Even mijn Calibra met jullie delen !

Forumindex Forums Modellen Calibra Even mijn Calibra met jullie delen !

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258647
    Sjors-V6
      Lid sinds:
      7 March 2008

      Even ter info, ik bezit de Calibra nu een goede 4 maanden, had deze text al eerder getypt. :thumb

      Heb de Opel Calibra altijd al een fascinerende coupé gevonden, dat getuigt het feit dat ik in 97′ (vlak voordat productie van de Calibra ten einde liep) bij de Opel dealer uit het rack onderstaand brochure had mee genomen:

      Wat tot voor kort het enige Calibra was in mijn bezit.

      Helaas is het imago van de Calibra over het algemeen niet zo best, en dan doel ik over de enorm foute verbouwingen die er doorgaans mee gedaan zijn, foute koplampen, lexuslook achterlichten om nog maar te zwijgen over vleugeldeuren, grote spoilers bumper side skirts en noem het verder maar op..

      De Calibra is in mijn ogen gewoon een schitterende getekende coupé, het elegante lijnenspel zonder poespas of spoilers, waar ik (nu ik er een bezit) echt lang naar kan kijken, ook de dikke kont met die schitterende achterlicht units heb ik ook als kind altijd machtig mooi gevonden :9

      Nooit wat mee gedaan, het had een plekje en vond het wel best.. als ik alles koop wat ik leuk vind dan kan ik er wel een loods bij laten bouwen :jerry maar terugkomend op het besluit er nu wel een te kopen, ik heb een tijd lang een Corsa B GSI gereden (een originele, wat zelfs ook vrij bijzonder is, zo bijzonder dat ik wel 3x op het autoweek forum ben gespot !) want ook de B Corsa GSI is natuurlijk veel (fout)verbouwd, ik vind zo’n auto moet gewoon zijn zoals Opel dat destijds bedoelt heeft ! (soms is een vleugje eigen smaak een leuke toevoeging) lipje kofferbak op de Omega o.i.d. maar een Calibra kan in mijn ogen eigenlijk vrijwel niks hebben of het word in mijn ogen een sjonnie/sjakenbak.. enfin, het leven van de GSI werd drastisch ten einde gedaan toen er op een avond een VW Sharan op de B stijl/achterwiel klapte.

      De MV6 werd onder zijn hoes vandaan gehaald en naar buiten getrokken, maar ik miste toch de Corsa best wel ! rustig gaan rondkijken, een GSI van de 1e generatie zijn in originele staat niet meer makkelijk te vinden, sowieso de 1e generatie niet, ik vond het originele spoilerkitje echt altijd kei leuk! dat hadden de latere modellen niet meer.. gegeven moment had ik eens een gesprek met een maatje, en toen de Corsa aan bod kwam zei hij: is een automaat’tje niks ? lekker luxe in een klein bakkie… hmm tja waarom eigenlijk niet !? uiteindelijk een leuke 1.4 16V CDX automaat gevonden, maatje opgehaald , bekeken, deal gesloten en mee genomen. leuk auto’tje veel plezier van gehad, aardig wat aan gedaan kwa onderhoud, ook Niels bedankt natuurlijk ;)

      Helemaal niks mis mee, maar ik miste toch het hand schakelen ! mijn andere auto’s (MV6(Omega), Omega A, Cadillac Catera zijn allemaal automaat, en ik vond het heerlijk om voor de afwisseling te schakelen in de Corsa, lekker vlot en pittig auto’tje zonder nonsens..

      R.I.P. ;( ;(

      Ergens opende zich een deur waar ik de ‘liefde’ (nog niet echt, want dat groeit nu) voor de Calibra had ingestoken, tijdens een van onze koffie pauze’s op een avond bij m’n maatje Niels kwam dat ter spraak en ben ik begonnen met het idee dat er maar een Calibra moest komen, hij zou de plaats van de Corsa gaan innemen dus deze heb ik toen te koop aangeboden, na een aantal Calibra’s te hebben bekeken en natuurlijk een hoop teleurstellingen, kwam Niels gegeven moment met een mooi exemplaar welke er op de foto’s goed uitzag, gewoon een onverprutste Calibra V6 ! zelf had ik namelijk een 2.0 16V in gedachten, met het oog op de toekomst, brandstof prijzen enz.. maar Niels wist mij te overtuigen dat er in de Calibra een V6 hoort, zo’n mooie coupé dáár moet een V6 in ! de kracht, souplesse en geluid daarvan is natuurlijk niet te versmaden *; het bleek een Calibra te zijn van een buurman van een collega van Niels, welke de auto dik een jaar terug ook te koop wilde gaan zetten, dat heeft hij kort gestaan, maar door zijn liefde voor de Calibra toch besloten de auto te schorsen en te houden, de man is vrachtwagenchauffeur en daardoor niet veel thuis, tevens had hij een nieuwe Captiva gekocht als dagelijkse auto, maar doordat hij gewoon vanwege tijdsgebrek niks met de Calibra deed, toch maar weer besloten deze te koop aan te bieden, Niels tipte mij, op een zondag, meteen met de verkoper contact gezocht en de maandag erna in de avond zijn we samen gaan kijken, na uitgebreid onder,naast in, voor en achter de auto te hebben gelegen met lampen om de zwake punten te bekijken, en een proefrit besloten dat dit ‘m dan maar moest gaan worden !

