et waarde van 33 past die ook op een zafira a?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) et waarde van 33 past die ook op een zafira a?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    pieterrademakers
    Deelnemer

Ik heb nog een goed wiel met band die ik wil gebruiken als reserve wiel, echter heeft deze een Et waarde van 33 i.p.v 43 origineel. Ik denk dat dat gewoon past, maar weet iemand of dit klopt. Het is maar een reserve wiel, maar die moet natuurlijk ook passen en wat km’s mee gaan (bijvoorbeeld op vakantie).
      Iemand die dit weet?

2.2 16v

Hoi,

Heeft volgens mij ook te maken met het aantal inch dat de velg is, maar volgens mij is 33 et veelste laag orginele 17 inch opc is 47 et dat ik weet en als je er dan 17 inch met 41 onder legt past het al niet( maar ja dat zijn 17 inch als je dan naar 15 inch gaat, gaat de et waarde van 47 naar 43)

Beetje omslagtig verhaal :D ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr,
        Marco.

pieterrademakers
        Deelnemer

Ik snap je verhaal. Velg is ook 15 inch, maten zijn dus exact hetzelfe m.u.v. de steek. Ik ben erachter dat dit eigenlijk een velg is van een Opel omega B (http://etwaarde.nl/steek/5×110.html” onclick=”window.open(this.href);return false;). Vraag ik me nog steeds af of ik deze kan gebruiken als reserve wiel of is dat vragen om problemen?

Ghanz
          Deelnemer

de steekmaat moet het zelfe wel wezen, anders past het immers niet :D

maargoed, velg van omega b past onder zafira a, dat is een feit.
            en als reserve wiel ? ja prima hoor. een ernstig afwijkende ET waarde kan enkel belabberd rijden,
            maar voor de rest dik prima.

(volgens mij, zo uit het blote hoofd, is de ET van een zafira A 35 )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.