Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Even opletten!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2013 om 20:44 #17260728
Beetje zoeken op speurders kwam ik deze corsa tegen en deze lijkt als 2 druppels water op mijn oude corsa A.
Na nog wat fotos bekeken te hebben weet ik 100.000% zeker dat het mijn oude is.
Maar wat nu het probleem is, ik had toenertijd een ander kenteken (ZR-57-JH) (en was het een 1.4 joy uit 1993)
En nu is het dit kenteken geworden (1.6 GSI uit 1992)Oftewel een omgekat apparaat.
Ik weet dat deze auto na mij naar Duitsland is uitgevoerd en nu blijkbaar dus weer ingevoerd met een ander chassis nummer!
Toch wel handig om mensen op het forum ff te waarschuwen hiervoor!Het gaat om deze corsa
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-corsa-a-2-0-8v-getuned-135171725.html?query=corsa+2.0&category=&local-postcode=&local-distance_value=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;19 september 2013 om 20:52 #18174613Hij kan volgens mij niet met een ander chassisnummer teruggekomen zijn, want het is een originele nederlander…
Voor de rest wel vreemd inderdaad.
Hij vraag ook 1000 euro voor een auto, met een niet omgekeurd, dikker motorblok, zonder apk…
19 september 2013 om 21:00 #18174614Tuurlijk kan dat wel.
Stukje bodemplaat er uit zagen, bij de andere er in lassen, papieren en kentekenplaten mee. Omgekat.19 september 2013 om 21:02 #18174615En als de politie daar achter komt krijg je de auto terug als een vierkant pakketje
19 september 2013 om 21:12 #18174616Awesome :shock:
Omdat je het over Duitsland had, ik heb er ook geen ervaring mee ;)
Nouja, bij deze :thumb
19 september 2013 om 21:17 #18174617@mrmonkey wrote:
En als de politie daar achter komt krijg je de auto terug als een vierkant pakketje
Dat is weer een heel ander verhaal natuurlijk.
Het mag absoluut niet en als onze vrienden in blauw er achter komen krijg je je auto inderdaad niet meer terug of hooguit als lego steen.Neemt niet weg dat het wel gebeurt, vooral met oldtimers die net een jaar te jong zijn bijvoorbeeld.
Zoek je een oude sloper/donor en dan voer je dat trucje er mee uit. Waar hij precies vandaan komt doet er verder niet echt toe. Hooguit dat het een buitenlands kenteken is en dat je hem dan moet invoeren, of juist niet meer hoeft in te voeren omdat je een nederlands kenteken op een duitse wagen zet.19 september 2013 om 21:53 #18174618Wel grappig. Er zit idd een volledig joy intrieur in en geen gsi intrieur.
En een sfi vervanger op een 2.0 8v.Moet ik ook hebben. Hoppa weer 30pk erbij
19 september 2013 om 21:58 #18174619Het is namelijk ook een Joy alleen ‘volledig’ ook niet meer ;) had namelijk toenertijd voor circuit gebruik dat hele ding leeg getrokken op de stoelen na.
Alleen iemand heeft er weer een vloertje in gelegd20 september 2013 om 13:49 #18174620ik snap je openingstekst niet helemaal over dat kenteken want een kenteken van 1993 begon met een D of een G en was een LL-LL-CC combinatie en de Z kwam zo rond 1991 op de auto’s .
En aangezien de joy een afscheidsmodel was net als de joy/sport en de sport waren deze er volgens mij nog niet in 1991 en kan dus nooit met een Z kenteken geleverd zijn :hmmz
20 september 2013 om 15:26 #18174621Ohja kenteken nog even gekeken en het was een 1991 :P
Kijk maar
20 september 2013 om 17:54 #18174622mrmonkey waar aan kan jij zien dan dat dit jou oude auto is dan ?
20 september 2013 om 18:12 #18174623idd heb je niet meer foto’s van je oude waggie?
22 september 2013 om 09:09 #18174624
Hoeveel overeenkomsten zoek je nog meer ;)
22 september 2013 om 09:15 #18174625je moet hem eens een mail sturen met die foto waar jou kenteken op te zien is, dan eens vragen waarom er een ander kenteken op zit :P
als ie niet overtuigd is kun je hem de andere 3 foto’s eens sturen.22 september 2013 om 09:20 #18174626Miss weet die arme jongen het ook niet dat ie omgekat is, want ik weet dat hij de 2e eigenaar is sinds ie weer ingevoerd is!
22 september 2013 om 09:25 #18174627Ik denk dattie in Duitsland gewoon niet door de keuring kwam, gezien ze daar veel strenger zijn als hier.
Gezien je de auto niet kan uitvoeren alssie niet gekeurd is, moest er dus op een of andere manier een omweg gezocht worden.
