Een Opel Astra g 1.6 16 v ecotec e16xel,
Een paar weken geleden heb ik deze astra op g3 kocht met EGR problemen! Althans dat zei hij.
Naar aanschaf van de auto en 100 km heb gereden (terug naar huis) begon de auto er in te houden en klonk hij als een Amerikaan. Geen snelheid mee te krijgen dus!
Ik heb de bougies eruit gehaald compressie gemeten. Toen kwam ik er achter dat er een verkeerde bougie in zat (voor een 8v) en omdat de compressie van de 1 en 4 cilinder ook niet echt mooi was (9 bar) besloot ik de cilinderkop eraf te halen. De cilinder kop is vervangen en heb direct ook alles nieuw erin gedaan voor de distributie. Alles weer netjes inelkaar gezet en draaien maar. Maar helaas ook naar 20 min olie drukken liep hij nog steeds niet goed. Ik heb de distributie tijd stip wel 10x gecheckt.
En toen kwam ik er achter dat de 3e cilinder geen vonk kreeg. Dus heb ik een nieuwe bobine brug besteld. Deze is vrijdag binnen gekomen. Maar ook helaas naar testen van de nieuwe bobinebrug kwam er geen vonk uit. Bougies zijn nieuw.
De EGR klep is afgedopt, tijd stip van distributie riem is goed compressie van alle 4 de cilinders zijn perfect 10 bar, hij krijgt zowel benzine als LPG naar de cilinders. Nieuwe bobine brug en bougies.
Dus wat blijft er nog over? Sensors misschien de lpg systeem die moeilijk doet? Ik weet het eigenlijk niet meer. Wel weet ik dat ik een hoop geld al in deze auto heb gestoken en dat hij nog steeds niet mooi loopt! En hij moet voor de keuring (al een maand ofzo)
Misschien dan toch maar naar de dealer brengen,en hopen dat hun het wel kunnen maken!
dus dat is mijn veeeeeeeeeeeelste dure astra, als ik foto’s heb van de auto zet ik die er ook even bij