aansluiten)Aantal weken geleden achter de remblokken vervangen, toen ze eraf waren kwam ik erachter dat de cilinder niet met de hand terug te draaien is.
met hulp van een kennis die gekomen is met een remterugdraai set toch terug erop kunnen zetten. (nu zelf op zoek naar een remterugdraai set)Nu wil ik ze voor ook vervangen, gelezen dat je die cilinders wel met de hand terug kunt draaien, klopt dit? voor dat ik ze eraf heb liggen en blijkt dat het toch niet met de hand kan.
Ennnnn tevens ben ik opzoek naar een werkplaatshandleiding voor m’n bolide, nergens een NL-talige te vinden.
Foto’s zal k morgenochtend bij daglicht maken!
18 maart 2013 om 18:17 #18117270@mitch87 wrote:
@pixels66 wrote:
Ach, door de vuiligheid kijken we heen, dus op met die foto’s! ;)
Wat zijn precies je problemen? Ik heb ook al een flink aantal typische Z18XE kwaaltjes gehad en zelf verholpen, dus vertel maar, dan antwoorden we nadat we de foto’s zien ;)
– Auto moet klein beurtje hebben.
– Ik heb gekraak als ik over drempels en door kuilen rijdt. (al aantal topics gelezen over rubbers en dergelijke, maar ik ben een leek!)
– Pioneer radio erin, (stuurbediening doet het dus niet meer, verloop-kabel wel in huis maar geen idee hoe ik hem moet aansluiten)Aantal weken geleden achter de remblokken vervangen, toen ze eraf waren kwam ik erachter dat de cilinder niet met de hand terug te draaien is.
met hulp van een kennis die gekomen is met een remterugdraai set toch terug erop kunnen zetten. (nu zelf op zoek naar een remterugdraai set)
Nu wil ik ze voor ook vervangen, gelezen dat je die cilinders wel met de hand terug kunt draaien, klopt dit? voor dat ik ze eraf heb liggen en blijkt dat het toch niet met de hand kan.
Ennnnn tevens ben ik opzoek naar een werkplaatshandleiding voor m’n bolide, nergens een NL-talige te vinden.
Foto’s zal k morgenochtend bij daglicht maken!
viewtopic.php?f=6&t=174167 zie topic over de rubbers
18 maart 2013 om 18:18 #18117271AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beurtje geen probleem, wat wil je allemaal vervangen? Alles makkelijk zelf of met hulp van eventueel hier te doen. Onderdelen bij Slager, Grundeken, GZG ofzo halen, scheelt een hoop geld..
Gekraak heeft echt iedereen, ik heb me er bij neergelegd, na de koude periode is het weer weg..
verloop kabel is plug en play, ff de stekker van de stuurwielbediening onder je stuur opzoeken, los maken en weer vast aan je verloopkabel..
remblokken voor, volgens mij is het niet eens nodig om ze terug te draaien, maar dit weet ik even niet zeker… Achter hoefde ik het ook niet te doen..
18 maart 2013 om 18:39 #18117272@pixels66 wrote:
Beurtje geen probleem, wat wil je allemaal vervangen? Alles makkelijk zelf of met hulp van eventueel hier te doen. Onderdelen bij Slager, Grundeken, GZG ofzo halen, scheelt een hoop geld..
Gekraak heeft echt iedereen, ik heb me er bij neergelegd, na de koude periode is het weer weg..
verloop kabel is plug en play, ff de stekker van de stuurwielbediening onder je stuur opzoeken, los maken en weer vast aan je verloopkabel..
remblokken voor, volgens mij is het niet eens nodig om ze terug te draaien, maar dit weet ik even niet zeker… Achter hoefde ik het ook niet te doen..
Wat betreft ‘t beurtje, de filters wil ik vervangen. En ik weet dat één gloeistaaf kapot is. Dat wil ik dan ook meteen doen.
Het kraken is vreemd, want het kraken blijft ook als hij eenmaal warm is. Misschien toch iets anders? Laatst zei een kennis, zijn het niet je schokbrekers… ??Die kabel, hoe zoek ik die op?
Die cilinders achter moesten ze teruggedraaid worden aangezien de remklauw er niet meer op pastte.
18 maart 2013 om 18:46 #18117273AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je rijdt dus een diesel? gelijk alle vier vervangen..
het zijn waarschijnlijk de rubbers van de stabi stang die kraken, en daar wordt het niet zo gauw warm.. in de zomer heb je er ook waarschijnlijk geen last van..
18 maart 2013 om 18:55 #18117274@pixels66 wrote:
Je rijdt dus een diesel? gelijk alle vier vervangen..
het zijn waarschijnlijk de rubbers van de stabi stang die kraken, en daar wordt het niet zo gauw warm.. in de zomer heb je er ook waarschijnlijk geen last van..
Diesel inderdaad! Toevallig een site waar ik ze kan bestellen die staven?
kan een leek die rubbers vervangen? Heb gelezen op een ander topic dat de powerflex rubbers goed zijn, een nederlandse site of alleen de engelse site om te bestellen?18 maart 2013 om 19:32 #18117275AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijnautoonderdelen.nl ff op kenteken.. kun je alles voor je beurtje halen..
18 maart 2013 om 19:44 #18117276@pixels66 wrote:
mijnautoonderdelen.nl ff op kenteken.. kun je alles voor je beurtje halen..
gloeibougie ‘t zelfde als gloeistaaf?
aangezien ik dacht dat het in diesel versie een gloeistaaf genoemd werd.18 maart 2013 om 19:52 #18117277AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja, zelfde..
18 maart 2013 om 19:57 #18117278ik heb ooit ook eens een vectra c2 uit 2006 gehad…
met een 1.9 diesel blok de 120pk versie…
deze heb ik van ellende verkocht !!!! wat een trubbel wagen veel gezeik slecht lopen inhouden op 2000 toeren enz enz egr laten reinigen laten vervangen niks hielp
dus hoop wel dat je een 150pk heb deze zijn wat beter !!!en idd morgen vroeg meteen kijken of je fotos heb geupload :jerry
18 maart 2013 om 20:48 #18117279@kammers85 wrote:
ik heb ooit ook eens een vectra c2 uit 2006 gehad…
met een 1.9 diesel blok de 120pk versie…
deze heb ik van ellende verkocht !!!! wat een trubbel wagen veel gezeik slecht lopen inhouden op 2000 toeren enz enz egr laten reinigen laten vervangen niks hielp
dus hoop wel dat je een 150pk heb deze zijn wat beter !!!en idd morgen vroeg meteen kijken of je fotos heb geupload :jerry
helaas, 120PK
ik moet zeggen tot nu toe valt het eigenlijk allemaal wel mee.
Alleen dat irritante gekraak..18 maart 2013 om 21:02 #18117280AnoniemLid sinds:
1 January 1970ach, niet elke auto is dan er definitie slecht.. ik heb 7 jaar citroen gereden, met alle vier nooit problemen gehad.. Daar hoor je ook veel ellende over..
19 maart 2013 om 14:17 #18117281Nou de foto staat erop hoor.
Hoe krijg ik de bovenkant van de kap los boven het stuur, om bij de stuurbedieningskabels te komen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.