Even voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231878
    kansberg
      Lid sinds:
      29 January 2011

      Beste Astra forummers,

      Omdat ik mij zojuist geregistreerd heb, vind ik het wel zo netjes om mij even voor te stellen.

      Mijn naam is Albert en heb zo’n 3 uur geleden en Astra gekocht. voor mij een welhaast niet te geloven besluit omdat ik al 20 jaar erg tevreden Citroën rijdt.

      Jullie zullen je wel afragen waarom de keuze op een Opel is gevallen en niet weer een Citoën?

      In een ver verleden heb ik goede ervaringen gehad met Opel en omdat ik aan een andere auto toe was en de Citroën van mijn keuze wel erg duur uit bleek te vallen heb ik besloten teug te keren naar Opel. Bovendien vind ik Opel steeds mooiere auto’s bouwen en qua uitrusting en comfort zijn de Opels er erg op vooruit gegaan de laatste jaren. De kwaliteit is onveranderd Opel, betrouwbaar en degelijk.

      Het is een Astra H Stationcar (of moet ik ‘caravan’ zeggen?) geworden met een 1.7 CDTI 110 pk motor in Business uitvoering met GID en park control. Hij is van juli 2008 en heeft inmiddels een ton in z’n hoeven. de kleur is ‘Metro’.

      De Astra was goed geprijsd en ik kon m’n huidige C5 er erg goed op inruilen, bovendien was het precies de auto die ik zocht.

      Over een dag of 14 kan ik hem ophalen en begint het avontuur dat Astra rijden heet.

      Wat betreft comfort en luxe trek ik dan wel een jas uit, maar ik hoop dit uitgekeert te krijgen in lagere bedrijfskosten en een auto die prettig is in de omgang waar ook mijn vrouw instapt om zo mee weg te rijden, bij de Citroëns wilde ze dat nooit en in een Astra van vrienden rijdt ze b.w.v. spreken de halve wereld rond.

      Op dit forum hoop ik de ‘ins en outs’ van de Opel Astra te leren en uiteraard ook zelf een bijdrage te leveren, daar waar ik kan.

      Vriendelijke groeten,

      Albert.

      #17807435
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Welkom op het forum. Heb je voorsteltopic even verplaatst naar het voorstelforum :D

        #17807436
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          Welkom hier! Veel plezier van je astra!

          #17807437
          kansberg
            Lid sinds:
            29 January 2011

            Sorry voor het verkeerd plaatsen van het bericht, ik moet het forum nog een ‘beetje leren kennen’ en bedankt voor jullie welkomstgroeten.

            #17807438
            Kermitkiller
              Lid sinds:
              26 March 2005

              fouten maken we allemaal en welkom hier:D

              #17807439
              kansberg
                Lid sinds:
                29 January 2011

                Hallo allemaal,

                Tijd voor een ‘update’. Inmiddels heb de Astra (een week eerder dan gepland) opgehaald en rijdt nu zo’n drie weken rond met de 1.7 CDTI.

                De auto bevalt prima, hij stuurt lekker strak en reageert alert op het gaspedaal. Nou ben ik geen ‘scheurneus’ maar het is prettig te weten dat de auto reserves heeft. Een aantal zaken ervaar ik als zeer prettig aan deze auto, al mis ik de fijne stoelen van de C5 wel. Het veercomfort van de Astra is overigens boven verwachting, alleen de stoelen zijn ‘hard’ en moet daar erg aan wennen. Ook de armsteun zit in de weg bij het bedienen van de pook, maar dit komt alleen voor bij kleinere mensen heb ik begrepen (mijn lengte is 1.75 mtr.).
                De armsteun staat dus omhoog, missen doe ik hem niet écht meer inmiddels.
                De kachel is lekker snel op temperatuur, véél sneller dan in de Citroën, maar als ik het goed begrepen heb, zit er een zg. ‘Qiuck Heat’ installatie, wat het ook moge wezen.

                Ook de BC/Navi is uitgebreid en duidelijk en veel alerter dan dat ik gewend was. Ben erg blij met het kleurenscherm. Voor handsfree bellen heb ik een ‘oortje’ gekocht, ik heb begrepen dat er een module te plaatsen is, maar de kosten weerhouden mij hiervan. Sowieso heb ik een hekel aan bellen in de auto en probeer dat dus tot een minimum te beperken.

