Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Evaluatie apk2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2011 om 15:09 #17240938
Drie jaar na de invoering van de nieuwe keuringsfrequentie bij de apk2 maken overheid en autobranche de balans op.
Ook wordt goed gekeken naar de keuringsfrequentie van auto`s van dertig jaar en ouder.
vooral als ze zijn voorzien van een lpg-installatie zie je dat zulke auto`s nogal eens behoorlijk kilometers maken.
Veel meer dan je zou verwachten van een klassieker. Maar het blijft wel oude techniek.
En die heeft veel vaker onderhoud en inspectie nodig.
Daarom kan ik me voorstellen dat de frequentie voor klassiekers weer word teruggebracht naar eens per jaar.Heb bovenstaande overgenomen uit een blad.
Het zijn dus niet mijn woorden.31 augustus 2011 om 15:34 #17913651Het zat er aan te komen……………
Je komt zo vaak een a-Ford tegen bij de lpg pomp dat het een keer mis moet gaan. ;)
:jerry31 augustus 2011 om 19:51 #17913652Uit welk blad komt dat dan.
Vind het wel goed. wat ik af en toe tegen kom als 30 jaar en ouder.
Daar word soms allen maar mee gereden omdat hij belasting vrij is en ook 2 jaar apk krijgt.
Daar zitten wel eens wrakken tussen.Maar de meeste zijn wel netjes.
1 september 2011 om 17:49 #17913653Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.
En het zijn vaak geen echte liefhebbers die een oudje hebben en véél kilometers al dan niet op LPG maken.
Later komt men er wel achter dat ze voor hun een verkeerde keus hebben gemaakt.
Ik roep altijd: koop maar een Suzuki Alto das goedkoop rijden. ;)
Via de kilometer registratie met de APK komt men er wel achter hoeveel kilometers de oudjes vaak op LPG rijden.
En ja dan komt er gerommel van…………..1 september 2011 om 17:52 #17913654Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D
:jerry
1 september 2011 om 18:50 #17913655@DarkNL08 wrote:
Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D
:jerry
Dan gaan heel wat bedrijven failliet.
En gebeuren er meer ongelukken.Als ik al zie wat er al verkeerd is aan een auto die voor de eerste keer komt.
Of we moeten de Duitse TUV regels krijgen. Die zijn veel strenger.
1 september 2011 om 19:14 #17913656rij zelf ook oltimer
maar snapte toen niet waarom ze naar 2 jaar zijn gegaantja wat rommelen betrefd
hoe vaak zie je niet andere kopla,pen er in voor apk en andere velgen eronder en nog wel meer dingenconclusie is gewoon wie rommelen wil doet het toch wel
mischien idd alles om 2 jaar
1 september 2011 om 19:37 #17913650Om de 2 jaar kan niet. sommige mensen rijden daar te veel km’s voor.
Er kan in een gewoon jaar al genoeg slijten aan een auto, denk maar eens aan mensen die enkel een auto hebben om er in te rijden.
Raken een stoepje, gevolg wieluitlijning klopt niet. Later gevolg band scheef afgesleten. Er zijn zat mensen die dat niet eens doorhebben.
En dus gewoon doorrijden.Dus zoals het nu is is het dikke prima.
Oldy’s om de 2 jaar ook prima.
De meeste houden hem toch fatsoenlijk bij en zetten hem zelf ook wel wat vaker als gemiddeld op de brug voor inspecties’.Al zitten er idd wel vrij veel rotte ijeren tussen, maar die komen zich vanzelf tegen als ze een waslijst krijgen bij een apk keuring.
Ik ben vandaag nog uitgenodigd voor een panelsessie omtrent de apk (omdat ik dus zelf apk keurmeester ben, vraag me alleen af of niet elke keurmeester uitgenodigt is )….denk dat ik dr gewoon ga zitten. Kijken wat ze te melden hebben.
1 september 2011 om 19:42 #17913657@jethro wrote:
Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.
En het zijn vaak geen echte liefhebbers die een oudje hebben en véél kilometers al dan niet op LPG maken.
Later komt men er wel achter dat ze voor hun een verkeerde keus hebben gemaakt.
Ik roep altijd: koop maar een Suzuki Alto das goedkoop rijden. ;)
Via de kilometer registratie met de APK komt men er wel achter hoeveel kilometers de oudjes vaak op LPG rijden.
En ja dan komt er gerommel van…………..als je in een oltimer genoeg kilometers maakt dan staat je klokje weer hetzelfde xD ( tot 100 000 km )
1 september 2011 om 20:23 #17913658ben wel eens met om de 2 jaar apk voor de oldtimers , wat denk je dan van geen apk meer voor auto,s van voor 1960 ? Ben pas nog bezig geweest met een blitz van 1957 , werd net voor me neus verkocht !!! , maar daar is dus helemaal geen keuring meer nodig , ook geen remmentest ofzo.