      Een schitterende originele nederlandse Opel Calibra V6 in de gelimiteerde oplage “DTM – Edition’ met 166K originele KM’s NAP in de mica kleur ‘North Cape’ voorzien van alle luxe waaronder TC, stoelverwarming, Airconditioning, Elec. ramen, board computer, witte wijzerplaten + olie druk en voltmeter, mistlampen, Bose Soundsysteem.

      Even voor de ongelovigen, omdat het vrij onbekend is, en het systeem door Irmscher werd aangeboden:

      En natuurlijk niet te vergeten, want daar draaide het met grote maten om, een handbak ! daar de V6 bijna altijd met een automatische 4-traps automaat geleverd werd, en goede Calibra’s ook niet zo heel dik gezaaid zijn was dit weer een mooie vondst.

      Wat er ook aan staat te komen is een lekker DAP (poets)beurt die ik samen met Jacco zal gaan uitvoeren, alleen nog even tijd vinden zodat dit voor ons beide past, Jacco en ik zijn daar erg bedreven in en we hebben samen heel wat ervaring op dat gebied, de eisen liggen even hoog en we kunnen goed samen werken, ik kijk er naar uit kerel !

      Ik heb er al wel het een en ander aan gedaan, allereerst even flink gewassen ! alle lampjes vervangen in het interieur, pookhoes en handremhoes, uitlaat (dit was het enige aan de buitenzijde wat niet origineel was) en wat ik al zei is dat de Calibra niks kan hebben in mijn ogen, en het gewoon te veel herrie maakt, deze heb ik vrijdagavond vervangen op de zaak, tevens ook meteen de Airco ge-serviced.

      De nieuwe (de midden demper was tevens kort voor schorsing nog vernieuwd door de vorige eigenaar)

      De Calibra heeft pas geleden het verreisde onderhoud gehad, zaken die gewoon moeten gebeuren, en altijd weer een prettig gevoel geven als het uitgevoerd is, besparen op onderhoud vind ik altijd een zeer slechte zaak, zorg eerst dat je auto technisch op orde is, en ga daarna met optische zaken aan de gang.

      Alle onderdelen zijn OEM Opel/GM en vakkundig door 2 Opel monteurs (waarvan 1 werkplaats chef,25jaar werkzaam bij Opel) die ik blind vertrouw :vertag :thumb uitgevoerd, deze onderhouden mijn wagenpark al zo lang ik auto’s rijd. (mocht hij dit lezen :thumb )

      *Grote beurt
      *Distributieriem inc spanrollen
      *Multi-riem
      *Spanrol
      *Waterpomp
      *Klepdeksel pakkingen + O-ringen en derg.
      *Bougie kabel set

      Lekke klepdeksels:

      Nieuwe multi-riem was ook niet voor niks !

      Nothing but the original :Y)

      Het Airconditioning systeem.

      Mijn Calibra is af fabriek voorzien van een Airconditioner, waarvan ik DACHT dat deze bij aankoop werkte, bij de vorige eigenaar was ook de pomp vervangen (en de Calibra was hier mee werkend weg gezet) toen ik en Niels met de Calibra hadden proefgereden verhoogde het motor toerental ook bij het indrukken van de ‘*’ (Airco) schakelaar, en de aanjager in het interieur begon te blazen, deze leek dus te werken, mede ook om dat de buiten temperatuur zo tegen het vriespunt lag, is het nagenoeg onmogelijk op het gevoel te merken of het nu de koude buitenlucht is of dat de Airco ook daadwerkelijk zijn werk doet.

      Deze werkte dus bij nader inzien niet.

