Forumindex › Forums › Modellen › Astra › even voorstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2010 om 16:15 #17229049
Goedendag,
ik zal me ten eerste even voorstellen.
ik ben Mark Hofmeijer en ben 24 jaar oud.
ik ben momenteel in het bezit van een volvo en ben van plan om van de week een opel astra type G aan te kopen.
er ligt een 1.6i 16v moter in (X1.6XEL) motor in.
hij is van bouwjaar 1999 en heeft 126dkm op de klok.heeft iemand nog advies over waar ik op moet letten alvorens de koop?
ben gisteren wezen kijken bij de debetreffende auto en heb er in gereden en het rijd formidabel.mijn eerste auto was een opel corsa type a uit 1993 en heb er nooit geen problemen mee gehad.
dus daarom kom ik nu terug op mijn oude vertrouwde merk opel.alvast bedankt voor de reacties.
Mvg
Hofmeijer.28 november 2010 om 16:23 #17766811van volvo naar Opel :hmmz heb het zelf meegemaakt, toch een stapje terug in confort hoor vond ik. Wat voor Volvo heb je momenteel?
Welkom op het forum btw!
28 november 2010 om 16:51 #17766812allereerst bedankt voor je reactie.
ik heb zelf momenteel een volvo 440 met een b18u motor.
het is een automaat met cvt bak erachter.
sorry dat ik het zeg maar ik vind hem waardeloos.
heb hem nu een jaar en ben hem al zat.
onkosten.
raam is me eruit gevallen direct na aankoop,
startmotor,
4nieuwe banden,
motorsteun(motor lag er los in)
fusee kogel,
radiatorslang.
en nog,4 nieuwe schokbrekers,
draagarmen,
remmen,
stabilisatorslangen.al met al veel te veel onkosten vergeleken met mijn eerste corsa.
als volvo rijdt dan rijd het formidabel maar ik ben er klaar mee haha.
ga weer over op opel.wat voorn volvo had/ heb je?
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 17:03 #17766813Let er ff op of de wagen ook kwalmt uit de uitlaat. Deze motoren staan er bekend om dat ze nog wel een slokje olie lusten.
28 november 2010 om 17:12 #17766814mijn vader heeft een vw bora 2.0i uit 2002.
die gebruikt 1ltr olie op de 1000 km.maar de astra walme niet (blauw) wel stomen maar dat is normaal geloof ik met dit weer.
hij reed goed en vooral liep hij mooi rustig en niet haperen op stotteren.
maar dat walmen kan dat ook als hij al even heeft stilgestaan of niet?
hij wou alleen niet op de accu starten omdat hij daar 4 weken staat.
na een stuk te hebben gereden starte hij gewoon.bedankt voor je reactie.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 17:21 #17766815Hartelijk welkom op dit Forum !!
Rik
28 november 2010 om 17:24 #17766816bedankt Rik.
hoop er veel aan te hebben en veel mensen zo veel mogelijk te helpen.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 17:26 #17766817origineel gepost door hofmeijer_M
mijn vader heeft een vw bora 2.0i uit 2002.
die gebruikt 1ltr olie op de 1000 km.maar de astra walme niet (blauw) wel stomen maar dat is normaal geloof ik met dit weer.
hij reed goed en vooral liep hij mooi rustig en niet haperen op stotteren.
maar dat walmen kan dat ook als hij al even heeft stilgestaan of niet?
hij wou alleen niet op de accu starten omdat hij daar 4 weken staat.
na een stuk te hebben gereden starte hij gewoon.bedankt voor je reactie.
mvg,
Hofmeijer.Het “stomen” id idd normaal met dit weer als ie koud is en het straten is een kwestie van een accu.
De airco’s van de astra’s zijn ook niet het sterkste punt. Let ook daar ff op (Als die er tenminste op zit) of je geen bijgeluiden hoort met ingeschakelde airco en laat hem afvullen als je hem koopt.