Dus dan pak je in Nederland een sloper, wisselt de chassisnummers, kentekenplaten en papieren, brengt in Duitsland de sloper naar de sloop om hem te vrijwaren en je rijdende wagen mag in Nederland weer de weg op zonder hem te hoeven invoeren.Let op: stukje speculatie, maar lijkt me vrij waarschijnlijk.
23 september 2013 om 07:00 #18174628ik zie inderdaad veel over 1 komsten .
23 september 2013 om 15:44 #18174629Zelfs de stickers op de achterruitjes :jerry
23 september 2013 om 16:26 #18174630wel raar
als je een in het buitenland een een orginele nederlander koopt.
en je gaat naar de rdw voor een kenteken kun je het oude eerste kenteken weer op de auto krijgenhier zal inderdaad wel iemand met een lasapparaat en popnagel tang in de weer zijn geweest
23 september 2013 om 17:16 #18174631Toch zijn er redelijk wat verschillen die ik niet zou snappen als je zon auto koopt en dan zou omkatten.
Waarom zou je er andere gordels inzetten?
Waarom zou je er een ander open filter inzetten?
Waarom zou je er weer een vloertje in leggen?
De witte sticker boven de vlag is een andere?
Lak lijkt veel meer verkleurde en slechte plekken te hebben?23 september 2013 om 18:03 #18174632Gordels omdat ze in DLD afkeur zijn en andere wel goedkeur? Mogelijk door gebrek aan TuV formulier die je daar voor moet hebben?
Andere filter eveneens, moet TuV papiertje bij zijn (ja gekke duitsers) en anders misschien omdattie zo vies was dattie gewisseld moest worden?
Vloertje er in omdat het ding misschien toch wat te veel lawaai gaf in het interieur? Vloerbekleding dempt…Waar jij verschil ziet in de sticker boven de vlag weet ik niet btw.
Op de foto’s van de persoon die claimt voormalig eigenaar te zijn zie ik een klein wit hoekje en in de advertentie zie ik een sticker die overwegend wit is. Enige wat je kan stellen is dat je te weinig info hebt om te checken of ze inderdaad gelijk zijn. Ze zijn in ieder geval voorzien van een wit hoekje.En slechte plekken kunnen zien is ook afhankelijk van licht inval en de camera. De foto’s in de advertentie zijn in de buitenlucht in zonlicht genomen, de foto’s van de vermeende voormalige eigenaar zijn binnen gemaakt onder (vermoedelijk) TL buizen.
23 september 2013 om 18:45 #18174633@Haasje17 wrote:
Toch zijn er redelijk wat verschillen die ik niet zou snappen als je zon auto koopt en dan zou omkatten.
Waarom zou je er andere gordels inzetten?
Waarom zou je er een ander open filter inzetten?
Waarom zou je er weer een vloertje in leggen?
De witte sticker boven de vlag is een andere?
Lak lijkt veel meer verkleurde en slechte plekken te hebben?wel verdomt toevallig dat dan beide auto;s dat ijzeren plaatje bij de paravaan hebben zitten ;)
23 september 2013 om 19:18 #18174634Iemand in de buurt eens naar het chassinummer laten kijken. Moet er dan wel goed in gelast zijn als je het niet op wil laten vallen.
Het is hem zeker wel hoor, kijk maar naar het noodhamertje, zit weer op de zelfde plek alleen nu met vloerbedekking.
Waar stond het nummer ook alweer? rechts bij de voorstoel toch? Dat moet je wel heel netjes kunnen lassen wil je dat onopvallend hebben.
23 september 2013 om 19:18 #18174635ik zie ook een LPG opening. Kan dat?
23 september 2013 om 19:50 #18174636@Haasje17 wrote:
Toch zijn er redelijk wat verschillen die ik niet zou snappen als je zon auto koopt en dan zou omkatten.
Waarom zou je er andere gordels inzetten?
Waarom zou je er een ander open filter inzetten?
Waarom zou je er weer een vloertje in leggen?
De witte sticker boven de vlag is een andere?
Lak lijkt veel meer verkleurde en slechte plekken te hebben?Toch is het dezelfde hoor… Ik weet toch wel hoe mijn oude auto er uit ziet ;) heb m zelf zo gemaakt!
Hier nog meer overeenkomsten
Sticker is idd NL vlag (zelf geplakt)
Stabistang
Rubbertje bij accubak in schutbord
rubber dopje in achterklep ipv ruitenwisser
brandblusser voor rechter stoel
Vacuum metertje links naast de LCD tellers
D-riem als handgreepjes binnen
En idd LPG gasdop linksachter (heeft geen gas hoor) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.