      De Calibra dus een Airco service gegeven met detectie, 2 weken later het systeem gecheckt met een UV lamp en bril, al gauw bleek dat de Condensor de boosdoener was ! op 3 plekken duidelijk fluor lekkages te zien !

      De Condensor moest dus vervangen worden, wat ik zelf gedaan heb (kan zelf ook nog wel wat :+ ) ben zelf heel precies, en heb engelen geduld. als ik ik iets wil en er de tijd voor neem, lukt het bijna altijd wel, en voor enkele info die ik ditmaal hierbij nodig had (want dit is mijn 1e Calibra) kon ik Berry (welke zéér véél Calibra’s heeft en ervaring) even vragen om de zaken waar ik over twijfelde of niet wist d:)b

      Een nieuwe condensor besteld, en bij demontage bleek de droger zo verrot te zijn, ook die nieuw, netjes origineel, dit heb ik gewoon thuis netjes en rustig vervangen, meteen alles schoongemaakt waar je normaal nooit bij komt, en doordat de radiateur ook weg moet, moet het koelwater systeem leeg, direct van die gelegenheid gebruik gemaakt het het gehele koelsysteem goed doorgespoeld net zo lang tot dat overal helder water uit kwam, nadien met perslucht het systeem leeg gespoten, en vervolgens met nieuwe originele koelvloeistof gevuld, blauw (want dit hoort er origineel in voor 2001)

      de 16 jaar oude en verse Condensor naast elkaar

      De oude Droger, welke niet lek was, maar dát is in deze staat slechts een kwestie van tijd, en als je dan toch alles los hebt, dan maar in 1x goed.

      Wát een ruimte ! maar van korte duur,

      Alles was klaar voor montage van de nieuwe condensor:

      Alles gemonteerd, het systeem afgeperst, gevuld en we zijn nu 3200KM verder, en het werkt als een gek d:)b heerlijk met dagen zoals deze !

      Nog even omdat het kan:

      Tevens pas een mooie trip gemaakt van 2500KM naar Italië, richting Basel op de A5 even de Calibra los gelaten, een goed lopende 2.5 V6 presteert super in een Calibra ! ik heb diverse auto’s weg gereden, ‘dikke’ :hmmz Audi 3.0 TDI die op je bumper zit, maar die rij je gewoon echt weg, en zodra de meter over de 200km/h gaat haken sowieso veel auto’s af, zijn meestal diesels… ook moest een Octavia RS mij bij de 230km/h voorbij laten 8)7

      heb de 255km/h op de teller gehad GPS gaf 248km/h aan, op een recht stuk ! ook nog even een leuke foto die mijn broer gemaakt heeft:

      Ja, het TC lampje daar heb ik de auto mee gekocht.. die komt zo heel af en toe op.. eigenlijk de hele trip geen ‘last” van gehad.. maar uiteraard op het foto moment branden deze… ach, komt ook wel weer goed, blijft altijd wat met auto’s _O-

      Tot slot nog even een paar foto’s :kewlpics

      Edit: Interieur: ;)

      Groetkes,
      Sjors

      #18153442
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Mooie orginele calibra :thumb Dat bose systeem zie je idd bijna nooit maar die handbak zijn er genoeg tog.
        Hoeveel staat hier op het klokje aan km’s?

        Veel veilige km’s ermee :thumb

        #18153443
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          :thumb :thumb :thumb :thumb :wub

          ja mooi om hem in deze staat te zien onverprutst, originele onderdelen, en dtm :kewlpics

          #18153444
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            inderdaad, ben niet echt van de calibra’s maar deze ziet er echt nog strak uit

            #18153445
            Sjors-V6
              Lid sinds:
              7 March 2008

              @Maurice89 wrote:

              Mooie orginele calibra :thumb Dat bose systeem zie je idd bijna nooit maar die handbak zijn er genoeg tog.
              Hoeveel staat hier op het klokje aan km’s?

              Veel veilige km’s ermee :thumb

              Hi Maurice !

              Ben jij de Maurice van origine uit Breda ? want dan ken ik je wel !