Verder zijn het probleemloze wagens. Heb 7 jaar in een astra station van 2000 gereden ook met zo’n type motor en was er erg tevreden over.Trouwens welkom op het forum!!!!!!!;)
28 november 2010 om 17:32 #17766818er zit geen airco op gelukkig(wel lekker trouwens).
er zitten wel electrische ramen en spiegels op.
ook verwarmd trouwens.
en opel is een betrouwbare auto.
daar heb je 100% gelijk in, daarom val ik er ook weer op terug.
heb die corsa 3 jaar lang in bezit gehad en heb er alleen onderhoud aan gehad.
kijk en als je een merk goed is bevallen dan val je er op terug.
trouwens hij gaf 1 heel klein blauw walmpje toen hij hem starte maar dat lijkt me normaal.
heb onder de kap gekeken en alles stond mooi op peil.
ook geen mayo pot in de carter van wat ik kon zien aan de peil stok en olie dop.
hopelijk een goede koop die ik morgen ga sluiten.
hij is trouwens zilver grijs.
en ben er erg enthousiast over:Pnog bedankt haha.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 18:04 #17766819ik houd er niet van, een blauwe walm uit de uitlaat. dan koop ik hem liever niet.
kmstand?ik rijd meer dan een jaar astra g uit 2002.
airco doet het nog altijd prima hoor overigens, die schijnen juist heel goed te zijn bij de astra g.waar op te letten:
roest in de wielranden achter.
geluiden van het onderstel.
roest rond tankklep
veren willen nog wel eens afbreken.moter:
wil nog wel eens olie slurpen.
en idd kijken onder de auto, heb tot nu toe weinig opels gezien die NIET sweten rond de carter.ik rijd zelf een astra g. z1.6se 8v dus met 84 pk.
altijd starten en lopen.en bovendien heb ik hem flink opnieuw ingereden, hij loopt nu beter, zuiniger en zonder olie verbruik sinds ik hem heb.
ik had hem gekocht met 98000 op de klok. hij verbruikte een beetje olie. reed 1:9 en liep niet perfect.
ik heb er nu 125384km op staan, verbruikt geen olie meer, rijd gemid 1:12 en loopt perfect.succes met de koop
28 november 2010 om 18:07 #17766820de km stand is 126960km.
hij rijd echt super.
maar dat walmpje kan (nog geen sec) kan komen door het staan hoorde ik van men maatje(monteur).
maar ja voor de rest niks geen op of aanmerkingen op de auto.
heb net heel autoweek afgelezen en weinig narigheid over de astra kunnen vinden.
er ligt trouwens een eco motor in.bedankt nogmaals.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 18:13 #17766821De Astra G is een degelijke auto, waar eigenlijk maar weinig aan kan mankeren.
Wat je ook nog wel kunt doen is de oliedop eraf draaien, en kijken hoe of die er aan de binnenkant uit ziet.En kijken hoe die ervan binnen uitziet, zoals de pedale het stuur en ook het display hiervan gaan vaak de streepjes kapot.
28 november 2010 om 18:15 #17766822origineel gepost door Blue-Dragon
De Astra G is een degelijke auto, waar eigenlijk maar weinig aan kan mankeren.
Wat je ook nog wel kunt doen is de oliedop eraf draaien, en kijken hoe of die er aan de binnenkant uit ziet.En kijken hoe die ervan binnen uitziet, zoals de pedale het stuur en ook het display hiervan gaan vaak de streepjes kapot.
”heb onder de kap gekeken en alles stond mooi op peil.
ook geen mayo pot in de carter van wat ik kon zien aan de peil stok en olie dop.”28 november 2010 om 18:16 #17766823bedankt voor je reactie.
de prijs is trouwens 2945 euro.
volgens mij is dit goed te doen.
ben aan het vergelijken geweest en hij is niet te duur en te goedkoop naar mijn weten.
binnenkant ziet er netjes uit.
stuur is niet versleten(zoals er bijv 200dkm mee is gereden).
stoelen zien er ook nog goed uit.bedankt voor de reactie.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 18:29 #17766824origineel gepost door Astra F Vaassen
origineel gepost door Blue-Dragon
De Astra G is een degelijke auto, waar eigenlijk maar weinig aan kan mankeren.
”heb onder de kap gekeken en alles stond mooi op peil.
ook geen mayo pot in de carter van wat ik kon zien aan de peil stok en olie dop.”??
28 november 2010 om 18:38 #17766825Nee ik bedoelde van dat je al gekeken had onder de oliedop etc.. wat hij zei om dat te controleren;)
28 november 2010 om 18:41 #17766826Oke dan zou ik er nog is een proefritje mee gaan maken, en dan een beslissing gaan nemen.
