even netjes voorstellen en probleem met linker voor wiel

Forumindex Forums Modellen Corsa even netjes voorstellen en probleem met linker voor wiel

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234012
    Timzel
      Lid sinds:
      18 October 2010

      Hallo,

      Na enige tijd op het forum rond gekeken te hebben en al enkele reactie gegeven te hebben leek het me toch netjes om mezelf even voor te stellen.

      Ik ben Tim, 21 jaar en rij sinds oktober in een B Corsa Joy uit 1995.

      Ondertussen heb ik al het nodige vervangen zoals de achteruitrijschakelaar, andere achterlichten en de auto voorzien van facelift bumpers.

      alleen heb ik een probleem met mijn linker voorwiel.

      het lijkt erop dat hij niet gebalanceerd is, bij de bekende snelheden 50, 80 en 120 begint de auto als een malle te trillen en trekt iets naar links toe. Nu is dit vrij makkelijk te verhelpen bij een garage.

      Alleen heb ik het vermoeden dat er meer aan de hand is. Zodra ik de velgen netjes schoon maak is de velg links voor na een rit ( a 10 min ) al helemaal vies met wat ik denk viezigheid van de remmen.
      Zou het dan toch kunnen dat de velg ergens tegen de rem aan loopt wat dus ook de bekende trillingen in de auto veroorzaakt en er voor zorgt dat de velg erg snel vies wordt.

      #17833248
      Dennis-Corsa-B
        Lid sinds:
        20 May 2008

        denk dat je rem vast zit en drom zo moeilijk rijd en trilt
        ff je remklauw nalaten kijken of zelf doen als je dat kan :thumb

        #17833249
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          Voel eens na een rit of je belg niet veel warmer is dan de andere.zo ja loopt idd een rem aan.

          #17833250
          Timzel
            Lid sinds:
            18 October 2010

            ik moet vanavond nog een stuk rijden dus dan zal ik daarna eens voelen of de velg warmer is dan de rest

            #17833251
            Timzel
              Lid sinds:
              18 October 2010

              zojuist een stuk gereden en de velg word inderdaad warmer dan de andere velgen. ook even snel gekeken naar de dikte van de remblokken en de linker kant is duidelijk meer versleten dan de rechter kant ( links +- 6mm rechts +- 9a10 mm )

              morgen het wiel eraf halen en verder inspecteren. zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten ?

              #17833252
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Remklauw reviseren met een revisiekitje en het hele probleem is weg.

                #17833253
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Controleer je band ook op canvasbreuk. Als je band niet mooi rond loopt heb je er mischien wel een ei op staan. Waardoor je wagen hobbelt.

                  #17833254
                  Timzel
                    Lid sinds:
                    18 October 2010

                    dacht vandaag mooi mijn wiel eraf te halen. blijkt dat er geen krik in de auto zit :swear word dus weer een ritje naar de sloop om te kijken of ze daar een extra krik hebben voor mijn corsa

                    #17833255
                    Timzel
                      Lid sinds:
                      18 October 2010

                      Update:
                      Vandaag nog eens goed gekeken wat de auto nu doet bij hoge en lage snelheden.

                      Lage snelheid ( stapvoets ): trekt het stuur bij iedere omwenteling van het wiel een klein stukje naar links toe met als gevolg dat de auto naar links trekt.
                      Hoge snelheid ( 80-100 ): bij het optrekken / accelereren gaat het stuur steeds meer trillen naar maten de snelheid verhoogd

                      morgen langs de sloop om te kijken voor een krik. stom dat ik niet eerder gecontroleerd heb of deze netjes onder het reserve wiel zat. :swear

                      #17833256
                      Timzel
                        Lid sinds:
                        18 October 2010

                        @Fearless wrote:

                        Controleer je band ook op canvasbreuk. Als je band niet mooi rond loopt heb je er mischien wel een ei op staan. Waardoor je wagen hobbelt.

                        uiteindelijk bleek in het rechter voorwiel inderdaad een ei op te staan. vandaag meteen vervangen met mijn reserve wiel en een deze dagen langs het banden centrum voor een nieuwe set bandjes voor.
                        bedankt voor jullie hulp

                        #17833257
                        GTS Power
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 May 2008

                          Nu heb je nog steeds het probleem met je rem wat aanloopt toch?

                          #17833258
                          Timzel
                            Lid sinds:
                            18 October 2010

                            dat heb ik verholpen door de zuiger bij de rem een keer goed te smeren. was het alleen vergeten te melden :angel

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.