              Mja bij een V6 kwam ik toch vaak bij een automaat uit.. maar ach, heb nu een mooie te pakken :wub

              Een schitterende originele nederlandse Opel Calibra V6 in de gelimiteerde oplage “DTM – Edition’ met 166K originele KM’s NAP

              Dankje :thumb

              @Vannos wrote:

              :thumb :thumb :thumb :thumb :wub

              ja mooi om hem in deze staat te zien onverprutst, originele onderdelen, en dtm :kewlpics

              Ha ! dankje ! de daad bij het woord, we hadden het er nog even over bij Berry, maar een foto zegt meer als 1000 woorden :vertag

              @johanhummer9 wrote:

              inderdaad, ben niet echt van de calibra’s maar deze ziet er echt nog strak uit

              Dankjewel ! king:

              Edit: Interieur: ;)

              Groetkes,
              Sjors

              #18153446
              turbootje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                hey sjors das ff geleden zeg.. erg mooie calibra v6

                heb je je omega ook nog steeds ?

                #18153447
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Hele mooie Calibra! :wub

                  #18153448
                  Oenatje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mooie cali,

                    dat probleem met het tc lampje heb ik ook

                    je kachel bediening is goed verlicht, lampje bij geplaatst?

                    #18153449
                    opelremco
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2007

                      Mooie wagen.De grote broer van de mijne. ;)
                      Had de wagen de DTM badges er al op?

                      We hebben een Vectra-A V6 gehad,dus het gevoel ken ik.Mis hem eigenlijk toch wel een beetje in mijn Cali.

                      #18153450
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Mooi hoor!
                        Leuk verhaal er ook bij, helemaal compleet :thumb

                        #18153451
                        Maurice89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2009

                          Sjors nee helaas niet mijn auto :cry Heb al wel steinmetz spiegels en zoek nu alleen die irmscher bumper nog dus zo word mijn cali ook :angel
                          Die andere Maurice heeft als forum naam Calibrain.

                          #18153452
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Is gewoon weer een ASOCIAAL nette Calibra, een Echte SJORS auto!!

                            Willem

                            #18153453
                            Peter_89
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 August 2006

                              Mooi ding hoor :thumb

                              #18153454
                              dennisopelfan
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 March 2012

                                Mooie auto Sjors!

                                #18153455
                                Thomastra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 July 2011

                                  Zeer mooie auto!

                                  Leuk het inleidende verhaal te lezen. Ik herken het gevoel. Zelf ook in 2012 (pas) een Calibra aangeschaft.

                                  Jammer dat het negatieve imago bij sommigen wat blijft hangen; het imago zal echter alleen maar beter worden!

                                  Veel veilige kilometers gewenst! :D

                                  #18153456
                                  Botho
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 May 2009

                                    Prachtige auto….echt een hele mooie wagen..

                                    #18153457
                                    ruud013
                                      Lid sinds:
                                      26 December 2012

                                      strakke auto :thumb , mijn favoriete auto van vroeger
                                      maar had er toen geen geld voor

                                      #18153458
                                      Sjors-V6
                                        Lid sinds:
                                        7 March 2008

                                        WOW wát een reacties joh ! toch wel leuk hoor ! :oops:

                                        @turbootje wrote:

                                        hey sjors das ff geleden zeg.. erg mooie calibra v6

                                        heb je je omega ook nog steeds ?

                                        Ha die Dik !

                                        Ja dat is inderdaad even geleden zeg ! dankje voor ‘t compliment, ja, mijn Omega heb ik ook nog steeds :thumb

                                        @Mr.F wrote:

                                        Hele mooie Calibra! :wub

                                        Dankje !

                                        @opelremco wrote:

                                        Mooie wagen.De grote broer van de mijne. ;)
                                        Had de wagen de DTM badges er al op?

                                        We hebben een Vectra-A V6 gehad,dus het gevoel ken ik.Mis hem eigenlijk toch wel een beetje in mijn Cali.

                                        Dankje !

                                        Ja en nee, bij aankoop zaten ze er niet meer op, maar ze hebben er wel op gezeten, was ook te zien op de rechter deur, daar had je nog een hele lichte tekening op de lak zitten. ik heb voor veel geld een originele set kunnen bemachtigen.

                                        A Vectra V6 is ook kei vet ! helemaal origineel ? want dat is ook écht een sleeper ! ziet er totaal niet snel uit (wel mooi :wub ) maar gaat als de brandweer !

                                        @RISL wrote:

                                        Mooi hoor!
                                        Leuk verhaal er ook bij, helemaal compleet :thumb

                                        Dankje :wors

                                        @Maurice89 wrote:

                                        Sjors nee helaas niet mijn auto :cry Heb al wel steinmetz spiegels en zoek nu alleen die irmscher bumper nog dus zo word mijn cali ook :angel
                                        Die andere Maurice heeft als forum naam Calibrain.

