even voorstellen

Forumindex Forums Modellen Astra even voorstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240598
    atratje86
      Lid sinds:
      2 July 2011

      hallo mede opel rijders,
      wil mij even voorstellen.

      op 13 mei heb ik mijn eeste autotje gekocht en wel,
      een opel astra Tailgate 1.6 uit 1996 3 deurs.
      dit zou dan een astra F moeten zijn als ik dit goed heb gezien.

      in eerste instantie was ik erg blij met de auto totdat ik er nog geen week mee had gereden en de eerste olie druppels onder de auto zag liggen, eerst het vemoeden dat mijn kleppendekselpakking of carterpan lek was,
      blokje ff schoongemaakt met remmenreiniger en daarna ff stukje toeren. helaas was de kleppendekselpakking niet het probleem deze was nog net zo schoon als na het reinigen.

      het druppelen werdt onder tussen steeds erger,
      toch nog maar eens een kijkje genomen en iemand die er wat versatnd van heeft ook mee laten kijken.
      en rarara wat vinden we daar?????
      onder het hitteschild komt het vandaan,
      conclusie tot nu toe: koppakking lek! :swear

      de auto heeft nu bijna 172duizend km gelopen (als er niet met de stand is geknoeid)
      is dus ruim 15 jaar oud en vraag mij af of het loont om de koppakking te laten herstellen.

      heb de auto in mei gekocht voor €550 en heb er zelf nog net geen 1000 km mee gereden.
      auto rijd overigens nog wel, maar dit nodigd mij niet uit om ff de auto te pakken :???:

      ondanks dat ik niet heel duur voor de auto betaald heb, vraag ik me toch af of ik er komt met mijn budget van maximaal €250 die ik voor eventueele onvoorziende reparaties heb gereserveerd.

      de apk loopt nog tot 24 maart en hoop eigenlijk dat ik na het herstellen van de koppakking (als dit het idd is) de auto toch nog 1 jaartje extra door de apk kan drukken. want het is toch wel een auto waar ik graag langer in zou willen rijden. :angel

      #17909762
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        250 euro, als je het zelf doet zelfs HEEL goed haalbaar, maar denk je bij de garage al gauw over de 350 euro heen gaat.

        Gelukkig is dit een simpel motortje en is een koppakking vervangen GOED te doen.

        Willem

        #17909763
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Ten eerste: Van harte welkom op dit forum !
          Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

          viewtopic.php?f=78&t=139209

          Oke, nu je probleem:

          Een koppakking vervangen kost ongeveer 600 Euro bij de garage.
          Ik heb zelfs 2x mn koppakking lek gehad maar de motor rijdt nog steeds ! (en hij neemt GEEN olie en koelvloeistof !)
          Ik heb met die motor 450.000 kilometers gedraaid voordat hij met pensioen ging.
          Met pensioen bedoel ik dan dat ik de motor nu in de Kadett E heb zitten en zo af en toe gebruik.

          LET OP: Dit gaat over een C1.6NZ 8 klepper. Je hebt in je verhaal niet je motortype vermeld.

          Dus als het financieel even kan zou ik hem herstellen en dan heb je de komende jaren, bij een juiste rijstijl, nooit geen problemen hiermee.

          Trouwens, lekt hij veel olie dan ? of is het af en toe een drupje ?

          Groet, Rik ;)

          #17909764
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Welkom hier!!
            De Koppaking is bij zo een motor makkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent en de ruimte ervoor heb dan kan je voor 250 euro een hoop voor versleutelen

            #17909765
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              LET op, tis een 1996 model, kan ook een 1.6 16V zijn, dan word de prijs een ander verhaal.

              en 600 euro voor een 8klepper koppakking, vind ik knap geld.

              Ik heb bij mijn C16NZ slechts 1x een nokkenas vervangen (let wel zonder de koppakking te wisselen terwijl dat eigenlijk wel moet als je het complete nokkenashuis afneemt en dus de kopbouten los draait, reed nog met de 1e koppakking bij 470.000km.

              Willem

              #17909766
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Welkom op het Opel-Forum !

                #17909767
                rdh
                  Lid sinds:
                  13 December 2009

                  Welkom hier op het forum, succes met herstel van de auto.

                  #17909768
                  des-g
                    Lid sinds:
                    3 July 2011

                    hallo iedereen ik zal me ook nog even voorstellen ben vandaag lid geworden en ook al contact gehad met wat leden

                    ik ben desmond 24 jaar uit hellevoetsluis
                    heb paar jaar geleden een vectra b gehad
                    en nu eigenaar van een zwarte astra g 1.6 16v club zeer tevreden mee!
                    moet alleen nog een beetje naar mijn smaak maken

                    :thumbup echt een mooi forum

                    greetz

                    #17909769
                    atratje86
                      Lid sinds:
                      2 July 2011

                      @KadAstra-EF wrote:

                      Trouwens, lekt hij veel olie dan ? of is het af en toe een drupje ?
                      Groet, Rik ;)

                      onder het rijden heb ik geen idee van,
                      maar als ik de auto op het parkeer plaats zet laat hij ongeveer 3-4 druppels vallen en dat elke x als ik de auto gebruikt heb.
                      ook valt het olie verbgruik erg mee, hebben vorige week olie bijgevuld en daar is nu ongeveer 1 mm vanaf. wil vandaag even gaan kijken of er ook olie in het koelvloeistofreservaat zit.

                      #17909770
                      atratje86
                        Lid sinds:
                        2 July 2011

                        @wim-v6 wrote:

                        LET op, tis een 1996 model, kan ook een 1.6 16V zijn, dan word de prijs een ander verhaal.

                        en 600 euro voor een 8klepper koppakking, vind ik knap geld.

                        Ik heb bij mijn C16NZ slechts 1x een nokkenas vervangen (let wel zonder de koppakking te wisselen terwijl dat eigenlijk wel moet als je het complete nokkenashuis afneemt en dus de kopbouten los draait, reed nog met de 1e koppakking bij 470.000km.

                        Willem

                        de handels benaming is :
                        astra tailgate x1.6sz
                        aantal ciliinders 4 dus neem aan 8 klepper

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.