1 september 2011 om 20:26 #17913659Klopt die dingen hoeven niet voor de apk. alles van voor 1960.
Puur omdat ze er vanuit gaan dat die dingen door de liefhebber wordt onderhouden, en het meeste van wat daarvan nog rijd museumstukken zijn. En zeg nou zelf…hoeveel autos van voor 60 rijden er echt dagelijks rond. Dat zullen er niet heel veel zijn.
2 september 2011 om 10:13 #17913660@Fearless wrote:
Om de 2 jaar kan niet. sommige mensen rijden daar te veel km’s voor.
Er kan in een gewoon jaar al genoeg slijten aan een auto, denk maar eens aan mensen die enkel een auto hebben om er in te rijden.
Raken een stoepje, gevolg wieluitlijning klopt niet. Later gevolg band scheef afgesleten. Er zijn zat mensen die dat niet eens doorhebben.
En dus gewoon doorrijden.Dus zoals het nu is is het dikke prima.
Oldy’s om de 2 jaar ook prima.
De meeste houden hem toch fatsoenlijk bij en zetten hem zelf ook wel wat vaker als gemiddeld op de brug voor inspecties’.Al zitten er idd wel vrij veel rotte ijeren tussen, maar die komen zich vanzelf tegen als ze een waslijst krijgen bij een apk keuring.
Ik ben vandaag nog uitgenodigd voor een panelsessie omtrent de apk (omdat ik dus zelf apk keurmeester ben, vraag me alleen af of niet elke keurmeester uitgenodigt is )….denk dat ik dr gewoon ga zitten. Kijken wat ze te melden hebben.
Panelsessie?
Of heb je via mail een aantal vragen moeten invullen, en dat kost je maar tien minuten. ;) ;)
:jerry2 september 2011 om 10:19 #17913661echt niet, gewoon een uitnodiging met zelfs diner!
2 september 2011 om 10:56 #17913662@arjontje wrote:
@DarkNL08 wrote:
Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D
:jerry
Dan gaan heel wat bedrijven failliet.
En gebeuren er meer ongelukken.Als ik al zie wat er al verkeerd is aan een auto die voor de eerste keer komt.
Of we moeten de Duitse TUV regels krijgen. Die zijn veel strenger.
Dat er dan bedrijven failliet gaan zegt meer over hun verdienmodel.
2 september 2011 om 13:08 #179136632 september 2011 om 13:09 #17913664@DarkNL08 wrote:
@arjontje wrote:
@DarkNL08 wrote:
Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D
:jerry
Dan gaan heel wat bedrijven failliet.
En gebeuren er meer ongelukken.Als ik al zie wat er al verkeerd is aan een auto die voor de eerste keer komt.
Of we moeten de Duitse TUV regels krijgen. Die zijn veel strenger.
Dat er dan bedrijven failliet gaan zegt meer over hun verdienmodel.
Ja die keuren voor € 15,- en hopen dan wat binnen te halen.
2 september 2011 om 13:42 #17913665Zelf vind ik de apk wel een goed ding
Ik pleeg al het onderhoud en reparaties aan mn auto (‘s) zelf
Maar het geeft me een goed en veilig gevoel
Als ik van iemand hoor die, als het goed is er meer verstand van heeft als ik
Dat ie er netjes bij staat en weer een jaar vooruit mag
Ik word meestal hoogstens met wat advies naar huis gestuurd king:Helaas zie ik veel oldtimertjes rondrijden die een slechter baasje hebben :???:
Dan heb ik zo iets van, verekte krent dat je bent ga FIETSEN als je goedkoop wilt rijden!Zou het niet per geval bekeken kunnen worden?
Dat als een oldtimer de APK net haalt dat ie naar huis word gestuurd met een lijstje met punten
Die dan binnen een jaar moeten worden opgelost
En als er iemand met een oldtimer binnenkomt die er gelikt bij staat
De beste man de hand word geschud en gevraagd of ie over 2 jaar em weer ff wil laten showenLijkt me ideaal
Mvg Mario
2 september 2011 om 16:16 #17913666Dan werk je vriendjespolitiek in de hand he….
2 september 2011 om 18:30 #17913667@jethro wrote:
@Fearless wrote:
echt niet, gewoon een uitnodiging met zelfs diner!
Check your inbox.
;)hier op het forum heb ik niets bijzonders.
Of heb jij het over die mail van de rdw?ja dat is idd een vragenlijst online.
Maar heb een ook mail van de innovam (autotechnisch gebeure) over de apk. Die nodigen me dus uit
Moet ik wel ff weer naar de innovam in nieuwegein…….savonds na mn werk. Das wel weer ff een eindje toeren….Kweet niet of dat de moeite waard gaat worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.