Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Even duidelijkheid over motorombouw in astra G
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 oktober 2019om 21:15 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2010 om 19:26 #17620572
ik begrijp je hoor dat je je assie wil houden(mooi ding trouwens),als je toch een complete auto er bij koop kan je toch gewoon alles over bouwen en de bekabeling is toch niet zoon probleem,als je je dasbordt er uit haal kun je alles gelijk lekker schoon maken toch, of is het een haast klus
succes met de en monteeren
25 februari 2010 om 19:31 #17620573Of andersom ombouwen :jerry.
Al je accesoires op de auto met de snellere motor
25 februari 2010 om 20:43 #17620574origineel gepost door Spacejam
Of andersom ombouwen :jerry.Al je accesoires op de auto met de snellere motor
dat wilde die dus niet;)
25 februari 2010 om 20:54 #17620575idd, omdat er rood metallic op zit en van binnen ook anders…
maargoed, het is dus wel mogelijk, maar dan moet je echt alles overbouwen, maar met een goede voorbereiding is dat dus wel te doen
25 februari 2010 om 21:38 #17620576origineel gepost door bvdbroek1
origineel gepost door Spacejam
Of andersom ombouwen :jerry.Al je accesoires op de auto met de snellere motor
dat wilde die dus niet;)
Ik had het topic al even openstaan en niet ververst :)
25 februari 2010 om 22:55 #17620577origineel gepost door Bluns
Nope de auto blijft. Op de foto’s zie je het niet goed maar deze is vorig jaar compleet over gespoten in het metallic rood. Niet dat doffe originele rood van opel zelf. Dus de bumpers overzetten etc is geen optie..ah dat verandert toch wel wat :)
dat konden wij niet zien vanaf een foto.wel goed overigens, anders poets je je echt de blubber op standaard opel rood (of roze zeg maar :jerry)
26 februari 2010 om 10:45 #17620578Over je Dbilas vraag ; ik vind de onderdelen wel ok.:thumbup
Ik heb alleen een ander type motor als waar jij voor wilt gaan
wat betekend dat ik “updates” nodig heb voor het gebruik
van deze parts (uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk)
ps , mooie Astra trouwens.king:
Groet Marcel.26 februari 2010 om 11:40 #17620579Dank u..
Nah ik wil de motor eerst inbouwen, opgefrist met spaghettispruitstuk en uitlaatlijn. Daarna kan er altijd nog wat meer leuks op. Eerst zorgen dat hij fatsoenlijk loopt ;)
26 februari 2010 om 14:45 #17620580Dbilas is heel mooi spul, maar ook heel duur jammer genoeg.
Voor de Z18XE ben je al snel 1400 euro kwijt :o26 februari 2010 om 16:40 #17620581Tsjah een hobby mag geld kosten zeg ik altijd. Als je er dan ook maar wat van merkt..
Een andere optie is een powerbox van mantzel/crooke maar is hier een chip voor nodig?
26 februari 2010 om 17:52 #17620582chippen na een powerbox is altijd het beste.
Je verandert immers iets aan de motor.26 februari 2010 om 18:52 #17620583origineel gepost door sw_reijnders
volgens mij wel.je zou er ook een x16xe in kunnen zetten van een corsa GSi.
Verschil zit um in het inlaat traject en daar door een paar pk’tjes meer.
Verder is die identiek.Zit wel meer verschil in een X16XE en X16XEL.
dat is het inlaat traject en de cilinderkop.
Cilinderkop
inlaat en uitlaatpoorten en de kleppen van de C16XE – X16XE kop zijn groter dan die van de X14Xe – X16XEL kop.
Willem
26 februari 2010 om 18:59 #17620584Is het dan mogelijk een c16xe/x16xe (zijn de gelijk aan elkaar?) op een x16xel blok te plaatsen?
Zelfde aansluitingen etc?
26 februari 2010 om 19:06 #17620585jupzz de C16XE/X16XE kop kan je gewoon op een X16XEL blok plaatsen zonder problemen.
pak dan ook het inlaat van de X16XE / C16XE indien je op een oud type X16XEL gebaseerd blok wil plaatsen
C16XE – X16XE kop op een X16XEL type-II behoeft kleine aanpassingen.
Willem
26 februari 2010 om 19:23 #17620586Oeh ehm ik heb eigenlijk geen idee welk type x16xel het is..
Komt uit een vectra ’99 kan je daar wat mee?26 februari 2010 om 19:33 #17620587dan is het type-II
26 februari 2010 om 19:47 #17620588En over welke aanpassingen praten we dan??
26 februari 2010 om 19:48 #17620589paar slangetjes en dat soort artikelen..
jammer dat 1985 niet meer op het forum zit, deze heeft een X16XEL-II omgebouwd naar een type-I
was niet veel extra werk.
Willem
26 februari 2010 om 20:50 #17620590origineel gepost door wim-v6
paar slangetjes en dat soort artikelen..jammer dat 1985 niet meer op het forum zit, deze heeft een X16XEL-II omgebouwd naar een type-I
was niet veel extra werk.
Willem
waarom zou je dat nou doen :wtf
26 februari 2010 om 21:12 #17620591Kop van de C16XE / X16XE anders is als die van de X14Xe/X16XEL/X16XEL-II
Willem
4 maart 2010 om 11:50 #17620592Ik wilde nog even wat weten over de motorophaning.
Hoe zit deze bij een astra G?Ik bedoel de motor nu hangt aan de distributiekant bijna boven aan het blok vast.
Is dit ook zo bij de x16xel? want in de distributiekap zit geen uitsparing voor die steun. Wel kan deze voor op het blok worden geschroeft volgens mij.
Heeft toevallig iemand een foto daarvan?
4 maart 2010 om 20:58 #17620593Dan heb je een oude X16XEL uit een astra-F, je eigen distri kap over zetten.
er zijn 2 typen X16XEL:
Oude type (astra-F > Vectra-B t/m 1998):
nieuwe type X16XEL: (Astra-G > Vectra-B vanaf 1998):
Willem
4 maart 2010 om 21:07 #17620594Ah okee..
Dus het nieuwe type heeft zoals de x16szr nu ook bij de distributie de ophaning.
En de motorsteun van een nieuw en oud blok is zo uit te wisselen?Niet dat ik nu een blok opknap en straks blijkt de motorsteun niet te passen. Zou lullig zijn.
4 maart 2010 om 21:45 #17620595JEP
Even kijken of de schorefdraden er zitten in de oude X16XEL, kan wel en niet zo zijn zeg maar..
Willem
6 maart 2010 om 16:28 #17620596Er zit iig wel de inlaat van het oude type op.
Kan je hier zo aan zien of de motorsteun erop past?het losse blok.
Hier even de cilinderkop erop gelegd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.