Euro 98 ipv 95

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Euro 98 ipv 95

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266654
    Willem70
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2014

      Ik kreeg een tip om euro 98 te tanken ipv 95 want dan zou mijn Z18XE wat lekkerder lopen qua vermogen.
      Kan dit zo zijn? En kan het blok tegen euro 98?

      Gr. Willem

      #18240342
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Het blok kan er zeker tegen… ECU zal zich aanpassen waar/wanneer/indien nodig.

        Maar ik ben bang dat de enige verschil wat je zal merken is in je portemonnee… :?

        Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

        #18240343
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Er is wel degelijk verschil tussen euro 95 en eur98. Maar ook verschil in liter prijs. Het is wat je zelf prettiger vind en of je het waard vind.

          Met mijn oude Astra G 1.6 16V bouwjaar 1999 merkte je echt wel verschil met optrekken tussen de euro 95 en euro 98.

          Maar nogmaals het is je eigen keus. Probeer het eens en dan merk je zelf het verschil. En dan kun je zelf beoordelen of het je waard is of niet.
          Maar je blok kan er in ieder geval tegen daar hoef je niet bang voor te zijn.

          #18240344
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            @Dolby wrote:

            Er is wel degelijk verschil tussen euro 95 en eur98. Maar ook verschil in liter prijs. Het is wat je zelf prettiger vind en of je het waard vind.

            Met mijn oude Astra G 1.6 16V bouwjaar 1999 merkte je echt wel verschil met optrekken tussen de euro 95 en euro 98.

            Maar nogmaals het is je eigen keus. Probeer het eens en dan merk je zelf het verschil. En dan kun je zelf beoordelen of het je waard is of niet.
            Maar je blok kan er in ieder geval tegen daar hoef je niet bang voor te zijn.

            Octaan gehalte heeft niks te maken met hoeveel energie een eenheid benzine levert.
            Het geeft aan hoe klopvast een brandstof is. Hoe hoger het getal hoe ‘klopvaster’ (minder kans op pingelen).
            Als je een brandstof gebruikt met een hogere octaan gehalte zou je in principe de onsteking kunnen vervroegen, dit kan een (geringe) vermogenswinst opleveren.

            Op een (standaard) 1.6 16v ga je echt geen meetbare verschil merken tussen 95 & 98.
            Zit tussen de oren. Als je tegenbewijs hebt… Zie ik het graag!

            Maar het is idd maar je voorkeur naartoe gaat…

            Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

            #18240345
            cano666
              Lid sinds:
              28 September 2012

              xtje proberen soms loopt de blok idd lekkerder

              #18240346
              turbosix
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 November 2010

                Ik zelf merk bij mijn 2.2 (z22yh) geen verschil, echter bij mn vorige 2.0 turbo gechipt naar 236pk wel degelijk verschil te merken!

                #18240347
                Willem70
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 June 2014

                  Ga straks ff tanken en dan probeer ik het gewoon een keer :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.