Ethanol e85 vraagen

Forumindex Forums Techniek Cih Ethanol e85 vraagen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242238
    OverLoad
      Lid sinds:
      8 October 2009

      Iemand geprobeerd lopen 6 cylinder CIH op bio-ethanol (commo c 2.5 S carburateur)? welke aanpassingen nodig heeft? Nieuwe brandstof lijnen? Veranderen van de compressieverhouding?

      #17927889
      JohnSmith
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2007

        ik heb wel wat geprobeert met andere blokken, en weet dat je ongeveer 30% meer brandstof nodig hebt, dus je zult grotere sproeiers moeten hebben.
        en ik heb gehoord dat een motor op E85 niet wil lopen onder de 5 graden en pure ethanol E100 niet onder de 15 graden, en daarvoor zit er een verwarming in het inlaatspruitstuk voor de koude start, voor de rest is die temperatuur niet zo’n groot probleem met de winterstand op je luchtfilter, dan pakt ie toch warmte van je uitlaat.

        dit is wat ik weet, heb ook veel van horen zeggen, dus er kan iets mis wezen in mijn uitleg.

        #17927890
        Slevin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2010

          Bij gebruik van E85 moet je inderdaad 30-40% meer verbranden. Verder zit je met het probleem dat er net als bij LPG een winter en zomer E85 is.

          Verder zul je alle onderdelen waar E85 mee in contact komt, moeten aanpassen. Dus wil je het goed doen, tank, pomp, leidingen, rubbers in je carburateur, misschien zelfs pakkingen.

          Ook zul je uit moeten kijken met het lang stil laten staan van je auto. Vanaf een maand stilstand met een half volle tank, kan er voor zorgen dat er teveel vocht in de E85 komt (ethanol trekt water aan), en dat de verbranding niet meer zuiver is.

          Ik raad het niet aan om met een carburateur motor hier aan te beginnen. Injectie motoren alleen met een lambda sonde.

          Mocht je het lukken om het toch aan de gang te krijgen, dan kun je de compressie verhouding flink omhoog gooien. E85 heeft een octaan getal van tussen de 102 en 106.

          #17927891
          OverLoad
            Lid sinds:
            8 October 2009

            Ook ik hoorde het mogelijk om benzine en ethanol 5:1 iemand geprobeerd mix?

            Excuseer me voor gebroken taal (Google Translate)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.