Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 22:34 #17255685
Beste collega- Opel Rijders
Ik ben Manuel, ben al een langere tijd lid van dit forum maar vooralsnog alleen lezer. Nu ik wat meer vrije tijd heb en wellicht meer actief op dit forum ga worden wil ik me toch even voorstellen.
Ben van jongs af aan opgegroeid met opels, mijn ouders begonnen in 2003 na slechte ervaringen met Renault met een Astra F 1.7 TD, daarna een Omega 2.0 DTI en nu een Vectra C 1.9 CDTI.
Heb nu twee jaar mijn rijbewijs en al vier opels gehad. Nee gelukkig geen een in de prak gereden haha zou zonde zijn.Verder ben ik in bezit van een op-com set en wie daar gebruik van wil maken mag gerust contact met mij zoeken.
Mijn eerste auto was een Corsa B 3 deurs 1.2i 16v (x12xe)
Deze heb ik niet lang gehad, was een miskoop. Veel kosten op gehad in korte tijd. Toen ik dacht dat ik er vanaf zou zijn deed zich alweer vanalles voor, gauw weg gedaan.Daarna is het bij Astra G gebleven
Tweede auto was een Astra G 3 deurs 1.6i 8v (x16szr)
Helaas ook niet lang gehad. Was een schitterende auto om te zien van buiten, reed erg fijn, was niet vaak wat mee. Toen kreeg ik ander werk op 100 km afstand van mijn huis en werd het tijd voor een diesel vond ik.Derde auto was een Astra G 5 deurs 1.7 DTI 16v (y17dt)
Deze heb ik precies een jaar gehad, gekocht met 290k op de teller. In totaal meer dan 50.000 km mee gereden. Was niet zo heel vaak wat mee, best een goede auto maar kwam uiteindelijk niet meer door de APK, werd me te duur en is voor export gegaan.
Wel ben ik met deze auto nog in de AutoWeek geweest met Klokje Rond.[youtube:2km6ad6q]http://www.youtube.com/watch?v=6bZC4JpO7RA[/youtube:2km6ad6q]
Mijn vierde en huidige auto is voor de derde maal op rij een Opel Astra G en wel een 4 deurs sedan 2.0 DTI 16v (y20dth)
Deze heb ik gekocht na een reactie op het artikel in autoweek van Klokje rond. De eigenaar had deze auto na twee weken over ivm. krijgen van een lease auto. Deze kon ik overnemen mocht ik mijn Astra 1.7 weg doen. Dat is er dus van gekomen!
In het begin wennen aan de motor, rijdt anders dan een 1.7 maar als je hem eenmaal kent is het een snelle bak. Mijn allersnelste opel tot nu toe!
Nu 3 maanden in bezit en nog geen rare dingen gehad.
Wel leuk is dat dit een Sedan is en die zie je eigenlijk het minst op de coupe en de cabrio na.
Foto hieronder is v.l.n.r.: Astra 2.0 DTI, Astra 1.7 DTI, Vectra C 1.9 CDTI van mijn oudersDe kans is klein dat mijn volgende auto weer een Astra G wordt.
Heb nog geen reden om deze 2.0 DTI weg te doen. Hij heeft cruise control, airco, boordcomputer, kortom alles wat ik wens. Alleen geen automaat maar dat maakt hem natuurlijk wel zo zuinig.Heb wel een lijstje met wat het wel kan worden:
Astra H sedan 1.7 CDTI uit polen importeren
Opel Omega 2.5 DTI of 2.2 DTI uit 2003
Opel Signum 2.2 DTI
BMW 320 D uit omstreeks 2004
Mercedes Benz C 200 CDI uit omstreeks 200425 februari 2013 om 21:10 #18111157welkom hier :thumb
25 februari 2013 om 21:14 #18111158Welkom :D
heb het filmpje inderdaad eerder gezien op autoweek :thumb
25 februari 2013 om 21:16 #18111159Van harte welkom hier !
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.