                Vanmiddag hebben we de eerste lange rit gemaakt. Van Epe naar Rotterdam en v.v.
                Hierbij viel op dat op de heenweg het verbruik beduidend hoger was dan op de terugreis, er stond enorm veel wind en op de heenreis precies op de neus. Gemiddeld 6 liter op 100 kilometer. Netjes toch?
                Op de terugweg kwamen we bij Arnhem in de (natte) sneeuw terecht, en door het vele water had ik even last van aquaplaning, morgen zal ik even het profiel meten van de banden, heb ik nog niet eens naar gekeken…

                De Astra maakt wel veel herrie. Op zich geen drama, maar ik ben een muziekliefhebber in hart en nieren en mag graag op langere ritten naar een goed stukje muziek luisteren. Aan de geluidsinstallatie ligt het niet die is in orde, al kan deze niet tippen aan de JBL (af fabriek) installatie in m’n vorige auto.
                Het grootste probleem is het motorgeluid dat dusdanig is, dat je het volume moet ‘opschroeven’ tot een hoog niveau, dat luistermoeheid al snel intreed. Misschien ga ik nog wat experimenteren met geluidsisolatie.
                Keerzijde van dit fenomeen is dat een auto per definitie totaal ongeschikt is als concertzaal omdat de akoestiek dramatisch is. Maar toch.

                Bij de Astra kun je zelf een lamp vervangen en dat is een verademing! Geen auto meer een halve dag kwijt omdat er slechts een dimlichtje kapot is!
                De tankklep wordt bediend middels de c.v…..ideaal!
                De bagagerollo schuift naar voren als je er een lichte druk op geeft….Briljant!

                Ben nu nog op zoek naar een set winterbanden, maar heb hiervoor alle tijd, deze winter hoef ik ze toch niet meer te monteren hoop ik.

                Tot zover mijn ervaringen na zo’n 1400 kilometer in de Astra, voor nu welterusten en morgen gezond weer op,

                Groeten,

                Albert.

                #17807440
                kansberg
                  Lid sinds:
                  29 January 2011

                  Update 23-5-2011.

                  Na zo’n 3,5 maand en 6000 kilometer Astra ervaring kan ik oprecht zeggen dat ik geen spijt heb van mijn keuze. De Astra ervaar ik als een prettige auto met een pittig karakter en het lijkt wel of hij steeds zuiniger wordt (5,6 liter/100 km.). Hij voelt erg degelijk en solide aan en dat ervaar ik als zeer prettig.

                  Tussendoor zijn er twee probleempjes opgelost door de garage, het display gaf niet aan wanneer de ruitensproeiervloeistof op was en de parkeersensoren begonnen af en toe spontaan te piepen, het eerste was een kwestie van aanmelden in de computer en het tweede bleek een trekhaakdop te zijn die in de weg zat…. En, oh ja, de buitentemperatuursensor schoot steeds los uit z’n bevestiging (onder in de grille) na de laatste keer hem er in gedrukt te hebben zit deze tot nu toe nog steeds vast?!

                  En ook mijn vrouw wil graag in de Astra sturen, wat ook voor mij af en toe heel handig kan zijn :D .

                  Morgen ga ik nieuwe velgen/banden monteren om dat de standaard wieltjes wel erg mager staan en twee banden moeten op termijn toch vervangen worden, dus gelijk maar rigoureus te werk. Het zijn ‘Executive’ velgen van een B Omega met 235-45/17 (nieuwe) banden. Ik heb er een foto van ‘geshopt’ en het staat erg mooi m.i. Nu maar hopen dat de banden i.c.m. de ET waarde (39) passen. Het verbruik zal door deze wielen ook wel wat stijgen want meer luchtweerstand.

                  Wel vind ik het navigatie/multimedia systeem (zoals Opel dit zo mooi noemt) nog een beetje ingewikkeld qua bediening, dit was in de C5 simpeler. Daarentegen werkt het perfect en alert.

                  Tot zover deze ‘update’. Over twee maanden mag de Astra zich bewijzen naar het zonnige zuiden, daarna zal ik wel weer eens wat ervaringen op het digitale papier zetten.

                  Groeten,

                  Albert.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.