euro 98

Forumindex Forums Overige Opel algemeen euro 98

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    manta19sr

denk gewoon dat je ca totn88 aan kunt houden dat daar 98 in gaat,
      dus ascona/manta/kadett/commodore/senators/monza.KAD serie/enz
      rij zelf 95 in d emanta maar wel met goedjes er bij,geen gepingel.

rooiepeet

bij ons in het dorp heb je de ‘UTB’, en heeft gewoon 98.
        ik had altijd begrepen dat je 98 moest gebruiken voor de wat zwaardere motoren?
        me vader heeft een tijd een omega A station gehad met een 2.4i (uit ’92 dacht ik) en daar werd ook door sommige mensen 98 voor aangeraden.

beetje off topic misschien, maar wat wordt er bedoelt met pingelen van de motor?

Jigsaw
        Deelnemer

Klik

Pingelen of kloppen is het ongecontroleerd zelfontbranden van een mengselmotor, bijvoorbeeld een zuigermotor of wankelmotor. Bij hogere toerentallen is de vullingsgraad van de cilinders lager, waardoor de kans op kloppen vermindert maar door de hogere snelheid van de gasstromen wordt de turbulentie binnen de cilinder groter waardoor de gasmengels ongecontroleerd kunnen zelfontbranden en motorschade kunnen veroorzaken. Het klop-gevoel ontstaat doordat er een ongecontroleerde zelfontbranding gebeurt vooraleer de zuiger zijn bovenste dode punt (BDP) bereikt heeft. Door deze vervroegde drukontwikkeling op de zuiger, zal deze de neiging hebben om de krukas in de tegengestelde richting te laten draaien; met een klop-gevoel als gevolg.

rooiepeet

oke dan :thumbup

eerste-opel
            Deelnemer

Toch het topic maar weer even omhoog halen.
              Ik kwam hier net langs een Esso benzinestation in Wijchen (we hebben ze dus wel in tegenstelling tot wat ik eerder zei). Ik wilde eigenlijk wel eens kijken hoe duur de benzine daar kost maar waar andere tankstations een paal hebben staan met alles erop had deze alleen maar een bord staan waar telkens letters over schoven maar door de zon die er op scheen kon ik niet zien wat erop stond.
              Ik neem aan dat ze daar de benzineprijzen op communiceren of heb ik dat fout??
              Daarna thuis al zitten googlen maar tot op heden nog niets gevonden aan de prijzen die zij vragen voor de brandstoffen. Als het op dat schuifding staat binnenkort maar weer eens langsrijden dan is het misschien wel te lezen.
              Ben namelijk bezig om te kijken waar het het goedkoopst tanken is hier in het dorp.

kaneelschep
              Deelnemer

Shell express is hier praktisch altijd het goedkoopst.
                Maar die verkoopt hier alleen diesel en 95.
                Maar om de hoek van die shell express is nog een goedkope pomp waar ze zelfs nog 98 gelood verkopen.,
                Ik zat trouwens vorig jaar in Hongarije waar ik 100 octaan tankte in mn benz en die koste daar nog geen euro per liter :P

eerste-opel
                Deelnemer

Ik vind het een beetje onnodig om een nieuw topic aan te maken ookal gaat het niet volledig om Euro 95 danwel 98. Het gaat om het tanken er rondomheen.
                  Ik heb net mijn auto weer voor een bepaalde prijs te drinken gegeven. Niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat ik naar de Tango ben gereden.
                  Een gezinslid wilde graag mee en die legt tegen het lekken altijd een stukje papier net onder de tankdop. Ware het niet dat ik de halve Tango gehad heb maar nergens ook maar een papiertje te vinden. Van die dingen die vaak (vroeger) op scholen gebruikt werden zijn dat. Nou ben ik er dus achter dat de Tango dat hier niet heeft maar is het normaal dat onbemande tankstations dat niet hebben omdat ze bang zijn dat mensen het op de grond gooien en niemand het opruimt of hoe moet ik dat zien?? Hier in het dorp zitten nog een onbemande Shell Express en een onbemande Tinq. Wil dat per definitie zeggen dat zij de papiertjes niet hebben en dat je daarvoor naar een bemand station moet of ben ik nu te kort door de bocht?? Ik begrijp dat dat bij iedere gemeente verschillend is maar wat zijn jullie ervaringen over het algemeen daarmee of letten jullie er simpelweg niet op?? Dat kan natuurlijk ook!!!

wim-v6
                  Deelnemer

Weet je wat een werk het zou zijn als ze iedere keer die dingen moeten vullen..

de truc achter onbemand is namelijk zo weinig mogenlijk personeel en kosten maken om voordeliger aan te kunnen bieden..

denk dat dat de gedachte hier achter is..

Zal bij ons eens kijken, we hebben 4 verschillende onbemande pompen in 1 dorp:

– Tango
                    – tinq
                    – Firezone
                    – Shell Express

Willem

McKaamos
                    Deelnemer

Ik weet wel zeker dat dat de gedachte is.
                      Bij de Tango en Shell Express hier kan ik geeneens handschoentjes vinden voor de dieselpomp.

