even een paar vraagjes over mijn fje

Forumindex Forums Modellen Astra even een paar vraagjes over mijn fje

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    denniszwolle

heb even een paar vragen en hoop hier wat meer info te krijgen aangaande mijn motorische problemen.

heb een paar maandjes geleden mijn motorblok vervangen door een 2 liter 16v (c20xev). Er zat een 1600 in.. motor loopt verder helemaal prima alleen komt het de laatste tijd steeds vaker voor dat als ik voor een stoplicht sta of redelijk hard moet remmen dat de auto uitvalt. heb de egr klep net helemaal schoongemaakt en ook de stappenmotor moest er aan geloven.

Toen ik dat net gereinigd had liep de auto helemaal prima alleen een paar dagen daarna begon het gezeik met het uitvallen. Zou dit aan een defecte luchtmassameter kunnen liggen? Heb het id dat het ook niet aan de accu of de massa kan liggen.. heb nog een extra massakabel van het blok naar het massapunt voor op het chassis lopen.Ik heb wel een open luchtfilter van green er op. Deze zat bijb het blok. had er geen orgineel filterhuis meer bij. Hoop dat iemand mij hier uitsluitsel of tips kan geven want word er onderhand gek van.. Heb ook recent de kleppendekselpakking nog vervangen want de bougiekabels stonden voor de helft onder de olie.. Of zou dit de oorzaak van het probleem zijn ?

En als laatste nog even een vraagje… Was van de week op de sloop en zag een supermooi stuurtje(volgens mij standaard in een vectra) die ik wel graag in mijn astra wil hebben.. deze is met bedieningsknoppen aan het stuur.. Mijn vraag is of deze ook in een f past?

al vast bedankt voor de reacties

wim-v6
      Deelnemer

C20XEV: Die moet nog steeds uitgevonden worden.

Uitvallen, Er staat een Omschrijving wat te doen bij uitvallen van de C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE motoren:

onder deze link: viewtopic.php?f=150&t=157603

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.