Succes met wat je gaat doen..;)
28 november 2010 om 18:44 #17766827origineel gepost door Astra F Vaassen
Nee ik bedoelde van dat je al gekeken had onder de oliedop etc.. wat hij zei om dat te controleren;)ok dan.
ja sorry ik snapte niet wat je bedoelde.
maar daar had ik al naar gekeken dat klopt.
en laten we eerlijk zijn, opel is een goede degelijke betrouwbare auto waar op zich vrij weinig aan mankeerd.
bedankt voor je reactie.mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 18:45 #17766828origineel gepost door Blue-Dragon
Oke dan zou ik er nog is een proefritje mee gaan maken, en dan een beslissing gaan nemen.Succes met wat je gaat doen..;)
ik ga morgenavond nog even langs bij het betreffende bedrijf en toch nog even rijden.
dan zal ik er nog even een klinkerweg en een paar drempels mee pakken.
heb nu op zoab `gereden en dan hoor je vrijwel niets dus.
misschien dat er verandering in komt als ik de klinkers op ga.
lijkt me verstandig.
en hoe is de prijs?bedankt maar weer.
mvg,
Hofmeijer.28 november 2010 om 18:58 #17766829Hmm , de prijs zit wel aardig in de buurt, maar afdingen kan je ook altijd nog doen.
28 november 2010 om 19:08 #17766830origineel gepost door robert_corsa
ik houd er niet van, een blauwe walm uit de uitlaat. dan koop ik hem liever niet.
kmstand?ik rijd meer dan een jaar astra g uit 2002.
airco doet het nog altijd prima hoor overigens, die schijnen juist heel goed te zijn bij de astra g.waar op te letten:
roest in de wielranden achter.
geluiden van het onderstel.
roest rond tankklep
veren willen nog wel eens afbreken.moter:
wil nog wel eens olie slurpen.
en idd kijken onder de auto, heb tot nu toe weinig opels gezien die NIET sweten rond de carter.ik rijd zelf een astra g. z1.6se 8v dus met 84 pk.
altijd starten en lopen.en bovendien heb ik hem flink opnieuw ingereden, hij loopt nu beter, zuiniger en zonder olie verbruik sinds ik hem heb.
ik had hem gekocht met 98000 op de klok. hij verbruikte een beetje olie. reed 1:9 en liep niet perfect.
ik heb er nu 125384km op staan, verbruikt geen olie meer, rijd gemid 1:12 en loopt perfect.succes met de koop
mijne verbruikt ook een beetje olie, wat heb je gedaan dat ie geen olie meer gebruikt?
gr28 november 2010 om 19:40 #17766831origineel gepost door hofmeijer_M
allereerst bedankt voor je reactie.ik heb zelf momenteel een volvo 440 met een b18u motor.
het is een automaat met cvt bak erachter.
sorry dat ik het zeg maar ik vind hem waardeloos.
heb hem nu een jaar en ben hem al zat.
onkosten.
raam is me eruit gevallen direct na aankoop,
startmotor,
4nieuwe banden,
motorsteun(motor lag er los in)
fusee kogel,
radiatorslang.
en nog,4 nieuwe schokbrekers,
draagarmen,
remmen,
stabilisatorslangen.al met al veel te veel onkosten vergeleken met mijn eerste corsa.
als volvo rijdt dan rijd het formidabel maar ik ben er klaar mee haha.
ga weer over op opel.wat voorn volvo had/ heb je?
mvg,
Hofmeijer.Ik had een Volvo S40. Deze heeft het zonder problemen uitgehouden tot 327000 km. Wat een beest was dat seg. Super zetels, alle luxe, …. Jammer genoeg was de motor dan wel op. Dat is natuurlijk met bijna elke auto hé, als het in orde is rijdt het super, heb je problemen is het kl*** hé :P
Veel succes met je opel! Zeker ook een leuk wagentje :thumbup
1 december 2010 om 13:21 #17766832En, heb je de wagen gekocht? Zoja, dan willen we natuurlijk wel ff een paar foto’s zien :P:P
1 december 2010 om 21:45 #17766833Goedenavond,
ja ik heb de auto gekocht en kan hem vrijdagavond ophalen.
zodra ik hem heb dan zal ik foto’s maken en dan zal ik ze proberen te posten.
kent iemand deze auto: zh-gj-08
ik krijg trouwens een nieuwe accu omdat hij niet wou starten, 2 maanden garantie, tank benzine, sleutel word nog even gemaakt(werkte dan wel dan weer niet), inspectiebeurd krijgt hij nog en een nieuwe apk.de volvo heeft niet veel meer opgebracht helaas.
en dan moet ik weer wennen aan het schakelen, ga de automaat wel missen haha.en volgens mij ligt een volvo wel iets strakker op de weg als de astra, merkte dat met de sneeuwrit die ik maandag nog even gemaakt heb.
met vriendelijke groet,
hofmeijer.
1 december 2010 om 21:48 #17766834Hey gefeliciteerd ermee en wens je er vele veilige km’s mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.