Even voorstellen……

Forumindex Forums Modellen Kadett Even voorstellen……

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    DicksKadett

Ik zag zo vlug niet een “Even Voorstellen” topic, doe ik het zo even! Ik ben Dick woon in Eindhoven, gezinnetjes en hondjes, huisje boompje beesje zeggen ze wel eens.

De reden dat ik bij jullie langs kom, als 53 jarige autoliefhebber, dat ik een Kadett E kan kopen uit 1991, een GLS, 1.6i, met 117.000 kilometer op de klok, een automaat nog wel. Eeen goed verzorgde auto, met een tikkeltjes roest aan de kuipranden achter.

Ik heb er heel vroeger 1 gehad toen ze net uit waren, maar weet er eigenlijk niet veel meer van, eigenlijk niks.

Hoe zijn deze motorisch, technisch, welke liefhebber kan een aankomende liefhebber dit uitleggen?

asconahobbyist
      Deelnemer

eerst en vooral,welkom!!
        Leuk dat je weer een Opeltje wil rijden,uiteraard gaat het wel om een 22 jaar oude auto.
        Technisch is het vrij makkelijk,veel problemen komen niet echt voor,de C16NZ motor die hier ongetwijfeld in zal zitten is een degelijk stukje techniek,hooguit wil er nog wel eens koppakking lek raken,maar dat is zelf zelfs makkelijk te doen,en ook niet duur qua onderdelen,de automaatbak (3 traps ) is ook prima,gaan niet veel stuk.
        Het is een euvel dat remklauwen voor nog wel eens vast zitten,maar hier zijn (tegen weinig kosten) revisiesetjes voor.
        En dan………tsja,het grote zwakke punt van de Kadett E,de carrosserie, de zwakste punten zijn:

-Dorpels
        -wielranden (als het er al doorkomt is het meestal al binnenin heel wat verder,echter,als je op dat moment er wat aan laat doen,dan is de binnenrand nog niet te erg aangetast en is het heel goed te verhelpen)
        -de lekbakjes onder de achterbumper zijn gevoelig
        -de bodemplaat ter hoogte van de pedalen is een zwak punt
        -de veerschotels achter zin ook gevoelig.

Lijkt allemaal heel erg (bij veel auto’s is dat ook zo) maar zo op de foto ziet het er allemaal nog vrij behoorlijk uit(het is overigens geen GLS maar een Beauty uitvoerig)
        Maar ik zou je sowieso aanraden om wel op een brug te bekijken,en als het verder allemaal netjes is (paar plekjes is niet erg,een Kadett E zonder roest bestaat eigenlijk niet) en de auto rijdt goed dan staat niks je meer in de weg om weer fijn Opel Kadett te gaan rijden,het is ook in de huidige tijd nog een lekkere auto om mee te rijden.

usbstick
        Deelnemer

welkom om het forum, leuk hoor zo’n kadett, je ziet er niet veel meer..

arjan

DicksKadett

Zo te lezen ken je de Kadett?! :D

soepkiepe
            Deelnemer

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m643791922-opel-kadett-1-6i-gls-kat-automaat-unieke-uitvoering.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

ik denk dat asconahobbyist hem ook zo bekeken heeft haha.

ding ziet er zo op de foto wel netjes uit.
              de bekleding die er in zit is wel fijn, maar dat is maar een extratje eigenlijk.
              zoals al gezegd is, de roest goed in de gaten houden.
              op de foto kan ik er weinig van zeggen, maar heb een heel klein beetje het idee dat de wielrandjes er gespoten uit zien, maar kan ook door het licht komen natuurlijk.
              maar let daar wel even op ;)

trashmetal
              Deelnemer

Welkom op het opelforum
                zoals anderen al zeggen, zo zie je ze niet vaak meer
                als je de wielkasten aan de achterzijde nu goed aanpakt kun je er nog heel lang plezier van hebben
                ik zou ook zeker de binnenpanelen er uithalen om de binnenkant goed te behandelen tegen roest
                en de voorkant een keer omhoogzetten, bumper er af om de radiateurbalk aan te pakken

de bodem van mijn astra staat van voor tot achter in de tectyl bodysafe
                ook onder de bumpers en in de wielbakken
                roestplekjes die ik tegenkwam heb ik kaalgeborsteld en menie er op gedaan
                daarna de tectyl er overheen
                dit zou je ook nog kunnen doen

gtz Mario

KadAstra-EF
                Deelnemer

@DicksKadett wrote:

Ik zag zo vlug niet een “Even Voorstellen” topic, doe ik het zo even! Ik ben Dick woon in Eindhoven, gezinnetjes en hondjes, huisje boompje beesje zeggen ze wel eens.

De reden dat ik bij jullie langs kom, als 53 jarige autoliefhebber, dat ik een Kadett E kan kopen uit 1991, een GLS, 1.6i, met 117.000 kilometer op de klok, een automaat nog wel. Eeen goed verzorgde auto, met een tikkeltjes roest aan de kuipranden achter.

Ik heb er heel vroeger 1 gehad toen ze net uit waren, maar weet er eigenlijk niet veel meer van, eigenlijk niks.

Hoe zijn deze motorisch, technisch, welke liefhebber kan een aankomende liefhebber dit uitleggen?

WELKOM hier op het Opelforum, daar wil ik mee beginnen.
                  leuk dat je onder ons je kennis wilt delen :)

Over je mogelijke aankoop.

Ik ben al maanden bezig om deze auto te kopen maar deze beste man wil absoluut niet zakken met de vraagprijs.
                  1000 Euro is echt het minimum voor hem en toen er nog geen APK opzat (was 1,5 jaar verlopen) vroeg hij er zelfs 1250 Euro voor.
                  Dus als jij hem voor minder kan kopen dan gun ik je het van harte !!!!!!!!!!!!!!!!
                  het bod van 800 is echter niet van mij.

Tis overigens geen GLS maar een Beauty.

Sucess !

Rik ;)

DicksKadett

Aankoop gaat niet door, i.v.m. ongelukje aan de inruiler, dus je kan het weer proberen bij de beste man. Ik moet zeggen, aardige mensen!! @KadAstra-EF wrote:

@DicksKadett wrote:

WELKOM hier op het Opelforum, daar wil ik mee beginnen.
                    leuk dat je onder ons je kennis wilt delen :)

Over je mogelijke aankoop.

Ik ben al maanden bezig om deze auto te kopen maar deze beste man wil absoluut niet zakken met de vraagprijs.
                    1000 Euro is echt het minimum voor hem en toen er nog geen APK opzat (was 1,5 jaar verlopen) vroeg hij er zelfs 1250 Euro voor.
                    Dus als jij hem voor minder kan kopen dan gun ik je het van harte !!!!!!!!!!!!!!!!
                    het bod van 800 is echter niet van mij.

Tis overigens geen GLS maar een Beauty.

Sucess !

Rik ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.