Pas moest ik ff de wagen van m’n pa vol gooien (Astra op diesel) en had m’n klauwen onder de diesel zitten.
                      Ruikt wel lekker, en had gelukkig een oude broek aan, dus daar aan maar m’n klauwen afgeveegd. Vettigheid van de diesel op het stuur en de pook is ook niet echt optimaal…

Wat me ook opvalt is dat de onbemande tankstations vaak ook wat snellere pompen hebben. Zoveel mogelijk mensen er doorheen kunnen jassen zodat je zoveel mogelijk brandstof pompt.
                      En ik heb er niet heel erg op gelet, maar volgens mij besparen ze zelfs op verlichting. Zo min mogelijk en zo zuinig mogelijke lampen om maar zo min mogelijk stroom te verbruiken.
                      Nog even en ze hangen er bewegingssensoren op om de verlichting pas in te schakelen als je je auto bij de pomp zet…

brobbel1

origineel gepost door McKaamos
                        Nog even en ze hangen er bewegingssensoren op om de verlichting pas in te schakelen als je je auto bij de pomp zet…

nou volgens mij is dat bij sommigen al zo.
                        de wastraatr in drachten heeft dat al jaren.

eerste-opel
                        Deelnemer

origineel gepost door McKaamos
                          Ik weet wel zeker dat dat de gedachte is.
                          Bij de Tango en Shell Express hier kan ik geeneens handschoentjes vinden voor de dieselpomp.

Pas moest ik ff de wagen van m’n pa vol gooien (Astra op diesel) en had m’n klauwen onder de diesel zitten.
                          Ruikt wel lekker, en had gelukkig een oude broek aan, dus daar aan maar m’n klauwen afgeveegd. Vettigheid van de diesel op het stuur en de pook is ook niet echt optimaal…

Wat me ook opvalt is dat de onbemande tankstations vaak ook wat snellere pompen hebben. Zoveel mogelijk mensen er doorheen kunnen jassen zodat je zoveel mogelijk brandstof pompt.
                          En ik heb er niet heel erg op gelet, maar volgens mij besparen ze zelfs op verlichting. Zo min mogelijk en zo zuinig mogelijke lampen om maar zo min mogelijk stroom te verbruiken.

Toen ik hier vorige week bij de Tango stond hingen er nog wel van die plastic handschoentjes maar zoals gezegd niet een stukje papier.
                          Ik had toevallig afgelopen zaterdag langs de 2 overige onbemande pompen hier in het dorp (Shell Express en Tinq) een rondje gemaakt met de fiets om te kijken of ze daar wel papier hadden hangen. In beide gevallen was dat bij ons wel het geval. Wat mij overigens verder nog opviel was dat Shell Express het simpel houdt en alleen diesel en Euro 95 verkoopt. Moet jouw auto op euro 98 dan heb je pech maar dan moet je toch echt ergens anders heen.

De reden dat er geen plastic handschoenen verkrijgbaar zijn bij de Shell Express heeft te maken met het milieu. Ze vergaan niet en daarom hebben zij gekozen voor papieren handdoeken. Ze hebben immers geen personeel wat plastic wat op de grond waait kan opruimen…. En de Tinq schrijft daar op hun site precies hetzelfde over.
                          Overigens valt het mij op dat de Tinq ook niet de goedkoopste pomp is hier. Die staat gelijk met een Shell station wat bemand is. Sterker nog, ik kan het nog 1 cent goedkoper krijgen bij een bemande Shell hier in de buurt dan bij de Tinq. De Tinq hier is op het moment zelfs 2 cent duurder dan de overige onbemande pompen Tango (Euro 95 in ieder geval, Euro 98 is bij Tinq weer goedkoper dacht ik) en Shell Express. Dat verraste me toch enigzins wel!!
                          Als ik over Euro 98 begin is hij bij de Tinq een 3 cent goedkoper dan bij de Tango hier. Zelfs 2 bemande shell-pompen met 1.511 en 1.529 zijn nog goedkoper.

mayhem

origineel gepost door eerste-opel
                            . Moet jouw auto op euro 98 dan heb je pech maar dan moet je toch echt ergens anders heen.

dat is bij zoveel pompen.

mijn corsa gaat altyd 98 in.
                            zover ik weet zijn er 3 pompen hier die 98 verkopen.
                            verder is er, zover ik weet, hier op t eiland geen 98 meer te vinden. en t eiland is toch 110km omtrek.

de enige waar ik 98 tank met de corsa is bij de BP, das tenminste echte 98.
                            de kadett krijgt alles wat erin past :P

arno meijer

bla bla bla:D

CC gek

Hier in Dordrecht is er een pomp waar je zelfs nog steeds
                                super plus 98 met loodvervanger kunt tanken…en ik moet zeggen….m’n Manta met de 16v loopt er erg mooi op!!!

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.