                                        Ah natuurlijk Calibrain inderdaad, stom van mij…
                                        Irmscher bumper ? die op de duitse Last Edition zit ?

                                        Dát vind ik ook errug mooi ! maar ik laat de mijne helemaal zo als deze is :thumb

                                        @wim-v6 wrote:

                                        Is gewoon weer een ASOCIAAL nette Calibra, een Echte SJORS auto!!

                                        Willem

                                        Haha dankje Willem ! ;) dan te bedenken dat je mij nog gepasseerd bent !

                                        @Peter_89 wrote:

                                        Mooi ding hoor :thumb

                                        Dankje Peter :thumb

                                        @dennisopelfan wrote:

                                        Mooie auto Sjors!

                                        Thanks !

                                        @Thomastra wrote:

                                        Zeer mooie auto!

                                        Leuk het inleidende verhaal te lezen. Ik herken het gevoel. Zelf ook in 2012 (pas) een Calibra aangeschaft.

                                        Jammer dat het negatieve imago bij sommigen wat blijft hangen; het imago zal echter alleen maar beter worden!

                                        Veel veilige kilometers gewenst! :D

                                        Dankjewel !

                                        Mja, laten wij er dan voor zorgen dat dat Imago verdwijnt ;) en volgens mij is het ook niet zo erg meer, het is meer iets van vroeger.. sowieso kom je een Calibra niet meer alledaags tegen, en vaak hangt alles er maar een beetje bij (scheve uitlaat demper, bumpers met ducktape…) :cry

                                        Dankjewel, jij ook !

                                        @Botho wrote:

                                        Prachtige auto….echt een hele mooie wagen..

                                        :wors

                                        @ruud013 wrote:

                                        strakke auto :thumb , mijn favoriete auto van vroeger
                                        maar had er toen geen geld voor

                                        Dankje :thumb

                                        Ja dat heb ik ook eerder gehoord !

                                        @Mr.F wrote:

                                        Hele mooie Calibra! :wub

                                        Dankjewel !

                                        @Oenatje wrote:

                                        mooie cali,

                                        dat probleem met het tc lampje heb ik ook

                                        je kachel bediening is goed verlicht, lampje bij geplaatst?

                                        Mja het is volgensmij wel een bekend euvel..

                                        Hah ! Klopt ! ik ergerde mij vroeger al hieraan in de A Omega van ons paps (en dan praat ik over begin 90ér jaren) zelfde bedien paneel, alleen verticaal geplaatst. ik heb mijn Calibra toch alle dashboard lampkes vervangen, en meteen van die gelegenheid gebruik gemaakt en exact aan de andere zijde een zelfde fitting bijgeplaatst:

                                        Sjors.

                                        #18153459
                                        werner69
                                          Lid sinds:
                                          17 May 2009

                                          Weer een hele mooie ! :thumb

                                          #18153460
                                          GTS Vectra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2011

                                            Zeer mooie Calabria!!!

                                            #18153461
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              Zeer sjeun :thumb

                                              En je hebt helemaal gelijk.. Sommige bakken er niks van om een cali helemaal om te bouwen tot tuperware doosje :puke :puke

                                              #18153462
                                              Oenatje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                hey bedankt voor de foto’s van dat extra lampje, ga ik ook maken, thanks

                                                #18153463
                                                petrolhead
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2010

                                                  Ten eerste, prachtige wagen !. :wub

                                                  ik sta op het punt om ook zo’n calibra te kopen ook een DTM, zelfde kleur en een v6.
                                                  Heb je nog tips voor me waar op te letten?
                                                  en deze hebben toch een gelimiteerde oplagen van 700, is dat alleen in nederland of wereldwijd en van alle motormodellen ?

                                                  #18153464
                                                  Maurice89
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 October 2009

                                                    een dtm verzie voor de ene is het meer waarde en de andere niet.
                                                    Heb op marktplaats al gezien dat twee dtm calibra’s het zelfde nummer hadden :jerry

                                                    Maar de bekende roest moet je na kijken en als je een v6 koopt let op de geschiedenis zoals onderhoud en dergelijke.

                                                    #18153465
                                                    Calibrainpower
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ha die Sjors! Hier de Maurice uit Breda ;) .

                                                      Knappe Calibra heb je zeg! Mooi dat zo’n onverprutst exemplaar bij de juiste persoon terecht komt.
                                                      Je bent een echte purist en ik kan dat goed waarderen!
                                                      Ik hoop dat je viel plezier van je auto kan beleven. :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.