Even een How-to-vraagje voor demontage deurbekleding

Forumindex Forums Modellen Tigra Even een How-to-vraagje voor demontage deurbekleding

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anoniem

Hoi luitjes,

Ik weet dat de deurbekledingdemontage vraag en antwoord voor de Tigra-A wel vaker voorbijgekomen is hier, maar die antwoorden daarop vond ik niet echt bevredigend genoeg om er gerust mee aan de slag te gaan..

Ik heb nog even wat extra vraagjes:

1) Maakt het uit of het raam open of dicht is, ook aangaande om de raamstrip aan de binnenkant los te maken… en hoe wip ik die er fatsoenlijk uit?

2) Wat voor bevestiging heeft de bekleding… en waar zitten die ongeveer (haakjes, klemmetjes?) Alle schroeven zijn wel los, spiegel en handgrepen etc zijn los.
      Is het lostrekken, of helemaal voorzichtig rondgaan met een platkopschroevendraaier en wrikken?

Wil hem namelijk wel onbeschadigd loshalen…

Gr. Geeviz

TimW
      Deelnemer

Geen idee of je er al mee aan de slag bent gegaan gezien deze post een maand oud is maar hier wat uitleg:

1) Raam open is het makkelijkst gezien je de strip langs de onderkant van het raam aan de binnenkant van de deur moet verwijderen, deze kun je gewoon omhoog krikken en lostrekken.
        2) Onderaan zitten drie schroeven in de bekleding. De deurhendel aan de binnenkant moet ook losgehaald worden (twee schroeven). Daarnaast zitten er langs de buitenrand veel klemmen die vast zitten, kan je zo los knikken door rechts van de meest rechter schroef (onderaan in de bekleding) de boel langzaam tegen de klok ik los te klikken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.